Eigen kinderen tussen de 50-100,- Kinderen van vrienden tussen de 7.50-15,- Neefjes/nichtjes tussen de 20 en 25,- Kinderfeestjes tussen de 5 en 10,- Ene keer zal het wat meer zijn en andere keer heb ik in de opruiming iets van 30 afgeprijsd naar 7,50 bijv. Dan laat ik het daar ook gewoon bij.
Eigen kinderen is heel wisselend. Dit jaar heb ik 60 euro voor een racebaan voor jongste uitgegeven, vorig jaar 180 voor een nintendo met spel voor de oudste.. Net wat ze willen en ik vind dat ze nodig hebben. Meer dan 200 euro gaat het niet worden denk ik. Verder neefjes en nichtjes 20 euro. Kinderen van vrienden en kinderfeestjes 5-7 euro.
Verjaardagscadeau rond de 100 euro. Sinterklaas ook rond de 100 euro Neefje rond de 30-50 euro Kinderen van vrienden 15-20 euro
Eigen kinderen onbeperkt Kinderen beste vrienden en nichtjes/neefjes € 100 met af en toe een uitschieter tot €200 als we echt een leuk kado weten Kinderen van vrienden € 25 Vriendjes van zoon/kinderfeestjes max. € 15.
Eigen kind weet ik niet. Denk rond de €100,-. Maar als ze 1 wordt heeft ze er toch nog geen benul van.. Ach, daar hoef ik de komende maanden nog niet over na te denken. Neefjes en nichtjes (hebben er 6) rond de 15,- euro. Van mijn kant vragen ze ook vaak wat groots (zoals de brandweerkazerne van Lego) en koop ik dat samen met mijn broers en zussen. Ons petekind €25,- Maar dit vind ik ook wel weer lastig soms. Mijn familie is niet katholiek, dus aan mijn kant doen we niet aan petekinderen. Van mijn man zijn zus is de oudste ons petekind en in zijn familie is het de gewoonte dat een petekind grotere cadeaus krijgt. Maar omdat wij dat niet zo doen vraag ik mij af of het wel helemaal eerlijk is tegenover de neefjes en nichtjes van mijn kant. Heb geen specialere band met hem dan met mijn andere neefjes en nichtjes. Wat vinden jullie hiervan?
Weten de neefjes en nichtjes van jouw kant dan dat hij een groter cadeau krijgt? Om eerlijk te zijn zie ik het probleem niet. En zoveel verschil is 10 euro nou toch ook weer niet? En wat betreft die band, vraag hem eens te logeren en ga leuke dingen met hem doen, dat wordt vast gewaardeerd.