Hoeveel gewicht kwijt direct nà de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Tacha1987, 26 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anno niem

    Anno niem VIP lid

    28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    ik was ook iets van 20 kg aangekomen, maar met een week was er al 17 van weg (t was echt allemaal vocht..) en nu is alles er af.
     
  2. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    toen ik weer op mijn gwicht was van voor de zs paste ik weer in mn oude kleren.
    mn buik is platter dan wat hij van te voren was.maar wel wat slapper.
    gelukkig heb ik geen loshangend ve, of striae.
    mn borsten zijn een cupmaat minder geworden,en ze zijn wat slapper.
    maar ik klaag er niet over want ik vind mn lichaam er goed uitzien na een zwangerschap :)
     
  3. Anno niem

    Anno niem VIP lid

    28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    ja gelukkig wel!
     
  4. Mvjason

    Mvjason Fanatiek lid

    30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    die 3kilo moet dus 13 kilo zijn
     
  5. Pruts27

    Pruts27 Fanatiek lid

    6 jan 2008
    1.275
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Kampen
    Bij de eerste controle bij de vk woog ik 68 kilo. Einde zwangerschap waren dat er 86 kilo, dus 18 kilo aangekomen.
    De derde dag na de bevalling woog ik 68,8 kilo en afgelopen maandag 65,8 kilo! Ik heb alleen nog wel een dikke flubberbuik, hoewel dat elke dag wat minder wordt. Echter pas ik bij lange na nog niet in mijn gewone kleding. De kilo'tjes lijken wel verplaatst naar andere lichaamsdelen ;) .
     
  6. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.823
    7.588
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    10 kilo aangekomen, 7 eraf.
     
  7. kleinetieke

    5 sep 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    ik ben tijdens mijn zwangerschap van onze tweeling ruim 26 kilo aangekomen (dat was 2 weken voor de bevalling, daarna niet meer gewogen ivm ziekenhuisopname, maar wel dikker geworden dus waarschijnlijk ben ik wel meer aangekomen :p ) Na de bevalling was ik meteen 20 ! kilo lichter :p :p . De kids wogen 3030 en 3300 gram dus de rest was placentas, vruchtwater en vocht wat ik vastgehouden had.
    Ik ben nu (twee en halve maand later) nog 5 kilo zwaarder dan voor mijn zwangerschap en ik merk dat die er heeeeeel moeilijk afgaan. Denk dat dat de 'chocolade-kilos' zijn ;)

    Groetjes,
    Ellen
     
  8. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Hier ook een tweelingmama,ik was 25kg aangekoemn tijden de zwangerschap,binnen 2 weken was er 20kg af,nu bijna 8 weken verder is er nog maar 1kg afgegaan,nu nog 4 te gaan ,best moeilijk,ik begin toevallig vandaag met heel ged op mn eten te letten,lijnen vind ik een groot woord ;)

    Het komt uiteindelijk allemaal wel goed meis! :D
    Geniet van je zwangerschap!
     
  9. Bruidje77

    Bruidje77 Fanatiek lid

    28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik paste na 3 weken weer in bijna al mijn broeken. Ben hetzelfde gebleven alleen mn buik is wat slapper en zit nog een spekrolletje.. hoop wel dat tie nog weggaat :D
     
  10. kleinetieke

    5 sep 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    Ik pas nu weer (9 en halve week na bevalling) in kleren die mij voor de zwangerschap te groot waren geworden. Ik merk dat ik, ook al ben ik nu nog maar een paar kilo zwaarder dan toen, een ander figuur heb gekregen. Heb een dikkere buik (die was dan ook onwijs groot aan het eind van de zwangerschap dus das niet zo gek) en ook mijn billen zijn dikker geworden. Maar al met al valt het me echt mee, ik had verwacht dat het erger zou zijn, en vooral dat ik het erger zou VINDEN. Maar als ik dan mijn meiden zie boeit het me echt helemaal niets dat ik niet meer helemaal 'strak' ben.
     
