Ik ga echt maar één keer in de week... en de ene week zijn we 40.00/50.00 kwijt en de week erna 80.00/90.00 Wij zijn met z'n 2-tjes en een verwend hondje haha... Ik ga ALTIJD naar de jumbo toe, nergens anders, neem me wel eens voor om ook naar de aldi/lid. te gaan maar dat doe ik één keer en dan niet meer, is omrijden en zo'n gedoe...
ik geef 150 uit per week . daar zitten ook de sigaretten bij , gelukkig is mijn vriend al gestopt dat scheelt en ik ga ook stoppen maar ben eerst aan t lijnen . kan niet alles tegelijk he hihihi
ongeveer tussen 125 en 150 euro. Moet wel zeggen, doe boodschappen bij de AH. Vlees bij de slager, brood bij de bakker en dagelijks eten we verse groente
Tussen de 400 en 450 euro per maand, dus zo'n 100-115 euro per week (2 volwassenen, 1 kindje, 3 katten).
Ik geef ook 100 euro per week uit (aan alleen 't eten en drinken). Dat is voor 2 volwassenen en een peuter van ruim 2. Isabelle krijgt nog gewoon bv . Wij gooien nooit iets weg van eten of drinken, wij zijn gewoon allemaal grote eters en mijn vriend wil per se vlees van de slager, groente van de groenteboer etc. Dat maakt 't ook wel duurder natuurlijk.
Nou, het is appels met peren vergelijken, het is net wat je koopt en hoeveel je eet . Wij zijn (nog) met z'n 2, maar 100 euro per week is geen uitzondering, hoor. Het komt ook doordat ik niet elke dag de tijd heb om te koken, en dan maar een maaltijdsalade van AH haal of kant en klare diepvries maaltijd. En daarmee zit je gauw aan 5 a 6 euro pp. Verder broodbeleg: die kan je net zo duur maken als je zelf wilt. De ene koopt salami van nog geen euro per pak, maar dat vind ik niet lekker. Dus dan maar parma of serrano ham, en dit is soms 3 keer duurder. Daarnaast ben ik totaal geen fan van huismerken, ik vind origineel veel lekkerder 8). Verder veel vers en biologisch. En ja, al met al, tikt het lekker aan.
1 keer per maand haal ik dingen als wasmiddel op. Maar dat doe ik bij die cheape winkel, Action. Wc eend; 0.99 cent Glorix hygienedoekjes; 0,99 cent Cheape allesreiniger van 0,49 cent Keicheape bleek van 20 cent LOL Pleepapier haal ik vd euroshopper, das tenminste nog lekker zacht aan je kont, heb je iets van 16 rollen voor minder dan 2 euro geloof ik. die andere zijn schuurpapier waarmee je je hele aars wegschuurt. Dus daar bespaar je al heel erg veel op. Wasmiddel van euroshopper. 7 kilo, 6,98 Dit is een voorbeeld van 2 weekmenu's; ma; visschotel uit oven aardappels(kabeljauw) di; spaghetti met champignons wo; rauwe andijvie stamppot met rookworst do; vis met salade vr; asperges met ham uit oven za; brood zo; salade, gebakken aardappeltjes en vlees ma; spinazie met ei en vissticks di; gevulde champignons met gehakt uit oven wo; bietjes, appelmoes, aardappels, kip do; broccolischotel met ham, aardappelpuree en kaas uit oven vr; salade met biefstuk en aardappeltjes za; brood zo; gevulde paprikas Lijstje van mij; 4 liter melk; 1,98 Sperziebonen; 0,51 Doperwten; 0.69 2x chips; 0.98 3 broden; 2.00 Siroop; 1.09 2x stokbrood kruidenboter; 0.99 Tomatensoep; 0.92 Mozzarella; 0.45 Deense kaas; 1.02 Zakje aardappels; 2,49 Rookworst euroshopper; 0.98 Kilo rundergehakt; 2.99 8 braadworsten; 4.00 3 paprikas; 1.89 Bananen; 1.49 euro Zak Appels; 1,39 Champignons; 1 euro Subtotaal Albert Heijn; 26.80 Bij de Aldi heb ik nog eens gehaald; 4 kotelletos; 2.29 4 rundervinken; 3.29 3 blikken tonijn;2.10 750 gram kabeljauwfilet; 5.45 Totaal; 13.13 Subtotaal; 39.93 voor de hele week. Dan heb ik veel vlees gehaald wat genoeg is voor bijna 3 weken. De weken erop hoef ik dus geen vlees meer te halen, en ben ik niet meer dan 30 euro kwijt. Zo kom je dus aan je 200 euro per maand. 1x in de maand halen we voer voor de katten 2x 10 kilo voor 9 euro ( welkoop) kattengrit, 2x 10 liter voor 9 euro ook. En luiers koop ik 2 pakken voor 7 euro huggies als ze in de aanbieding zijn gelijk 4 pakken. Dan ben je dus voor 14 euro per maand aan luiers klaar. In 1 zo pak zitten 46 luiers. Ik gaf altijd meer dan 100 euro per week uit, we verdienen allebei goed, maar we willen nu extra extra extra sparen voor een 2 maanden durende vakantie naar Australie, en nu zitten we, inclusief ALLES op 200/205 euro per maand. Dat is dus incl kattenvoer, kattengrit, shampoo, pleerollen, wasmiddelen etc. Dus het is niet dat het MOET, maar dat we het willen, en het mooie is dat het ook nog kan. En het is heerlijk dat je kasten niet meer prop en propvol staan en je alleen in huis hebt wat je die week dus ook daadwerkelijk eet. We eten gewoon lekker fruit en groenten met vlees en luc krijgt elke dag gewoon een koekje uit de koektrommel of een snoepje uit de snoeptrommel. Hij drinkt veel melk en water en 1 drinkbeker per dag met ranja. Dat vind ik meer dan zat.
