Niet om je aan te moedigen,maar als je zelf sigaretten draait scheelt dat zoveel..Ik heb 200 hulzen gehaald=1 ..Een pot shag=12,75..En zo'n hulzenstoppen eenmalig 10,- Daar doe ik 2 weken mee,terwijl ik eerst 6 per dag rookte!! Ook ik ben eerst aan het afvallen,en ga daarna ook weer stoppen. Ohja en zelfgemaakt rookt ook wat zwaarder dus minder nodig!
Wij doen zelf 80 boodschappen in de week,buiten de luiers om en luierdoekjes..Die koop ik altijd in de aanbieding flink op voorraad!Er zit wel voor 2 katten eten bij in die 80 Bij onze boodschappen zit de ene week wasmiddel,en de andere week weer niet..Het verschilt. Boodschappen doen wij bij de Lidl,en kattenvoer etc bij de C1000.. En luiers gewoon pampers.
Ik besteed tussen de 40,00- 80,00 per week.. Gemiddeld zo'n 60 euro dus.. Ik koop vlees en voorraaf producten tijdens goede acties. Hierdoor nu al 4 weken vlees uit de vriezer aan het eten.. Lekker goedkope weken gehad. Standaard lijstje is: Brood 2-3 x vleeswaren 2-3x 1x zoet beleg yoghurt of vla karnemelk en melk +/- 4-5 liter. groenten fruit 5-7 stuks per dag ( 35-45 stuks per week) zak snoepjes liga's aardappels ontbijtkoek/koekjes oid. frisdrank 2 flessen chips 2-3 zakken. schoonmaak middelen of wasmiddel in de aanbieding.. vlees in de aanbieding. kratje grolsche koffie ( koop ik ook in de aanbieding) soep en ballen. suiker, koffiemelk, muesli, kruiden, cup a soep, pasta, aardappelen, etc wanneer het op is. *** Er zitten dus ook best wel luxe dingen in maar dan gewoon de goedkopere producten of wat in de aanbieding is.
ik voel me niet aangevallen, alleen word ik er een beetje moe van dat mensen niet zo goed lezen of ergens overheen lezen. karig, dat kan. Maar ik heb al 3 keer gezegd dat het een voorbeeldlijstje is. De andere week kunnen er bijvoorbeeld 3 pakken koeken en 3 pakken snoep bijstaan. Dan zit je alsnog aan de 40 euro omdat je dan de aardappels niet hoeft te kopen omdat je die nog hebt, en geen sperziebonen omdat je die ook nog hebt (diepvrieszak) etc. Ik probeer alleen duidelijk te maken dat mensen vaak veel en veel te veel kopen. Hier is precies op zaterdag alles op behalve de koek, snoep en drinken, en dus kan ik weer prima inslaan voor dr week erna, zonder dat er eten/drinken over datum gaat. Ik heb bijvoorbeeld nu nog 3 pakken taksi in de kast staan, nog een fles siroop op voorraad, aardappels heb ik ook nog,dus dat hoef ik dan komende week niet te halen, dan haal ik weer andere dingen. We eten gevarieerd genoeg, we eten genoeg fruit ook, en we krijgen idd weinig bezoek omdat we weinig thuis zijn in het weekend en we werken allebei. Ik snap gewoon niet waarom er 5 zakken chips moeten zijn, liters siroop etc. Wij eten als ontbijt gewoon brood met vleeswaren of kaas/hagelslag/smeerkaas etc ,hij drinkt melk en ranja, tussen de middag een tosti, fruit en koek/snoep, avondeten en erna krijgt luc een toetje. Wat moet ik hem nog meer geven dan? Voor het weekend heb ik aan 2 zakken chips meer dan genoeg. En als er wel bezoek komt, dan haal ik desnoods nog iets voor bij de koffie, dat is het geld ook niet. Vroeger hadden we altijd een bomvolle kast,meer dan 100 euro per week, je zag door de bomen het bos niet meer, vreselijk. Veel ging over datum en dat vond ik zo vreselijk zonde. Ik haal nu aan het begin van de maand gewoon vlees op voor de hele maand, en dat gooi ik gewoon in de vriezer, dus die kosten heb je dan ook allemaal niet meer. Je kan echt makkelijk rondkomen van maximaal 50 euro per week met een gezin van 3 man. En ja, soms hebben we zin in lekker toastjes met brie of roomkaas of een lekkere reep chocolade of wat dan ook, en dat halen we dan ook gewoon, maar zoals ik al zei, datis niet het verschil in 50 of 100 euro. En daarnaast spaar ik derest allemaal weg voor onze reis of andere dingen die we willen doen. Als je iets slimmer inkoopt en 100 euro per maand minder uitgeeft (25 euro per week) kan je bijvoorbeeld ipv 1 keer, 3 keer op vakantie per jaar.
Hier ook maximaal 50 euro per week inclusief luiers, billendoekjes en persoonlijke verzorgingsproducten.
