Ik heb deze week nog 140 uitgegeven aan laarsje voor de winter. Ik doe met deze schoenen vaak 2 winters, dus volgend jaar koop ik geen nieuwe. Ik heb dus ook nog laarzen van vorig jaar en zelfs nog van het jaar daarvoor die ik nog steeds draag. Zomer schoenen is vaak veel goedkoper omdat het instappertjes zijn of sneakers. Maar denk dat ik hooguit per jaar gemiddeld 100 uitgeef. Winterschoenen wel vaak duurder en zomer 'gewoon' van van haren/scapino/bristol
Geen vast bedrag. Ene keer ben ik goedkoop uit en de andere keer juist heel veel. Er zijn jaren waarin ik nauwelijks iets leuks tegenkom. En zie ik dan een paar die ik wel geweldig vind en kosten 300 dan koop ik ze direct. En soms kom ik overal leuke dingen tegen en dan ben ik vaak wel wat minder kwijt. Ik vind goede schoenen wel belangrijk in de winter. Dus dan ben ik geneigd om meer uit te geven dan in de zomer.
Hmm, wel veel denk ik maar ik doe er lang mee. In de winter draag ik meestal wandelschoenen van meindl. (Ik loop veel en heb last van wintertenen) Het paar van vorig jaar was 200 euro. Nou heb ik met het vorige paar 5 jaar gedaan dus dan valt het wel weer mee. Daarnaast nog 1 paar laarzen voor netjes, 55 euro. In de zomer draag ik schoenen van New balanceren, ongeveer 100 euro en teenslipper van birckenstock 50 euro. Ik draag de schoenen tot ze echt versleten zijn dus dat is ongeveer 2 a 3 jaar.
Voor mijn dagelijkse schoenen geef ik ongeveer 150 euro uit. En dan voor leuke erbij meestal niet meer dan 60 euro per paar.