Varieert heel erg maar een gemiddelde zou uitkomen op zo'n 60 a 70 euro per week. We zijn met z'n 2en en hebben 3 katten. (voor de katten hebben we een apart potje, die krijgen speciaal voer dat best prijzig is namelijk) De ene keer zitten er dure dingen als tandpasta en waspoeder bij, dan zijn we gewoon duurder uit. Soms gaan we alleen naar de C1000, soms pakken we de Aldi ook nog even mee. Soms willen we makkelijk en gaan we lekker losjes boodschappen doen (heerlijk vind ik dat!) en dan zijn we wel redelijk duur uit doordat we dingen kopen die we eigenlijk niet nodig hebben. Soms letten we heel bewust op, gaan we een weekje low budget boodschappen doen en dan is het echt wel kicken als we voor 40 a 45 euro een hele week lekker en gezond kunnen eten
daar is dit topic ook wel voor: http://www.zwangerschapspagina.nl/de-lounge/222260-weinig-boodschappengeld-eten-per-week.html
Leuk he Het is niet dat we niet duurde kunnen maar vind het gewoon erg leuk en vind niet alle a merken beter zijn in tegendeel de witte bonen van de aldi zijn het lekkerste daar kan hak niet tegen op hihi.
Ik snap heel goed hoe je rond de honderd euro per week kunt uitgeven. Gewoon merkproducten pakken, dan kom je er al gauw. Ik had laatst een vrouw voor me die haar karretje nog niet half vol had (wel een stuk of 10 tijdschriften) vol met merkproducten, ze was 220 euro kwijt bij de appie. Belachelijk, als je het mij vraagt. Ik koop van vrijwel alles de Euroshoppervariant. En ik koop geen vers gesneden ham, maar de ham uit een pakje dat helemaal onderaan ligt, met een gele verpakking. Kost 60 cent voor 150 gram. Er gaan elke week twee pakjes doorheen, plus nog wat gehaktplakjes voor op brood. Ik denk dat dat een paar euro per week scheelt. Alleen op vlees op brood al! Alle zuivel haal ik van de Zaanse Hoeve van de appie. Bij de netto haal ik fruit, groente, groente uit potjes en pap voor de kleine. En frisdrank halen we bij de Aldi. Anderhalve liter cola voor 30 cent. In plaats van Coca Cola wat een dikke euro kost, wat ik de laatste keer zag. Het kan allemaal zoveel goedkoper en het smaakt nog prima ook. Maakt mij dan ook helemaal niets uit dat het de dozensuper is...
Hier ook vaak wel meer dan 100e en daar baal ik van dus heb ik besloten om mn boodschappen niet meer te pinnen maar een vast bedrag per week te halen. Ik begin met 100e ik wil gewoon weten waar ik t aan uit geef volgens mij kan dat best wat minder en dat ben ik dus nu aan t uitproberen
Ik denk rond de 80 euro per week. Ex boodschappen die niet eetbaar zijn en ex flesvoeding! Wel veel, maar ik houd van lekker en goed eten. Ga altijd naar de slager en bakker. Vleeswaren in die vacuuum pakjes vind ik echt niet lekker. Ik moet er wel bijzeggen dat ik fruit en groente niet hoef te kopen, dat neemt mijn man altijd mee. Anders zou ik meer kwijt zijn. En eerlijk, we kunnen het ook makkelijk. Als ik geen of weinig geld over zou houden zou ik wel zuiniger zijn bij boodschappen doen.
@ devilchase , er staat op je weekmenu zaterdag: brood . Eten jullie voor het avondeten brood :S ik zou echt van me stokkie gaan, ik moet echt warm eten . Maar bij ons is het zo dat we eigenlijk de ene week meer uitgeven dan de andere week omdat ik dingen ook vaak insla zoals kipfilet en gehakt , die haal ik altijd als het in de aanbieding is en gooi het in de diepvries en we doen er ook lang mee, omdat ik niet veel vlees lust. En broodbeleg is het bij ons meestal of kaas of nutella of pindekaas, echt zelden vleeswaren omdat ik die niet lust. En we zijn al niet zulke grote eters, bijv een pak makaroni gebruiken wij de helft maar van en vaak krijgen we die zelfs niet op en gooien het weg. En wasmiddel etc andere houdbare levensmiddelen die had ik ook al gehamsterd die hoef ik dus niet bij de wekelijkse boodschappen te halen, dat scheelt ook een hoop.
hier rond de 100 euro maar vele zeggen dat aldi/lidl goedkoper is nou bij de ah zijn eigenmerk producten veelal goedkoper dan lidl of aldi