Hoeveel geven jullie uit aan de feestdagen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Dufel, 2 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. indy90

indy90 Fanatiek lid

21 jan 2017
    3.915
    3.603
    113
    Leuk idee zeg!

DastyQueen vindt dit leuk.
  2. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.667
    5.701
    113
    Poeh vast niet heel veel.

Met sinterklaas 20 euro met fam vieren. Nog wat kleins daarnaast voor dochter max 30 euro denk ik.
    Kerst moet ik werken met 1ste kerst avond dus eten we niks bijzonders. 2de kerstavond uit eten dus dan wel 100+ kwijt.
    Oud en nieuw iets van 30 euro extra voor hapjes/ drankje denk ik. Vieren het eigenlijk nooit zo uitgebreid, vind er niet zo veel aan.

Niet zo uitbundig dus.

3. lievemandie

lievemandie Fanatiek lid

31 mrt 2015
    1.333
    508
    113
    Vrouw
    Roermond
    Ik denk dat ik ongeveer €400 uitgeven met de Kerst. Maar dan zit wel eten, cadeautjes bij voor 8 volwassen en 1 kindje. Alles sla ik in van te voren en snij ik voor in de diepvries :)

Kerstavond en 2e kerstdag wss korean bbq met familie en vrienden

4. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Sinterklaas rond €400. Dit jaar zit er 1 heel duur kado bij.
    Kerst, €50 meer aan versieringen.
    Oud en nieuw €20, vnl oliebollen en appelbeignets. Vuurwerk kopen we nooit.

5. Rannie

Rannie Actief lid

21 dec 2012
    442
    56
    28
    Vrouw
    Sintcadeautjes heb ik allemaal al verzameld, was ongeveer €50. Kerst cadeautjes kopen we vooral voor onze kleine en wat lekkers voor de dieren. Verder doen we kerstavond hapjes maken, en 1 vd 2 kerstdagen gourmetten. Ik denk totaal 50-65€ kerstcadeautjes en €50 extra aan boodschappen.

6. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Phoe ik heb nooit een budget maar ben dit jaar denk ik ongeveer dit kwijt;

Sinterklaar; 250 Euro kado's, 30 euro pietjes en zal zo'n 50 euro kwijt zijn aan gebak etc.

Kerst is goedkoper kerstavond gaan we sushi eten. Dus ongeveer 80 euro. 1e kerstdag eten wel bij mijn ouders & maak ik altijd 2 salades. Meer mag ik niet meenemen dus ongeveer 20 euro + kados; 150 euro. 2e kerstdag eten we bij schoonouders en dat kost ons niks.

Best een dure maand zo te lezen. Haha

7. sydneys

sydneys Niet meer actief

Sinterklaas rond de 250 euro.
    Kerst rond de 150-200 euro.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.029
    1.852
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb geen vast bedrag voor de feestdagen.
    Tis sowieso altijd een dure tijd.
    Onze dochter is jarig, kinderfeestje, sint, kerst, oud en nieuw, ben zelf ook nog jarig.
    En we hebben nog een weekendje landal geboekt in de kerstvakantie.
    Geen vast budget. Maar zit denk ik wel rond de duizend euro aan uitgaven in 1 maand.

9. yaro

yaro Niet meer actief

Sint kado’s rond 80 euro per kind. 1 kado, 2 nuttige dingen. Kerstkado 25 euro voor een gezamenlijk spel.
    Verder maken we er niet al teveel feest van omdat dat teveel prikkels geeft.

10. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Hier hebben we eigenlijk alleen de kosten van sinterklaascadeautjes (en voor de verjaardag van jongste, die is vlak voor sinterklaas jarig). Daarvoor geven we ongeveer 50 euro per kind uit en ik denk ook rond de 50 euro voor mijn moeder. Dus iets van 150 euro totaal (of 200 als je verjaardag meetelt)
    Voor elkaar rond de 100 euro/heel wisselend, maar dat is niet van de gezamenlijke rekening.

Oh ja, en dan nog een kerstboom (die van 1 euro bij de Ikea, maar goed... kost eigenlijk 20 euro natuurlijk), schoencadeautjes (zijn kleine dingetjes), kruidnoten, marsepein en kerstkransjes. :D

Wat avondeten betreft: dat doen we op pakjesavond bij mijn moeder, kerstavond bij mijn moeder, eerste kerstdag bij mijn schoonouders. Zijn meestal kleine hapjes, vooral gezellig. Geen gigantische maaltijden. En dat regelen dus mijn moeder cq mijn schoonouders.

11. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.362
    113
    Vrouw
    Sinterklaas een kleine 200 euro (150 voor gezin. Nog 50 voor bij mn ouders, 2x15 voor surprise en een kleinigheidje voor mn ouders). Op pakjesavond eten we frietjes

Kerst normaal weinig. Want we eten 2x bij familie (en nemen dan klein gerechtje mee), maar dit jaar gaan we de 23e naar een voorstelling, kaartjes 150 euro.

Oud en nieuw geen idee. 15 euro oliebollen/appelflappen, gasten nemen flesje bubbels mee, misschien nog wat vuurwerk.

12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Voor Sinterklaas een klein cadeautje voor zoon (hebben we al, was zo'n 5 euro) en wat lekkers, zal op een tientje uitkomen.

Voor Kerst een groot cadeau voor zoon en een kerstbal (we proberen elk jaar 1 bijzondere te kopen), verder dagelijkse kost dus zal rond de honderd a 120 zitten.

Oud&Nieuw heb ik niks mee.

