Hoi meiden, Vraagje.... Hoeveel geven jullie je baby aan borstvoeding? Ik ben weer aan eht werk en kolven gaat mijn inziens goed 2x kolven en totaal heb ik zo'n 400 ml. Nu geef ik 180 ml per keer aan noa ze is 3.5 maand en weegt nu iets van 6,5 kilo. Wat is nu precies dat rekensommetje? Ze drinkt het helemaal op mmmm ze huilt niet verder kweet nu niet of ze meer mag/kan... doeg doeg
Mijn zoontje is nu bijna 4 maanden en ik denk nu ong. 5,5 kilo. Ik kolf ook 2 keer op het werk en bij mij komt er maar 125 cc per keer uit, dit drinkt hij niet eens allemaal op! Toch lijkt hij het er prima op te doen! Is per kind denk ik zo verschillend. Het weeguurtje op het cb heeft mij altijd gerustgesteld. Als hij zijn eigen groeilijntje maar aanhoudt! Als je kindje na de voeding tevreden lijkt, groeit en niet huilt of op de vuistjes gaat sabbelen is het vast genoeg! Borstvoeding gaat over vraag en aanbod dus wat er bij jou uitkomt drinkt je kindje normaal uit de borst.
Eigenlijk is het beter om meerdere kleine flesjes bv te geven, hiermee volg je meer het voeden-op verzoek idee. Bij bv wordt er in principe niet in maxima's gedacht aangezien je nooit teveel bv kan geven. Als je toch een rekensommetje wil: 150ml x kg : aantal voedingen, dan weet je hoeveel je ong. *mag* geven. IK denk dat 180ml op die leeftijd, behoorlijk is, misschien komt 110-150 beter in de buurt. Aan de andere kant je kindje is tevreden, dat is ook heel belangrijk. In het begin is het wel een beetje zoeken,naar hoe of wat. Heb je al eens gekeken op bv.com? Daar staan ook verschillende onderwerpen over kolven. @Daantje: je zegt dat wat er gekolft wordt,dat dat ook de hoeveelheid is wat een baby drinkt. Dit is een misvatting. Kinderen halen namelijk veel meer uit de borst,door hun drinktechniek, dit is door geen enkele kolf te evenaren.