Hoeveel geven jullie per maand uit aan kleding (voor jezelf)

Discussie in 'De lounge' gestart door Faye80, 25 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Faye80

Faye80 Actief lid

13 apr 2011
    453
    2
    18
    NULL
    NULL
    #1 Faye80, 25 mrt 2013
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2013
    Vroeger gaf ik bakken met geld uit aan kleding voor mezelf, denk toch echt wel zo'n 200 euro per maand..
    Maar nu, 2 kids later, 9 uur per week minder gaan werken en een duurder huis wordt het toch wat lastiger allemaal. Ben blij als ik 5 tientjes per maand voor mezelf overhoud en daar koop ik dan meestal ondergoed van of make up, accessoires dat soort dingen. Laatst een broek in de uitverkoop gescoord voor 20,- maar toen hield het meteen alweer op toen ik bedacht wat er allemaal nog betaald moest worden, was liever nog even doorgegaan, haha. Mijn jongens lopen er trouwens wel altijd tip top bij, komen niets tekort en hebben zelf misschien wel teveel aan kleding. Kan me niet meer heugen wanneer ik een dagje schandalig geshopt heb en met lamme armen van het sjouwen en lamme benen van het slenteren weer thuis kwam. Ach het is allemaal maar een luxe probleem, weet ik ook wel hoor. Geef mijn geld ook 10 keer liever aan mijn jongens uit dan aan mezelf en dat is denk ik ook een beetje mijn probleem. Koop teveel voor hun waardoor er niets meer voor mij overblijft, haha. Wan hoewel mijn jongste alles van mijn oudste over zou kunnen nemen koop ik toch vaak wat nieuws voor hem. Vind het anders weer sneu voor hem dat hij altijd de afdankertjes van zijn broer krijgt.

Dus ben even benieuwd. Geven jullie ook zoveel uit aan je kinderen waardoor je voor jezelf niets meer overhoudt?

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Heb geen kids.
    En nee koop niks voor mezelf iedere maand.
    Waarom ? niks nodig heb genoeg .

3. knap

knap Niet meer actief

Vind ik nog veel;) Hier al in geen drie jaar kleding voor me zelf gekocht of schoenen.
    Wel een paar onderbroeken;) en namaak crocs van vijf uur op de markt. Tja. Ik vind dan vijftig euro per maand voor kleding voor je zelf dan heel erg veel.

Deze week kleding gekocht voor de kinderen voor 100 euro per kind ongeveer klaar met boven kleding dan. En gewoon c&a huismerk.

4. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.028
    2.894
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier net zo. Ik koop liever voor mijn dochtertje als voor mezelf. Maar omdat ik ook geen baan meer heb, is het budget een stuk beperkter. Morgen mogen we samen met sm kleertjes voor dochterlief kopen, dus misschien dat er deze maand wat meer voor mij overblijft :)

5. FEE88

FEE88 Niet meer actief

Haha hier is het wel 2 jaar geleden dat ik iets voor mezelf heb gekocht nu deze week voor het eerst 2 joggingbroeken omdat ik verder niets meer pas of lekker vind zitten... Maar dat was 20 voor 2

6. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Toevallig deze maand al €100,- aan mezelf gespendeerd... Er gaan maanden voorbij dat ik niets voor mezelf koop, en nu zag ik toevallig deze kleding en kon het niet laten, 3 broeken en 3 truien/tunieken.
    Ik geef het ook veel liever uit aan de kids en aan manlief, ik ben nu weer aan het afvallen en dan vind ik het ook wel zonde hoor om nieuwe kleding te kopen, omdat het hopelijk binnenkort toch weer te groot is, maar kan me toch ook niet hele dagen in mijn knalroze huispakken vertonen in het openbaar:cool:

7. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Heel wisselend, soms maanden niks en soms ineens asociaal veel. Nu kan dit alleen even niet omdat ik geen werk heb en we even op grote uitgaves moeten letten maar gelukkig puilt mijn kast nog uit met prachtige zomer en winterkleding :D

8. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ben hard bezig met afvallen dus koop ik niks. Heb van maat 42 tot 50 bijna nieuw in de kast liggen dus heb voorlopig wel genoeg. Wil pas als ik een tijdje stabiel op een aanvaardbaar gewicht kan blijven nieuwe kleren gaan kopen. Leg wel elke maand een paar euro opzij zodat ik straks in 1 keer los kan gaan.

9. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Ik geef niets om kleding. Dus 2 keer per jaar misschien 100 euro

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm, de ene maand meer dan de andere.
    Over 2 weken Fashiondays, dan is het al snel 200 euro.
    Denk gemiddeld rond de 50 euro per maand.