De boodschapjes voor deze week binnen: 25,42 euro! De buit: 4 keukenrollen 1,5 ltr Ijsthee hagelslag mix 1,5 ltr cola 4 liter melk dubbelpak magere spekreepjes 1 boterhamworst 1 gebradengehakt 1 mozzerella bolletje 1 rookkaas visfillet met zo'n lekker korstje uit de oven 4 gepaneerde schnitzels 6 tomaten 1 kilo wortels spruitjes 750 gram pot witte bonen in tomatensaus tomaten in blik kilo bananen chocolade mint sticks chocoladetruffels melkchocolade 2 repen pure chocolade 1 reep koffiemelk cups suikerklonten Ons weekmenu ziet er dus zo uit: Maandag Nasi met spulletjes uit de diepvries Dinsdag Hutspot met spekjes en rookworst Woensdag Maceroni schotel tomaat mozzerella Donderdag gebakken aardappels witte bonen, gepaneerde schnitzel Vrijdag Vis met worteltjes en aardappels Zaterdag Hamburgers bij mijn broer Zondag Spruitjes met vleesje en aardappels En zo heb ik nog groente en vlees over voor in de vriezer. Ik had ook nog appels dus braaf 2x fruit per dag.
Jij vind dat je het makkelijk kan redden met 50 euro voor 3 man,een ander red dat in hun uppie niet. *2 volwassenen cola drinken ipv thee of aanmaaklimonade *meerdere keren visite *luxere producten op brood word gesmeerd(salades,robief,of fricandeau) *meer snoepen(elke avond koekje bij de koffie, of toastjes) *1 keer in de week buiten de deur eten (patatje,vis,pizza) Tel dan maar gerust wat extra.....Het tikt toch behoorlijk door. Het zou misschien wel kunnen met 50 euro, maar ook niet iedereen kiest daarvoor. Hier met zn 2en elke week 100 euro nodig...... Dit is niet om jou aan te vallen, maar je moet je realiseren dat andere gezinnen andere prioriteiten hebben.
eens met bovenstaande wij zitten rond de 80- 100 euro per week. wel iclusief wasmiddel, verzorgingsspullen, pleepapier etc. maar: ik eet graag vleeswaren op me brood. dus dat is al gauw voor een 10 tje per week ( bedoel een ons rookvlees is kort en bij al 2 euro) of een bakje eiersalade ofzo in het wekend een lekker zak eierkoeken of krentebollen. mn man drinkt fanta en ik spa rood. de man een fles per dag. mn mna is ook een echte snoepkont. en ik lust een avondje of 3 in de week ook best een chipje of zoutje we doen helemaal niet gek, maar iets lekkers op zijn tijd gaat er hier lekker in en zolang ik het kan betalen let ik best wel een beetje op maar ga ik ook niet op een houtje bijten. vind het uiteraard wel heel rot voor mensen die moeten beknibbelen. mijn reactie is dus ook niet rot bedoeld maar reageer op bovenstaande dat mensen verschillende prioriteiten hebben. ik geef bv weinig geld uit aan kleding. ga dus echt geen broeken kopen van 100 euro of een laarzen. terwijl een ander daar weer niet op bezuinigd
Wij zijn ongeveer gemiddeld 50 euro kwijt, inclusief pampers/verzorgingsproducten enz.. Maar wij eten 1x in de week bij schoonouders/ouders, de rest van de dagen koken we wel zelf.
ja dat snap ik ook wel, ik zeg alleen, dat je KAN rondkomen van 50 euro.Je kiest zelf ervoor om meer te snoepen, om luxe vleeswaren te kopen, om buiten de deur te eten etc. Dat is toch allemaal je eigen keus. Als wij dat doen zitten we ook aan de 100 euro, dat heb ik al gezegd, dat zaten we ook. Maar als je iets bewuster leeft, KAN je van 50 euro rondkomen met en gezin van 3 personen, dat is wat ik zeg.
Dat is een keuze die je maakt. Je kan het makkelijk redden met 50 euro voor 3 personen (zelfs 4 in mijn geval!) en soms nog zelfs minder dan die 50 euro. Prima dat andere gezinnen andere prioriteiten hebben, maar het kán wel voor minder dan 50 euro!
"Maar je moet je realiseren dat andere gezinnen andere prioriteiten hebben" Dit was een subtiele hint om je duidelijk te maken dat andere mensen andere leven en andere uitgave patronen hebben. Jullie drinken bv geen cola, voor mij is cola geen luxe hoor! Misschien eet jou man 3 keer in de week 1 stukje vlees, maar wij eten elke avond vlees en mij man die eet elke avond 2 stukken vlees. Dit noem ik geen luxe want hij heeft t nodig,---> zwaar lichamelijk werk. Zelfs met goedkope producten ben je voor grote eters meer kwijt, en red je t dus niet. 2 keer per week vis is ook niet goedkoop, dit eet ook niet iedereen. Jou uitgave patroon is niet voor iedereen weggelegd. Maar je doet net of t heel erg raar is dat mensen 100 euro in de week uitgeven.
Wij drinken ook gewone coca cola en eten 1x soms 2x per week vis. Vlees eten we ook elke avond (of vis dus) en we hebben altijd snoep en koek in huis, en dat voor 50 euro per week Ik denk dat Devil gewoon heel erg enthosiast is en wil laten zien dat het ook anders kan, dat heb ik ook! Voorheen gaf ik ook 150 euro uit per week, maar het kán dus echt veel minder voor hetzelfde eten (wij eten nu zelfs nog beter!!).
Wij zijn met 5 personen en wij zijn gemiddeld rond de 90 euro kwijt in de week..mijn man loopt er altijd over te klagen dat hij het veel vind, nou ik vind dat we het goed doen met 5 man!!
Dan zal ik die positiviteit verkeerd hebben opgepakt. Maar goed, misschien mijn fout. Mijn punt heb ik in iedere geval duidelijk gemaakt lijkt me. Ik laat t hier maar bij...........