Kijk, dat is wel een verschil. Gewoon een kwestie van familiegewoontes. We krijgen zelf ook cadeau's voor 50 euro. Bij mijn schoonouders sinds een jaar 30 euro. Die wilden liever wat meer aan de kleinkinderen geven, en meestal hadden we geen lijstjes om 50 euro mee te vullen. Zelf geven we voor ongeveer 50-75 aan mijn zoontje op zijn verjaardag. Maar ligt vooral aan wat er nodig is, niet om het budget op te maken.
Van mijn schoonouders altijd 100 euro, kinderen en kleinkinderen. Dus geen onderscheid hierin. Van mijn ouders 50 euro voor de kinderen en kleinkinderen, max. (uiteindelijk zijn ze evenveel kwijt, want mijn ouders hebben vier kinderen, en s.o. 2 kinderen, haha)
Ik ben het helemaal met jou eens! Ik zou ook willen dat mijn kinderen blij en tevreden zijn met alles wat ze krijgen en dat is lastiger als ze regelmatig dure/grote cadeau's krijgen. Ik vind het ook zo jammer dat bijv. met sinterklaas de cadeaus allemaal steeds gekker en duurder moeten, zelfs in de schoen al wii's etc... Al had ik het geld, dat zou ik niet willen voor mijn kind... Ik vind 150 euro heel erg veel, tenzij er bijvoorbeeld een praktisch cadeau als bijvoorbeeld een fiets of kleding bij zit.
Mee eens. Zelf vind ik wel dat, wanneer ze nu al 150 euro uitgeven aan een cadeau, wat geven ze dan uit straks als ze 15 of 20 worden?
Dat bedoel ik! Het word steeds gekker allemaal en ik wil zo lang als het kan, daar vér buiten blijven. Vindt het helemaal prima als ze hem willen verwennen en dat mag best, maar het moet wel een beetje binnen de perken blijven. En zo wordt er mooi nog wat gespaard. Van mij mag er best met bepaalde leeftijden uitgepakt worden, zoals met 16/18/21/25 jaar bijvoorbeeld dan he. Kleding mag hij altijd krijgen, daar zeg ik nooit nee tegen, dat krijgt hij tussendoor van mn schoonmoeder ook vaak. En hij heeft pas ook nieuwe schoenen gehad. En een fiets, bed of andere dingen die hij nodig kan hebben vind ik ook prima, maar aan speelgoed, nee van mij hoeft het niet
de ene oma kan niet veel missen en geeft een kado van rond de 30 euro.. wat ik voor haar eigenlijk al teveel vind!! De andere opa en oma geven een kado van rond de 75 euro en storten 150 op de spaarrekening..
hier ook erg veel opa en oma 100 euro opa 100 euro oma 100 euro Veel geld dus......... Van het geld van oma kopen we altijd een mooie winterjas, het geld van opa spenderen we aan een dierentuinabbo. Voor het overige geld probeer ik altijd wel een praktisch kado te verzinnen. Er lopen nl. ook nog heel veel ooms en tantes rond en vrienden en anders word het echt TE gek
HIer is het hetzelfde. Iedereen krijgt met een verjaardag 100 euro, kerst 50 euro, sint 25 euro ongeacht hoe oud
En wat ik me dan ook afvraag wat kopen ze in hemelsnaam voor 150 euro? Speelgoed? Ik heb trouwens zelf ooit eens 600 gulden gehad van mijn opa en oma, maaarrr dat werd op mijn spaarrekening gestort en ik kreeg toen de oude fiets van mijn zus...
Hier toevallig vandaag de verjaardag van ons meisje (2) gevierd. Van mijn schoonouders krijgt ze nieuwe schoenen, van mijn ouders een nieuwe zomerjas (zal beide rond 100 euro liggen denk ik, moeten het nog gaan halen), van vrienden heb ik bij de meeste ook zomerkleren/cadeaubonnen gevraagd omdat ze meer dan genoeg speelgoed heeft en om nou iets te kopen 'om iets te kopen' dat vind ik onzin en zonde van het geld. Zelf hebben we een tractor voor haar gekocht met aanhanger/schep voor, kostte 95 euro. Vind zelf rond 100 euro ook een redelijk bedrag voor ouders/schoonouders en wij zelf. Wat vrienden/verdere familie uitgeven moeten ze zelf weten maar vind persoonlijk 25-35 euro meer dan genoeg, minder is ook prima, het gaat om het gebaar.
hij heeft 60 euro kleding gehad 30 euro een brandweerwagen (vanwege papa) en de andere 60 euro is uit gegaan naar een doos duplo
Ik vind 50,- een meer dan mooi bedrag. Maar als een oma het kan missen, waar kan je het dan beter in investeren dan in de kleinkinderen. Maar een kado van 50,- en 100,- op de rekening is misschien ook een optie.
Het maakt mij eigenlijk niets uit wat iemand uitgeeft aan een cadeau als het maar iets is waar we iets aan hebben of wat mijn dochter leuk vindt. Maar in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat er door mijn ouders ook niet naar de prijs gekeken wordt. Of het nu 100 of 500 euro is, ze geven wat ze leuk vinden en wat wij vragen voor mijn dochter. Ik vind 150 voor een cadeau niet overdreven maar wel als je het niet kunt missen! P.s. afgelopen jaar was dus iets van 380 euro...
hier rond de 50,00 euro van opa en oma(vriendin van mijn pa )geeft iets rond de 20,00 en dat wil ze altijd wand ik vind 1 kado genoeg van hun beide maar wat krijgt ze eigenlijk??
Als oma en opa het willen geven is het toch goed. Ze geven wat ze kunnen missen. En ik vind persoonlijk dat je zo geen verwende kinderen er van maakt.
wij kregen altijd van de beide opa's en oma's va mijn kant 10 euro Aan mijn man zijn kant doen ze 100 euro. ik vind het niet erg als dat straks bij onze kleine ook zo is, maar dan wel 1 kado. Niet van de ene kant 1 kado en de andere 10. Dan denk ik dat een kind voorkeur krijgt. Nuttige dingen als schoenen en kleding mag altijd wel gekocht worden, maar wij wille speelgoed toch enigzins beperken. Dan liever iets naar de spaarrekening
Mijn ouders geven iets van 50,- (aan kinderen-schoonkinderen en kleinkinderen) Mijn schoonma die geeft iets van 25,- op verjaardagen.
Ja, precies. Als het niet de gewoonte is om grote cadeaus te krijgen dan is het een extra verrassing als hij/zij een keer wél iets groots/duurs krijgt. Geld op de spaarrekening storten vind ik ook een heel goed idee! Ik kreeg zelf op mijn 18e verjaardag mijn rijlessen cadeau... dat was al met al ook flink duurder dan 50/100 euro . Maargoed, dat heeft ook een praktisch doel, haha. Misschien is het voor mij nog makkelijk praten hoor, mijn kindje moet immers nog geboren worden .