hoeveel geven voor kleine bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Cilla24, 20 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier is het ook altijd 50 hoor en voor fam die trouwt doen we 100. das toch anders dus broers en zussen zeg maar. toevallig hebben wij volgende wk een van vrienden maar zitten nu wel te denken het bedrag wat op te schroeven als dit de anderen ook lukt tenminste. dit bij ons dus wel omdat we dus iodd ok smiddags al ctering ed hebben. en zon feest is al duur zat en vind dan 25 pp een beejte weinig.

maar idd die vrijgezellenfeesies zijn niet normaal meer tegnwoordig. ik ben dus dit keer ook neit mee geweest. die van mijn man was alc 150 en dan zou ik ook nog eens 200 kwijt zijn dus die heb ik afgezegt dat ging me dan toch echt te ver hoor. alsof dr geen leuke goedkopere dingen te doen zijn en alles maar zo vol en appart mogelijk moet. wel 3 /4 verschillende dingen op een dag bijv wat een onzin als je het mij vraagt. en zoals ik hoorde was er maar een ding echt leuk.

2. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Hier ook een kleine bruiloft(geen band oid) en ook verschillende bedragen gevonden. Van 10 euro tot 100 euro...Het verschilt heel erg. En ik kan me daar niet druk om maken.
    Het gaat mij niet om het geld, wil gewoon het feit dat ik getrouwd ben vieren met de mensen die we uitgenodigd hebben.
    Je geeft wat je kan missen...of anders gewoon een leuk cadeau.

3. ukkepuk80

ukkepuk80 Actief lid

24 sep 2009
    452
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij geven hier in de vriendengroep allemaal pp 22.50 dus 45 per koppel. Gewoon een vast bedrag, voor iedereen hetzelfde.

Als vrienden van buiten de groep trouwen kijken we wat voor band we met degene hebben. Kan dus verschillen van 30-50 euro. Zou bij sommige ook wel meer willen geven, maar dat kunnen we gewoonweg niet betalen. Dus dan houdt het op.

4. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Wat je kan missen ... !!

Wij geven voor een hele dag 100 en voor een avond 40 euro ... En als ik dit lees denk ik dat wij veelste gek zijn ;)

Wij trouwen over 2 weken en willen ook graag geld ... waar we zelf iets "groots" voor willen halen ... En bloemen gaan naar broers/zus en ouders omdat wij op vakantie gaan ;)

5. Bolly

Bolly Fanatiek lid

27 sep 2009
    2.125
    0
    0
    eigen onderneming
    zuid holland
    wij hadden een kleine huwelijk en de meeste gaven 50 a 100 euro en daar waren we dik tevreden mee en heel blij.zelfs als iemand een gift had gedaan van 20 euro waren we al blij gaat om de gedachte niet om de hoeveel heid

xx

6. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik zou zelf 50 euro geven bij een vriendin. Bij echt hele goede vrienden (Die we dus vaak zien) denk ik al snel aan 100 euro. Mits we dit natuurlijk kunnen missen.
    Aan de ene kant is het makkelijk gedacht dat mensen trouwen en een feest geven zoals ze willen en het natuurlijk niet gaat om het opstrijken van geld.
    Maar als iemand geld vraagt (is dit vaak uit praktische reden dat ze écht iets kunnen kopen wat ze kunnen gebruiken, i.p.v. 20 peper en zout stelletjes te krijgen) vind ik ook dat je dit moet geven. Ik weet zelf wat een bruiloft kost en snap niet dat er mensen (die zich als goede vrienden omschrijven) maar 10 euro geven. Het gaat wel om het gebaar, maar aan de andere kant vind ik dit toch erg weinig voor een bruiloft.

7. Mama Rianne

Mama Rianne Fanatiek lid

13 jul 2008
    2.765
    0
    0
    Helpende
    Jirnsum
    Ik heb en geef mijn neefje en nichtje 20 euro

8. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38

misschien kunnen ze niet meer missen kun jij in andere mensen hun portomonee kijken??? En bovendien andere mensen hoeven och niet op te draaien voor een bruilof!! Ik vind dat zo belachelijk

9. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik vind dat de grootte van het feest niet uitmaakt!
    Ik geef altijd 50 euro (per koppel), zelfs al is het maar een tuin BBQ! Dat wil eigenlijk zeggen dat de mensen het geld niet hebben om een fortuin uit te geven aan een feest!!!
    Je moet het zien als een cadeau vind ik, niet als een 'betalen van het feest' :)

10. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    zucht ik geef alleen mijn mening..en als je goed het verhaal leest, staat er bij: mits iemand het kan missen. En ik zeg ook niet dat andere voor een bruiloft moeten opdraaien, maar vind het vaak naief gedacht dat er mensen komen die je 10 euro geven en vervolgens vreten en zuipen alsof hun leven er van af hangt.

jammer dat er meteen zo gehapt wordt, gelukkig zijn er wel mensen met een andere mening, anders zou het leven toch maar saai zijn:D

11. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik wil even wat kleins recht zetten... ik zat niet te twijfelen vanwege de grote van de bruiloft "omdat we dan minder kosten" maar meer omdat ze t zelf heel klein willen houden (ze wilden er eigenlijk eerst helemaal niks aan doen) Daarom vroeg ik me af of 50 euro dan gewoon normaal was of dat t gebruikelijk is dat je dan minder geeft.
    en nog iemand vroeg wat ze mij heeft gegeven voor ons trouwen , nu hebben wij geregistreerd partnerschap en toen we daar een feest voor gaven sneeuwde t en wilde ze dus niet komen... maar een kaartje oid hebben we ook niet gehad.

12. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Dit dus!
    Wij zijn bijna 2 jaar terug getrouwd en ik moet wel zeggen dat me opviel dat er mensen bij waren die een laag inkomen enzo hebben die veel gaven en mensen met een goede baan "maar" 20 euro ofzo.

Ik zou dus gewoon geven waar jij je goed/prettig bij voelt niks is goed of fout.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

ik ozu dan gewoon die 50 euro geven. Het zou mij niet gaan om hoe groot de bruiloft is maar hoe dicht ze bij me staan. wij geven zelf geen 50 euro puur omdat we dat niet kunnen missen, maar als je 50 euro geeft normaa zou ik dat nu ook doen.

idd geld is misschien niet zo'n leuk cadeau, maar wij vroegen ook geld omdat we dan een deel van de bruiloft daarvan konden betalen.

Deel Deze Pagina