Dan zou het wel gezinsbijslag hebben geheten. Kinderbijslag is er om je te helpen in het levensonderhoud en de opvoeding van je kind. Daarbij kan je denken aan voeding, verzorging, kleding, extra kosten voor g/w/l, maar ook onderwijs. Mensen die de kinderbijslag direct op de spaarrekening zetten, doen dit meestal voor een eventuele studie na de middelbare school of voor rijlessen.
Hmm, ik geef in de basis niet veel geld uit aan kleding, ga meestal shoppen bij de H&M en dat nog het liefst in de uitverkoop haha... Mijn schoenen zijn meestal wel wat duurder, tussen de 100-200 per paar, en daar koop ik zo'n 3-5 paar per jaar van. Ben recent 15 kg afgevallen en heb nu dus ook echt serieus nieuwe kleren nodig, momenteel geef ik wel zeker zo'n 200 euro pm uit aan nieuwe kleren. Bovendien is shoppen ook 100 keer leuker als alles gewoon past, gevaarlijk dus.
Haha nou wordt ie helemaal mooi. Ik zal je vertellen dat ik 100 keer liever geld op de spaarrekening van dochter zet dan voor dat geld (kinderbijslag) haar 30e shirtje koop. Ook dat is een kwestie van prioriteiten stellen en het lijkt me overbodig om te zeggen dat ze van een gevulde spaarrekening langer plezier heeft dan van een shirtje. Gemiddeld geef ik 50 euro voor mezelf uit, maar het verdeeld zich. De ene maand koop ik een broek, schoenen en een shirtje voor mezelf en de andere maand koop ik helemaal niks. Ik hoef ook niet te kopen om het kopen en geen zorgen want ik loop er gewoon verzorgd bij. Misschien niet altijd volgens de laatste mode want ik bepaal liever mijn eigen stijl en koop liever iets waar ik wat langer wat aan heb zonder dat ik 'achterloop' ofzo. Trouwens, ik vind shoppen met maat 44 ook helemaal niet leuk. I'm working on it, maar vooralsnog koop ik alleen het hoognodige en ga ik wel weer uitgebreid shoppen als ik een paar maten kleiner kan kopen.
Shoppen is toch hartstikke leuk! Ben blij dat ik er goed uit zie, dus lekker leuke dingen kopen,ik zie altijd wel iets leuks dus geef gemiddeld per maand 200 euro uit aan kleding,schoenen,make-up. maar het is niet meer zo als voor de kleine meid er was,dan was het inderdaad met tassen vol slepen steeds,nu doen we 50/50
nog steeds genoeg! juist nu met kids... koop al gemakkelijk veel te veel voor de kids , hebben ze vaak lang niet allemaal nodig... en tja alle kinderkleding is leuk! maar vind het voor mezelf ook belangrijk om af en toe eens wat te kopen.
Ik echt te veel de afgelopen maanden, denk wel 150 per maand. Maar het was ook echt nodig. Broeken zakten letterlijk van mijn kont en had echt nieuwe laarzen nodig. En met een goed stel laarzen zit ik al snel op 75 euro in de uitverkoop. Maar goed, ik ben gek op shoppen, heerlijk! Is gewoon echt verslavend. Kan er een avond mee vullen om bijvoorbeeld op zalando mijn mandje te vullen met alles wat ik leuk vind. Dan ga ik mijn mandje nog eens goed screenen, denk er nog een paar dagen over na...en meestal koop ik dan niks. Maar ik ben gek op schoenen en dan vooral pumps, kan dan ook niet wachten totdat de lente begint...en dan wil ik vooral nog een nieuwe jas en rokjes
Dat heb ik dus ook!!! Ik wilde geen nieuwe kleren kopen groter dan maat 38...en nu past alles en ben ik veel meer geld kwijt omdat alles veel lekkerder en leuker zit. (laatste aankoop was 175...kon maar 1 shirtje terug sturen omdat ie niet mooi was...terwijl voorheen heel veel nog te strak zat)
Fijn is dat he!? Dat je kleren kan kopen omdat je ze leuk vindt, niet omdat ze passen! Ik heb dit weekend ook 2 vuilniszakken vol met "dikke vrouwen" kleren weggedaan. Weg ermee, met die "ruimvallende tuniekjes", blegh. Strak moet het zijn! haha Maat 38 heb ik nog niet (denk ik, hangt van het merk af, niet standaard in ieder geval), maar ik merk dat ik echt nog moet wennen aan mijn nieuwe lijf en nog best voorzichtig ben en onderschat hoe slank ik nu ben, zo kocht ik laatst mijn eerste skinny jeans, toch maar in maat 42 voor de zekerheid en dat had dus best een maat 40 kunnen zijn. Vind het best lastig soms om mijn nieuwe maat te vinden...
Ik merk ook dat als ik lekker in mijn vel zit, ik vrolijk ben naar de kinderen toe. Kan net wat meer hebben. En ik zit gewoon lekkerder in mijn vel met mooie, passende kleren.
haha, ik kan er niks aan doen ben het type zwarte pantalon, of rok, gekleurd shirtje of een nette blouse erop en een mooi vestje/jasje. Of een leuk jurkje. Uiteraard draag ik ook wel spijkerbroeken met een shirtje en een vestje, maar ik loop zeker niet met de wisselende mode mee. Ben echt van de "nette kleding" zeg maar. En omdat het dus heel klassiek is, hoef ik ook niet zo vaak wat te kopen, het is ook vaak van kwalitatief betere stoffen gemaakt en ik ben erg zuinig op mijn kleding, dat scheelt ook een heleboel. Wat ik overigens ook grappig vind om te lezen is dat de meeste vrouwen hier zeggen dat ze van shoppen houden. Ik dus niet, ik haat het om kleding te moeten passen, en winkel in, winkel uit te lopen, verschrikkelijk. Dat is voor mij ook een reden om vooral niet te vaak kleding te kopen.
Lang leve internet! Voor echt shoppen heb ik: 1: geen tijd 2: Geen zin 3: had ik al gezegd geen tijd? Zie mezelf aan gaan met 2 kinderen .
Ik kom ook nog maar zelden in de stad, zalando, wehkamp, h&m veel makkelijker om het online te doen. Voor de kinderen ook trouwens.
Je moet de kids ook niet meenemen Ik ga regelmatig met manlief of met vriendinnen een dagje shoppen. Heerlijk! Gezellig tussendoor koffie drinken, lunchen. Echt een leuk dagje! Voor de kids koop ik vnml via internet
Als ik zou willen winkelen, wil mijn schoonvader best oppassen, dat is geen enkel probleem. Maar ik ben zuinig, dus koop in de uitverkoop. Bovendien vind ik het fijn om de kwaliteit te bekijken en hoe en of ik het zelf kan wassen. Dat kan niet via internet natuurlijk Maar ik heb er gewoon echt een hekel aan, het liefst winkel ik ook alleen. Geen man mee, geen vriendin mee. Ik loop nl een winkel in, kijk heel snel langs de rekken in mijn maat of ik een leuk kleurtje/stofje zie, zo niet, ben ik ook binnen 3 min de winkel weer uit..... Mijn man wil ook niet meer met mij winkelen, mijn pleegdochter wil altijd wel graag mee, maar mag dus niet van mij hahaha.
vind het een beetje lullig overkomen. net alsof je met maat 46 meteen een kamerolifant zou zijn waar niets leuk bij staat