hoeveel geven de opa en oma kado?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Dat zijn ook behoorlijke bedragen. Ik geef voor kinderen van vrienden ed meestal iets van 10,- uit; dat vind ik echt genoeg.
    Zelf koop ik ook niet onwijs dure cadeaus voor mijn kinderen; vind 100,- best veel...

2. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd dat had ik ook altijd. Zoals ik al zei heb ik een keer 600 gulden gehad van mn opa en oma, maar dat was ook niet elk jaar ofzo haha en dat kwam gewoon op mijn spaarrekening.

Toen mijn zoontje nog niet geboren was,dacht ik er net zo over hoor;) Ik ben ook niet opgevoed met de grootte van het kado of hoe duur het was. En dat geld altijd maar een rol moest spelen.

Bij mijn schoonfamilie zie ik het wel, mn schoonzus en schoonmoeder moeten altijd een strijd voeren over wie het beste, mooiste en grootste kado geeft (niet alleen bij mijn zoontje) en daar pas ik voor.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik vraag me dan ook af wat het is, om 150+ voor te betalen. Heb je het dan over 1 groot stuk speelgoed, of gewoon heel veel kleinere?

Kijk, een flinke set lego zit je snel op die prijs, maar bij ons verdelen we die grote dingen gewoon, dan kopen mijn schoonouders+schoonzusje dat samen bijvoorbeeld.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o... ik heb niet nagekeken wat de kados gekost hebben eigelijk.

Van de ene opa en oma hadden we een schommel en centjes op haar rekening en van de andere oma een trike fiets en van de opa een hobbelpaard en centjes. Ik zou niet eens weten hoeveel geld ze hebben gestort eigelijk. Ik denk dat ze gewoon doen wat ze kunnen missen.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

alleen een klein kadootje met de verjaardag van ongeveer 20 euro. en voor de sint van ongeveer10 euro. ( voor de kleinste kleinkinderen ) speciale gelegenheden als examen ook 20 euro.

6. Foxter

Foxter Niet meer actief

Mijn ouders kijken gewoon wat ze leuk vinden, zij hebben dan ook geld zat. Mijn s.ouders hebben het financieel zwaar en zij geven dan ook gewoon wat goedkoops. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn dochter met alle kadoos even veel speelt haha :) Dus een duur kado zegt niet altijd alles :D

7. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Ik en mijn broer krijgen als sinds onze geboorte elk jaar 250 euro van 1 oma. En dit ook met nieuwjaar maar dat terzijde.

Ik weet niet beter en dit is ook zeker iets wat ze kan missen. Ik vind dat de grootouders zelf maar moeten beslissen wat ze willen geven.
    En als je het heel veel vind zet je contant gewoon op de spaarrekening.

8. Hier is het tussen de 50 en 100 euro van beide oma's.
    Vindt 50 euro meer dan genoeg maar dat moeten ze zelf weten.

9. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    dat is een lekker bedrag zeg! ach als ze het kunnen missen zou ik zeggen waarom niet! zelf geven opa en oma bij ons zo rond de 20 euro uit aan een kado.... of ze moeten toevallig net iets opgevangen hebben van iets wat onze dochters leuk vinden....

mijn moeder koopt altijd veel kleine kadootjes... boekjes e.d.... vinden ze ook prachtig hoor!

toen ze allebei geboren waren kreeg ik 150 euro van mijn schoonouders voor allebei dus 300 euro... en mocht daar een groot ding van kopen voor ze... bv een kinderstoel, box of iets anders wat we nodig hadden en nog niet gekocht hadden.... daarnaast kregen we nog kleertjes en prulletjes.... en het aller belangrijkste... de aandacht voor onze meisjes!

leuk en lief hoor als je zulke opa's en oma's hebt voor je kinderen!! dar moet je koesteren!

