Hoeveel geven jullie per week uit aan eten&drinken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Assi, 28 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    tussen de 70 en 100 euro .. zijn met zijn tweeen

2. mroos

mroos Niet meer actief

Ooh, maar ik ben het helemaal met je eens hoor;), dat was mijn punt ook niet. Met 40 euro zullen we het niet redden, maar boodschappen staat zeker op ons bezuinigingslijstje, vind het ook zonde om te veel en te overbodige dingen te kopen.

Alleen wat andere mensen doen moeten ze lekker zelf weten.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    #103 Devilschase, 1 nov 2010
    Laatst bewerkt: 1 nov 2010
    Klopt, dat vind ik ook.;):) Net als dat ik vind dat Marjon de Hond aan het einde van haar weerverhaal best een keer woef kan zeggen.

sorry hoor maar ik zeg zelf dat wij vroeger ook 100 euro uitgaven. je moest eens weten hoeveel coca cola mijn vriend dronk, hoeveel zakken chips erdoorgingen.

Ik zeg helemaal nergens dat ik het raar vind dat mensen 100 euro uitgeven, ik zeg juist dat wij dat ook deden maar daarmee zijn gestopt omdat we aan druk het sparen zijn voor een reis naar Australie en dat veel geld kost. Is dat zo vreemd dan dat ik dat zeg? Mag je dat hier ook al niet meer zeggen? Ik zeg al een aantal keer, dat je het KAN redden met 50 euro. Ik zeg helemaal nergens dat het moet. Dat zal even lekker worden:) Ik probeer alleen maar te zeggen dat IK het zonde vind dat er vaak zoveel eten wordt weggegooid omdat ik dat zelf heb ondervonden bij ons thuis en ik daar toen mee ben gekapt omdat ik dat zo zonde vond van al het eten en toen dus iets bewuster ben gaan leven. Ik zeg helemaal nergens dat mensen vreemd of raar zijn als ze 100 euro uitgeven, alleen maar dat een gezin van 3 man kán rondkomen van 50 euro. Als ze 100, 200,300 of 400 euro per week uitgeven moeten ze dat helemaal zelf weten.

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Gemiddeld € 85,- per week aan boodschappen voor 2 volwassenen en ons zoontje van (bijna) 1 jaar.

Dit is dus niet alleen eten en drinken, maar ook huishoudelijke dingen, toiletartikelen en luiers.

Maar het is een gemiddelde, want soms is het € 200,- en soms € 20,-

5. made

made Bekend lid

5 jan 2010
    735
    0
    0
    verkoopster in een lederwaren winkel
    ergens in noord holland
    Wij geven gemiddeld toch wel €100 euro uit per week.
    Dit is dan voor 2volwassenen en 1 kind van 4 en 1 kind van 8 weken.
    Dit is wel inclusief alles dus ook luiers en flesvoeding en wasmiddel en dergelijke.

6. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nee dus.. wij doen ong. hetzelfde als devilchase.. en ik eet ook geen koek bij elke koffie.. dus visite ook niet, alleen als we het toevallig hebben..

hier gaat er de ene week 10 a 20 euro uit, melk, brood en iets wat op is.. en de andere week 70 .. dan weer 40 en soms ook wel eens 4.10 (voor 3 broden van bakker..de rest heb ik dan nog).

Doen eerst een rondje lidl, drinken GEEN frisdrank dat lusten we niet, kopen eens in de twee weken chips of koek ofzo als we er zin in hebben..roken niet en een enkel biertje voor manlief.

meer als 200 euro per maand gaat hier echt niet aan boodschappen. ja straks met de babyvoeding.. dan kom ik er weer wat boven..

en af en toe gaan we s avonds rustig naar de appie en kopen dan voor 40 euro snaai en lekkers.. gewoon om dat we zin hebben.. hihi. maar dat is eens in de 3 a 4 maanden ofzo.

7. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Jullie doen het supergoed! Wij zijn met z'n viertjes zo'n 120 euro per week kwijt.

Ik begrijp werkelijk niet hoe het mogelijk is dat veel mensen hier zo weinig kwijt zijn, want wij kopen echt geen luxe dingen of overdreven dingen ofzo. We roken niet, drinken niet (alcohol).
    Luiers, wasmiddel, etc. is wel allemaal inbegrepen.
    IK SNAP ER ECHT NIETS VAN! We nemen ook niet altijd merkprodukten, maar eigen merk o.i.d.
    We hebben geen Aldi of Lidl in de buurt, dus doen wel de boodschappen bij een niet zó'n supergoedkope supermarkt, maar toch........
    Petje af hoor voor jullie!

8. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Wij zijn tussen de 70 en 80 euro kwijt wekelijks. En dan is alles inbegrepen. Ooit deden wij voor 40 euro aan boodschappen, maar aten we wel elke week hetzelfde want de aldi heeft niet veel in haar asorti. We zijn over gegaan op de Jumbo en vinden dit prima.

Ik zie veel discussies voorbij komen tussen de "goedkope" shopper en de "iets duurdere" shopper. Maar mensen, het is niet te vergelijken. Ieders smaak is anders. Als iemand meer houdt van rundvlees dan half/half zit je al met een prijsverschil. Dat zelfde geldt voor wel of geen goedkope cola. Ik krijg die aldi cola echt niet weg en voel het meteen aan mijn tanden bijvoorbeeld. Tja, smaken verschillen. Ga niet trots lopen doen zodat anderen zich schuldig gaan voelen over hun uitgaven. Niemand kan over een andermans lijstje oordelen.

Ik stoor me totaal niet aan de 80 euro per week en geniet volop van onze optimel tijdens de lunch in plaats van een glas water. Mijn zoon drinkt geen ranja, maar appelsientje mild gemengd met water. (En daar is weer een euro prijsverschil).
    Natuurlijk kijk ik wel in de kast wat ik nog heb voor ik een lijstje ga maken zodat wel al het eten wordt opgemaakt. Maar ik maak me niet druk om die drie vloerbroden per week in plaats van tarwe knip brood.

Wat ik wil zeggen is dat we het allemaal op onze eigen manier doen en dat er vast manieren zijn om te bezuinigen, maar dat de een zich niet schuldig moet gaan voelen omdat die graag merkproducten koopt of meer chips en snoep.

9. Sabrina25

Sabrina25 Fanatiek lid

1 sep 2010
    1.368
    0
    0
    geen
    Rotterdam
    Mooi onder woorden gebracht....

Wij doen tussen de 70 en 100 euro aan boodschappen in de week.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.886
    5.181
    113
    Home
    rond de 50- 70 euro

Deel Deze Pagina