11. Manuk

Manuk Fanatiek lid

19 okt 2010
    2.751
    62
    48
    Vrouw
    Groningen
    Ik koop bijna nooit wat voor mezelf..
    Kom altijd thuis met kleren voor de meiden of voor mijn man.

Heel af en toe koop ik een nieuw paar schoenen als mijn oude af zijn. Wellicht nog eens een shirtje voor een paar euro in de uitverkoop.

Terwijl we vroeger regelmatig bepakt en bezakt bij bv bataviastad weg kwamen en 300euro lichter.
    Nu ook wel, maar dan met kinderkleren;)

Nu met mijn man af gesproken dat deze zomer als de zwangerschapskilo's er af zijn ik eens lekker ga shoppen. De meiden blijven bij papa en ik ga dan voor mezelf lekker shoppen. Nu nog een vrijwilliger zoeken die meegaat en die ook er op toe ziet dat ik echt voor mezelf wat koop en niet voor mijn dochters. Ik ben namelijk wel toe aan een nieuwe garderobe:)

12. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ik vind 50 euro per maand voor kleding al veel haha!

Heb geen idee wanneer ik voor het laatst geshopt heb! Ja ik denk een jurkje en een paar slippers toen ik in mei 2012 hoogzwanger naar een bruiloft moest...

13. sydneys

sydneys Niet meer actief

200 euro per jaar ofzo? haha kleding heb ik al lang niet meer gekocht

vorig jaar zwangerschapskleding gekocht en vorige week een shirt en een hemd

14. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Voor mijn zwangerschap kocht ik elke maand wel iets voor mezelf. Ondergoed, kleding, accesoires e.d. Maar nu, eerst maar eens terug op mijn oude gewicht en dan mag ik van mezelf wel weer wat leuks kopen. Dus nu hoogstens een paar schoenen en dat is ook maar 1x per half jaar ofzo...

Ik vind het veel leuker om iets voor mijn kleine vent of mijn man te kopen. En dan nog is het niet veel per maand. Vind het zonde om nu veel geld uit te geven aan kleding waar hij na een paar weken/maanden niet meer inpast. :D

15. mamabri

mamabri Niet meer actief

Kleding koop ik alleen wanneer ik iets nodig heb, en dat is niet zo heel vaak, dus misschien 150 euro per jaar, zoiets. En ik denk zelfs dat niet eens, heb een heel klassieke smaak, en een constante maat, dus mijn kleding gaat heel lang mee eigenlijk.

16. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Voordat er kinderen waren besteedde ik minimaal €200 per maand aan kleding en accessoires voor mezelf. Nu er kinderen zijn en andere verantwoordelijkheden op financieel gebied is dit niet meer mogelijk. Ik vind kleding voor de kinderen heel belangrijk en besteed daar mijn geld liever aan. Door chronisch tijd gebrek koop ik nu voor mezelf veel op internet. Ik denk dat ik nu ongeveer op €75 per maand zit.

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik wilde dat ik dat had! Ik ben het type wat continu wisselt van kledingsmaak. Waar ik vorig seizoen alleen maar liep in baggy jeans, loop ik nu in een skinny jeans met pumps eronder. Wel blijf ik terug vallen op mijn goeie jeans van G-star en zwart biker jacket met een goeie sjaal erover heen.

18. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Pfoe, denk tussen de 200 en 300 per jaar? Koop meestal ook per seizoen, maar soms heb ik nog genoeg liggen wat er nog goed uitziet en dan koop ik niets extra's..

Wil nog wel een keertje goed inslaan voor ik naar Oostenrijk vertrek, nog een extra bijdrage aan het gevoel van helemaal opnieuw beginnen. :D

19. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Ik besteed zeker wel 150 euro per maand aan kleding :)

Mn maat is al tig jaar hetzelfde, maar vind t gewoon leuk om te winkelen en weer wat nieuws te hebben.

20. Amezen

Amezen Fanatiek lid

13 aug 2012
    1.421
    0
    0
    Haarlemmermeer
    Hier hetzelfde. Gemiddeld 80-100 euro per maand denk ik. Zelfs nu tijdens mijn zwangerschap heb ik flink wat uitgegeven aan positiekleding. Ik wil er gewoon graag leuk uitzien en niet zo vaak hetzelfde aan hebben.
    De laatste tijd heb ik wel meer voor mijn kleintje gekocht en ik ga pas weer voor mezelf shoppen als ik mijn figuur weer terug heb..

Deel Deze Pagina