Make-up vraag

Discussion in 'De lounge' started by Kim11, Jan 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik keek net tv, en toen zag ik het weer. Een vrouw, keurig in de make up. En 'witte' ogen.

In mijn omgeving zie ik het ook vaak. Waar komt dat door? Komt dat door een soort anti-wallensmurrie ofzoiets?

Ik heb het me al zo vaak afgevraagd, suffe vraag misschien maar hier weet vast iemand wel wat ik bedoel :)

2. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Bedoel je het oogwit? Ik gebruik zelf de 'dazzling eye drops' van Eyedew. Dit druppel je in je oog en het wordt weer spierwit. Heb ik nog toen ik veel naar feesten ging, heel handig als je de volgende dag weer in college moet zitten :D Gebruik het nu nog wel eens als ik erg moe ben.

Als je onder je oog bedoeld. Je wallen werk je weg met concealer. Dat smeer ik rondom je oog. Dan doe ik er een laagje foundation overheen, poeder ik het af met een matte poeder en doe ik met mijn vingertop een klein beetje highlighter in m'n ooghoek. Soms ook nog een wit lijntje op m'n onderste waterlijn.

3. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Nee niet het oogwit. Maar serieus, is daar make up voor? :$ Dat moet wel echt ontzettend chemisch zijn of niet?

Ik bedoel meer die soort van witte zonnebril eromheen. Ik gebruik ook consealer, en doe dan ook foundation en een matte poeder, hetzelfde dus als wat jij doet, maar dan heb ik alsnog geen witte zonnebril?

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Zijn ze niet op wintersport geweest? :p

5. Sherry85

Sherry85 Actief lid

Aug 26, 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Miss kunnen sommige mensen nog niet zo goed met make up overweg ;)
    Of doen ze het op bij kunstlicht en checken ze hun gezicht niet als ze al buiten zijn..
    Net zoals ik niet begrijp dat sommige mensen niet zien dat hun foundation tot hun kaaklijn loopt en je dus overduidelijk ziet dat ze foundation/poeder etc ophebben...

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Waarschijnlijk mislukte poging om wallen weg te werken :p

7. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Haha, ja ik heb ook weleens gehad dat ik in de auto stapte en me rotschrok toen ik in de spiegel keek. Tegenwoordig doe ik t inderdaad ook bij t raam.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik zie het ook wel eens, witte make up maakt je ogen groter.
    En volgens mij is het weer 'in'..

9. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik doe ook lichte foundation onder m'n ogen, ik vind dat mooi :)

10. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Het valt me wel altijd op, en ik vraag me af of het positief is als ik in een gesprek alleen maar aan de make up denk of gewoon met het gesprek bezig ben....

11. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

Mar 3, 2013
    2,775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Of ze gaan onder de zonnebank en daardoor zie je een brilletje rondom de ogen?

12. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Nee dat doe ik zelf ook, dat brilletje is kleiner als wat ik bedoel.

13. Vagans

Vagans Niet meer actief

het lijkt me erg fout. kun je niet een plaatje opzoeken wat je bedoeld?

em spul voor je oogwit witter te maken... nog nooit van gehoord!!!

14. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Kun je een plaatje plaatsen? Ik kan me niet goed voorstellen hoe dat eruit zien, maar ben wel erg benieuwd :p

15. ashleyp

ashleyp Niet meer actief

#15 ashleyp, Jan 10, 2014
    Last edited by a moderator: Jan 10, 2014
    haha :D je bedoelt contouren/shapen waarschijnlijk ;)
    De plekken onder de ogen (tot ongeveer waar het dikke gedeelte van je wang begint) word gehighlighted of met een lichte(re) foundation "ingekleurd". Dit gebeurd ook rondom de ogen tot aan de wenkbrauwen. Onder de jukbeenderen word een donkere foundation gebruikt om optisch meer schaduw te creeeren. Op de lichte foundation word dan ook nog eens highlighter gepoederd of lichtere compacte poeder.

Dit geeft een frissere en jongere/jeugdige uitstraling.

Echter zijn veel make-up producten lichtreflecterend waardoor het met name op foto's/video raar uitziet. In het echt valt dit niet op.

Veel dames hebben bij hun opstap foto's een wit spookgezicht. Dit komt doordat de foundation het licht van de flits reflecteerd.

Edit: het kan ook zijn dat ze gewoon een te donkere foundation gebruiken of teveel bronzer. Onder en rond de ogen word dan een lichte concealer gebruikt en dan krijg je ook dat effect. De huid onder je ogen is anders dan de rest van je gezicht en reflecteerd meer ligt. Dus ookal gebruik je 1 kleur foundation over je hele gezicht, dan kan het onder je ogen toch anders uitzien, lichter bijvoorbeeld waardoor je dit effect krijgt.

16. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Zo dat is even flink zoeken..

Zoiets: http://4.bp.blogspot.com/-MTJOvVyWLyc/TkgVRdkIksI/AAAAAAAAEc4/drC4DHwTGeY/s400/1.jpg

Alleen is dat wel wat zwaar aangezet.

Ik zie vaak ouders op het schoolplein, met een hele witte laag rondom hun ogen. En ja, het geeft wel een frisse look, maar het trekt wel steeds mn aandacht.

Zal inderdaad het shapen zijn dat niet helemaal goed gaat.

Ik keek gisteren trouwens een tutorial op facebook. Ik schrok van de hoeveel lagen make up erop gingen.

Ik doe altijd een dagcreme, kwartiertje wachten, dan doe ik zo'n eyeconsealer, maar die gebruik ik ook voor de 'plekjes' en de highligts (blijkbaar doe ik dat ook onbewust) en daarna smeer ik er bb creme op, met een beetje poeder daarna en blush.

Blijkbaar moet je naast de blush ook nog 2 andere kleuren hebben, dat wist ik helemaal niet. Al doe ik weleens 2 kleuren omdat het dan beter zit, maar 3?

17. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik vind het echt geen gezicht. ..

zelf oo drukke dagen wat mouse foundation onder mn ogen voor de kringen (en dat versmelt een beetje met mn huid dus niet echt kleurverschil) en dan mascara

Als ik tijd/zin heb dan ook oogpotlood en oogschaduw en altijd 3 tinten van de kleur.

18. Kim11

Kim11 VIP lid

Mar 23, 2011
    5,960
    178
    63
    Ik heb t net gedaan, met al die kleuren.

Jeetje wat zie ik er geplamuurd uit!

Maar eerlijk is eerlijk, als je een foto neemt zie je er geweldig uit. Alleen niet binnen een straal van een meter in mn buurt komen hahaha

19. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Moest dat dan niet nog uitgesmeerd worden??
    Op het plaatje wat jij aangeeft??
    Ik vind het namelijk helemaal niet mooi op de foto.....

20. mysteriousgirl1

mysteriousgirl1 Fanatiek lid

Sep 23, 2013
    1,303
    0
    0
    Amsterdam

Share This Page