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier ook dure kadotjes van een oma die het geld ook kan laten rollen. andere oma geeft enkel op verjaardag kadotje van 20 euro en tussendoor kleine dingentjes maar zijn er net zo blij mee.

schoonmoeder geeft tussendoor ook gewoon dingen van 50,- etc. ook handige dingen zoals winterjas, schoentjes etc maar ook onzin. zo kreeg mijn 3 jarige dochter met der 3e verjaardag een led tv voor op der slaapkamertje. hij staat er maar gebruikt hem nooit. vind dat echt geen kado voor een 3 jarige.

zoontje kreeg even tussendoor een autobed van 900,- en ook dochterlief kreeg een speeltoestel voor in de tuin van 1000,- doe ze samen met der broertje moet delen.

nu vind ik kids zijnniet te koop en als andere oma (mijn moeder dus) een goedkoop kadotje geeftvan paar euro zijn ze net zo blij. zo krijgt alicia vaak van die oma een knutselblad (didl of dora) waar ze echt dol op is en ook iets mee doet.

bij de geboorte waren mijn ouders weer erg gul en kregen van hun 250 euro om wat te kopen en van schoonouders wat kleine kadotjes

11. xxjeanyxx

xxjeanyxx Lid

24 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    sliedrecht
    #51 xxjeanyxx, 6 feb 2011
    Laatst bewerkt: 6 feb 2011
    Ligt er aan wat ze krijgen.. mijn zoon had een nieuw bed nodig, en die heeft hij van opa en oma gekregen.. wij wilde alleen het bed van hun, maar kregen er een matras en dekbed bij.. Ze wilde het ons heel graag geven, en wie ben ik dan om te zeggen we vinden het een te duur kado.. wel hebben we gezegt die met de sint maar rustig aan..

Nu ik zwanger bed van de 2e hebben we van hun een kinderkamer gehad.. en ook daar zijn we heel erg mee geholpen en heel erg blij mee..

van mijn schoonmoeder krijgen we ook erg veel, die maakt veel kledinge voor onze zoon en voor de baby.. iets duurs zullen ze nooit van haar krijgen omdat ze daar gewoon geen geld voor heeft.. maar ik ben overal even blij mee.. Ik kijk niet echt naar de waarde van kado's.. maar hoe iemand er over na gedacht heeft..

Van mijn oma, krijgt elk fam lid 1000 euro per jaar.. omdat ze het geld heeft en omdat ze er vanaf wil voor ze overlijd.. Wij sparen dit allemaal.. voor onze zoon tot hij 18 is, voor ons zelf voor de verhuizing en ons rijbewijs..

12. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Ik vind het best hoge bedragen zeg die hier genoemd worden.
    Mijn moeder doet voor onszelf 20 euro met een verjaardag en voor de kleinkinderen 15 euro en dat doen ze met SInterklaas ook ongeveer. Ik bedoel maar als je 9 kleinkinderen hebt dan kun je toch moeilijk 100 euro per kind gaan uitgeven!

Schoonmoeder doet meestal wel iets meer, maar dat is ook maar net wat ze ziet en op dat moment kan missen. Zij heeft ook maar 4 kleinkinderen dus dat scheelt ook

13. xxjeanyxx

xxjeanyxx Lid

24 jan 2011
    46
    0
    0
    NULL
    sliedrecht
    Is normaal ook vidn ik.. Mijn ouders hebben maar 1 klein kind en de 2e op komst.. en voor mijn schoonmoeder geld het zelfde..
    Ik denk dat als ze er meer krijgen de bedragen ook naar beneden gaan..

14. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Hier is ook € 50,- de max. voor opa`s en oma`s.
    Voor mijn opa en oma is € 10,- de max, ze hebben niet zoveel te besteden en aangezien ze al 4 achterkleinkinderen, 14 (schoon)kleinkinderen en 6 (schoon)kinderen hebben, loopt het al snel op met verjaardagen, sinterklaas en kerst.

Als de opa`s en oma`s meer willen geven, dan is dat aan hun, maar ik hoef de waarde ervan ook niet te weten.
    Ik maak zelf een verlanglijstje en daaruit kunnen ze kiezen.

15. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier is het ook verschillend maar ligt er denk ik gewoon aan wat ze er aan kunnen besteden. zo hebben mijn schoonouders een uitkering en 6 kleinkinderen en dan ooj nog eens 3 eigen kinderen plus aanhang. hun doen dus altidj 20 euro pp voor verjaardagen en ook voor sint ed. anders kunnen ze het gewoon niet betalen.

mijn ouders doen altijd rond de 50 kan een keer meer of minder zijn ligt eraan wat ze halen.

Deel Deze Pagina