En wie weet tijdens Kerst of O&N wel aan de ziekenhuisprak. :rolleyes:

Chocolat vindt dit leuk.
  13. Manque

Manque Niet meer actief

Sinterklaas doen we niet veel mee. Zoon krijgt 1 cadeau van 20-30 euo.
    Kerst vieren we uitgebreider. Iedereen geeft iedereen cadeaus en dan heb ik het over mijn ouders, broer, zus, zwager, schoonzus, neefje, nichtje, mijn man, onze zoon en ik. Het zijn allemaal kleinigheidjes, maar je bent al gauw 150-200 euro kwijt voor al die kleine dingetjes. Voor het eten geven wij ook ongeveer 150-200 euro uit, inclusief wijn. Oud & nieuw vieren wij niet, dan zitten we gewoon op de bank met een wijntje. Dus dat kost een tientje ongeveer ;)

14. Mamaa6

Mamaa6 Bekend lid

10 jun 2015
    933
    563
    93
    Ik ben echt feestdagen fan! Heerlijk vooral kerst en oud en nieuw ik ben altijd zo 1000/1500€ kwijt maar zou het niet anders willen
    Ik heb er nu al zin in

mams1 vindt dit leuk.
  15. luca75

luca75 Fanatiek lid

14 aug 2013
    4.864
    3.500
    113
    Kadootjes voor sint en kerst ik gok rond de 600 euro ( 3 kinderen en volwassenen)
    Kerstavond standaard gourmet met ons gezin. Gaat met de boodschappen mee

Eerste en tweede kerstdag wat extra dingen bij de lunch. Avondeten doen we bij de ouders.

met oud en nieuw zijn we op vakantie.

16. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Hier gelukkig goedkoper dan vorig jaar ..
    sinterklaas werd hier gevierd incl sint en pieten eten drinken + kadotjes denk wel zo van €500/600? Dit jaar vieren we het niet thuis en word daar sint en Piet gehuurd kost mij alleen de kados voor de kinderen denk €400,- ongeveer maar zit nu al op€250,- en moet nog kopen voor 2 kids
    Maar goedkoper dan vorig jaar..

Kerst vorig jaar hier ook gevierd 1 dag 2e dag moest ik werken denk dat dat incl kados ook €600/700 heeft gekost .. dir jaar alleen de kados zal €200,- zijn geef met kerst minder uit aan kados

Oud en nieuw werd hier ook gevierd
    €200,- aan vuurwerk hapjes drankjes + oliebollen appelflappen denk dat dat €300/350 was . dit jaar alleen het vuurwerk kopen en ik maak altijd de oliebollen en appelflappen dus ben wel minder kwijt .. ik werk ook met de kerstdagen maar weet nog niet hoe dat rooster eruit ziet.. hoop lekker 2 ochtend diensten maar ja wie weer
    Feestdagen kost een hoop centjes maar afgelopen dinsdag avond familie avond bij Intertoys dus vooral Lego en PlayStation 4 spellen ingeslagen scheelt toch weer geld

17. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Niet zoveel.. Cadeautjes voor Sint worden vooral door de grootouders betaald. Dus voor ons blijven de schoencadeautjes over. En misschien nog 1a2 cadeautjes ergens.. Max 100 euro voor 2 kinderen samen..
    We vieren het thuis alleen met zijn viertjes, dus dat kost nauwelijks iets..

Kerst zijn we bij mijn ouders. Dus daar hoef ik ook geen boodschappen voor te doen. En oud en nieuw bij mijn schoonouders. Dus wederom geen boodschappen. En dan de dag erna krijgen we de restjes mee naar huis. Dus het scheelt me nog een dag extra boodschappen ook :D

18. Wenda

Wenda Fanatiek lid

12 dec 2013
    2.431
    1.398
    113
    Gelderland
    Hmm niet zoveel denk ik. Ik ben 8 december uitgerekend, dus even afwachten wanneer ik beval.

Sinterklaas doen we nooit zoveel aan. Een avondje met z'n vieren, hopelijk met z'n vijven:D. De jongens krijgen een klein cadeautje, we drinken lekker warme chocolademelk en halen pepernoten. Dus al met al zijn we met 30 euro wel klaar.

Kerst, hangt er vanaf wanneer ik beval. 1e kerstdag eten we meestal rollade, maar die krijgen we. En 2e kerstdag gaan we denk met ons eigen gezinnetje gourmetten. Lekker thuis.
    We doen geen cadeautjes dus we hebben alleen het eten.

Oud en nieuw heb ik nog geen idee wat we gaan doen

19. Boedah

Boedah Niet meer actief

Met Sinterklaas trekken we lootjes, 20,- p.p = 40,-

Ik ben 11 december uitgerekend, dus al besloten met kerst iig niet mee uit eten te gaan zoals normaal elk jaar. Als ik gewoon op de been ben zullen we 1e kerstdag misschien bij schoonouders gaan eten, en 2e kerstdag gewoon lekker thuis. Kosten: 50,-?
    We doen altijd wel wat cadeautjes onder de boom, kosten: 100,-?

Met oud en nieuw blijven we lekker thuis, wie zin heeft is welkom, maar erg uitgebreid zal het niet zijn. We zijn 4 jaar het nieuwe jaar gestart met hoop op een kindje, nu zal het er eindelijk zijn, dus daar gaan we extra van genieten.

20. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Niet zoveel iig. Voor mijn zoontje dit jaar voor het eerst sinterklaas maar hij krijgt wel dingen die hij anders ook zou krijgen (nieuw speelgoed voor zijn ontwikkeling enzo). Ik pak mijn net gekochte blender in en ook zoiets voor ml.

Voor kerst alleen wat plastic kerstballen en 1 kerststol. Geen cadeaus.geen luxe eten.

Met oud en nieuw geen idee wat we doen maar een zak oliebollen en een fles wijn?

Deel Deze Pagina