Rond de 100 euro per week gemiddeld. Soms misschien ietsjes meer 110 ofzo. We kopen geen overdreven dingen
Devilschase , ik mis bij jou wel de koekjes, snoepjes en chips. Of krijgt de visite bij jou geen koek bij de koffie
50 euro max, dat is incl. brood van de bakker We drinken bijna geen frisdrank en koop 1x in de 2 wk denk ik een pak koekjes/ chips. Verder wel altijd vers fruit en groenten en lekker beleg enzo. Maar omdat wij niet van de snoeperij zijn, zijn we lekker goedkoop klaar denk ik!
ik heb gewoon 2 zakken chips voor de hele week, voor een kind van 2, krijgt ie geeneens op. Staat ook gewoon op t lijstje trouwens. Dit is een voorbeeldlijstje he. Van wat ik die week had gehaald. Mijn koektrommel is nog bomvol, dan hoef ik toch geen koek te halen?. Als je verder leest zie je dat ik ook gewoon een gevulde snoeptrommel heb. De ene week haal ik koekjes op, de andere week chips. Mn huis hoeft toch niet propvol te liggen met chips, koek en snoep? Ik had dat vroeger ook niet? Je kreeg af en toe een koekje of snoepje, maar Luc vreet echt niet de hele dag door koek en snoep hoor, dat zal even lekker worden. Luca vind een plak worst met kaas lekkerder dan een stuk chocola of wat dan ook, gelukkig. Maar er is altijd genoeg in huis hoor...en ik heb amper visite want of ik werk, of we zijn weg. En dan nog, reken er een pak koekjes bij, dan zit je op de 41 euro. Die ene pak koekjes maakt het verschil niet tussen 40 of 100 euro per week.
Ik heb een geweldige exel spreadsheet waarin ik probeer bij te houden wat we overal aan uitgeven en aan vaste lasten hebben. Ook boodschappen per week houd ik bij en benzinekosten en dat telt hij dan weer automatisch op in het maandoverzicht.
Maar drinken jullie alleen maar water en melk..? Ik zie nergens frisdrank staan of pakjes drinken ofzo... Mijn vriend drinkt bijna alleen maar water wel spa blauw en dat is ook best prijzig en ik drink frisdrank en de kinderen pakjes drinken en veel melk... Tikt ook wel snel aan.. Ik haal mijn boodschappen alleen maat bij de Mcd.. Ik ben te lui om naar een andere supermarkt te gaan, omdat deze aan de ovenkant is, maar hij is wel prijzig..
Ik hoef niet persee de merk artikelen te hebben, maar ik koop ook niets van euroshopper wat dat vind ik echt niet te vreten het is toch anders, maar ieder zn mening wij zijn zo'n 150 euro kwijt voor 2 weekjes
mensen, leer nou eens lezen, asjeblieft. ik zeg al 2 keer; dit is een voorbeeldlijst, wat ik DIE week had gehaad, DIE week. Ik haal toch niet elke week frisdrank lieve schat. En er staat gewoon siroop op het lijstje ook hoor, aan 1 fles ranja heb ik echt wel genoeg voor de hele week. Haal je zeker 4 liter ranja uit. Nou dat drinkt Luc echt niet in een week. En nee, wij drinken geen frisdrank. Luc drinkt water, melk en ranja. En waarom zou ik pakjes drinken nemen? Alleen maar duurkoop. En waar heb ik het ingodsnaam voor nodig.
wij geven toch zeker gemiddeld 130 -150 euro per week uit voor twee volwassenen en twee kinderen. het lukt echt niet om het met minder te doen en ik denk dat we toch niet zo overdreven luxueus leven. er wordt hier wel frisdrank en snoep gekocht. Heb de indruk dat nederland wel goedkoper is qua voeding dan belgie, we gaan af en toe wel eens de grens over naar de C 1000 en een aantal dingen zijn daar toch echt opmerkelijk goedkoper...
De wekelijkse boodschappen kosten gemiddeld ongeveer 60 euro. De ene keer ben ik iets meer kwijt dan de andere keer omdat ik dan wasmiddel meeneem of andere dingen die je niet wekelijks meeneemt.
1.40? Ik betaal 0.99ct voor een 2 liter fles bij de ah. Ik doe al mijn boodschappen bij de ah. Veel euroshopper en ben ongeveer tussen de 40 en 50e kwijt per week.
ik denk incl luiers zo'n 75 - 100 per week, maar scheelt ook wel ene of andere week. de ene week hebben we met de wekelijkse boodschappen al 50 euro en dan komt er door de weeks nog je groente, vlees brood ed bij. maar de week erop zitten we dan met wekelijkse boodschappen maar op 20-30 euro. 2 volwassenen en een dametje van 2,5 .
Ik ben toch in staat om de prijskaartjes hier bij de AH eens goed te gaan inspecteren... Snap dr geen bal van die melk, heb alles vergeleken maar zag toch echt 1,40 voor 2 liter. Baalde al van zo'n dure melk... Wij drinken normaalgesproken thee, limonadesiroop, ik drink graag melk en we drinken 1 a 2 pakken sap ( Taxi ofzo iets ) per 2 weken. Is toch nergens voor nodig zoveel geld te verspillen aan duur drinken terwijl mn man en ik net zo lief siroop of thee drinken. Bij mn schoonouders gaan er 3 pakken dubbelfris op een dag doorheen, daar wonen 7 man in huis, weet je wel hoeveel geld dat kost terwijl ze het meestal staand in de keuken opdrinken dus in feite niet eens echt proeven maar gewoon naar binnen gieten. Heel veel "luxe" dingen zijn puur gewoonte...
@Devilschase, ik denk dat de boodschap van mensen is dat je lijstje wel errug karig is. Prima dat jij het daarmee redt, en niet elke week koekjes/snoepjes en drinken haalt. Je eet en drinkt zelf blijkbaar heel gezond en krijgt weinig bezoek. Niks mis mee, maar mensen kunnen daar wel verbaasd om zijn, want zoals je zelf denk ik al weet, bijna niemand eet zo gezond en drinkt zo weinig andere dingen. Ipv je zo aangevallen te voelen zou je het ook kunnen proberen te begrijpen. Prima als mensen het redden van 40 euro, en prima als mensen er 150 euro aan uit geven. Sommige mensen leggen nu eenmaal de prioriteit bij luxer eten en drinken, sommige bij iets anders, en sommige hebben niet de luxe om ergens een prioriteit te leggen. Ikzelf was gister 50 euro kwijt voor tot en met donderdag. Aanstaand weekend ben ik jarig dus dan zal het wel lekker duur worden.