  11. Pipo1973

    Pipo1973 Actief lid

    30 jan 2007
    431
    0
    0
    3 kg aangekomen en nu 8 kg kwijt.
    Mij hoor je niet ;) , ben er blij mee!
    Mijn buik is nog wel dikker dus de gewone broeken kunnen nog niet zo lekker dicht.
     
  12. Isademi

    Isademi VIP lid

    3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik zie allemaal dit soort topics het verontrust mij hoeveel mensen geobsedeerd zijn om weer snel op hun oude figuur terug te zijn zeg, net alsof je er slechter op word als het even wat langer duurt.

    iedereen heeft zoveel haast je hebt wel heel iets meegemaakt van binnen e n iedereen wil veel te snel soms.
     
  13. kleinetieke

    5 sep 2008
    20
    0
    0
    Secretaresse
    Bohmte
    dingen veel te snel willen daar kan ik wel inkomen (ik wou een dag na de bevalling al helemaal hersteld zijn en gezellig de stad in gaan...maar ja, dat kan niet ;))

    Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar ik ben niet echt geobsedeerd door mijn gewicht.
    Zoals ik ook in mijn vorige berichtje zei, zogauw ik mijn meiden zie dan boeit het me echt helemaal niets hoeveel ik weeg en of ik die ene spijkerbroek nou wel of niet dicht krijg. Bovendien vind ik dat iedereen wel mag zien dat ik pas bevallen ben :D

    Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat er vrouwen zijn die er ontzettend van balen dat het allemaal niet meer zo strak was als voorheen. Door de hele zwangerschap voel je je al helemaal niet meer jezelf en dan denk je ach dat komt na de bevalling wel weer, maar dan is je leven zo anders dat je jezelf soms niet weer herkent, en als je dan ook nog eens in de spiegel kijkt en ook dat is nog allemaal anders tsja dan kan dat wel vervelend zijn.

    heb jij dan helemaal nooit dat je denkt; ach was het maar iets strakker/dunner/anders ?

    Groetjes,
    Ellen
     
  14. Ramona1

    Ramona1 Actief lid

    11 jun 2007
    172
    0
    0
    Ik ben 16 kilo aangekomen en ben er nu al 8 kwijt na een aantal dagen dus dat gaat de goede kant op!
     
  15. BoBam

    BoBam Niet meer actief

    ik was direct 10 kilo kwijt, was 15 aan gekomen, ga straks even weer wegen ben benieuwd!
     
  16. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ongeveer 14 kilo kwijt meteen na de bevalling, nu al 20 kilo! Nog 8 te gaan...
     
  17. Eevitaa

    Eevitaa Bekend lid

    4 sep 2007
    538
    0
    0
    12 kilo kwijt meteen na de bevalling,
    daarna in drie maanden maar twee :(
    en nu nog 9 te gaan

    nee ben er niet door geobsedeerd, maar kan er wel verdrietig van worden. Het verplichte winkelen voor ik weer aan het werk ging vond ik ook niks leuk.
     
  18. ikke2004

    ikke2004 Lid

    21 nov 2007
    31
    0
    0
    zeeland
    23 kilo aangekomen en na drie dagen nog 4!
     
  19. Kelly83

    Kelly83 Actief lid

    11 sep 2007
    286
    0
    0
    Groningen
    in totaal 21 kilo aangekomen en direct na de bevalling 7kwijt.
    ben nu 12 kwijt, en heb ook nog zo'n lekker spekrol haha
    kan nog niet in me eigen broeken...baal alleen ervan dat ik daarvoor dus nieuwe broeken moet kopen, heb geen zin meer in zwangerschapsbroeken.
     
  20. mirrem

    mirrem VIP lid

    14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    He, dat met die 'spekrol'heb ik ook! Kan ook nog neit in alle broeken maar niet door m'n benen en billen, maar door m'n heupen! Komt dat doordat de boel na de bevalling breder is geworden ofzo? En krijg je je 'oude' heupbreedte ook wel weer gewoon terug? Weet iemand dat?
     

Deel Deze Pagina