hoe lang last van de knip ?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Mvj, 4 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    morgen is het 2 weken geleden dat ik bevallen ben van mijn zoon .
    Tijdens de bevalling hebben ze een knip gezet ....
    Na de bevalling zijn ze anderhalf uur aan het hechten geweest ik ben intracutaan gehecht (was ook een beetje druk ) nu heeft dit niet in mijn voordeel gewerkt voor mijn bekken.
    de combinatie van de bekken en de knip geeft me het gevoel dat er een auto over mijn onderkantje heeft gereden.


    vandaag is de vk nog een keer wezen kijken en heeft ze 1 hechting verwijderd , en dat luchte behoorlijk op .
    het was alleen wel zo dat mijn knip wat ontstoken is , in de knip zit ook een wijkend plekje en dat ziet er ook wat pusserig uit en trekt niet dicht .
    Nu moet ik 2 keer per dag een soda badje doen en met de billen bloot slapen ....en luchten overdag , helaas heb ik hier geen badjesmogelijkheid dus houd ik het bij de soda kompressen.

    Nu vroeg ik me af hoe lang jullie gemiddeld last van de knip hebben gehad ?
     
  2. dorisn

    dorisn Fanatiek lid

    2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik heb geen knip gehad, maar ik had wel een scheurtje.
    ik heb een paar hechtingen gehad en alles is gelukkig goed gegaan bij mij.

    bij mij heeft het wel een aantal weken geduurd voordat het helemaal over was.

    laatst toen het kouder werd voelde ik het wel weer een beetje.

    succes ermee.

    liefs doris
     
  3. valhalla

    valhalla Niet meer actief

    Over die soda badjes, ik heb gelezen dat die helemaal niet goed zijn. Heb er redelijk wat negatieve verhalen over gelezen... Misschien even googlen of huisarts vragen? Misschien helpt het wel voor jou hoor, maar zou het effe checken. Soda is toch dat spul waar een grote X van irriterend op de verpakking staat?

    Had er ook echt PIJN van in het begin, op een gegeven moment zat ik wel te huilen van de pijn. En van irritatie, je weet niet wanneer het minder wordt. Ben gaan smeren met die crème (nogwatforce) van Dr. Vogel, in het begin prikte dat maar verlichtte wel heel erg de pijn. En warm douchen, en spoelen na naar de wc te gaan. Katoenen ondergoed en kleding dragen. En op je kont blijven zitten, ondanks dat het pijn doet. Desnoods effe nog wat aspirine nemen (weet niet of dat mag icm evt. bv)

    Had opeens na tien dagen geen pijn meer. Echt, van het een op het andere moment. Ik ging zitten en dacht :-s Pijn is weg! En weg gebleven. En het was best een grote knip.
     
  4. Minke24

    Minke24 Fanatiek lid

    18 aug 2007
    1.380
    22
    38
    Ik ben ook gaan smeren toen de wond goed dicht was. Mede hierdoor, volgens mij, is het litteken heel soepel geworden en had ik er al vrij snel geen last meer van. Je hebt van Vogel verschillende cremes, ik heb de calendulacreme gebruikt, je kunt denk ik ook wel creme bioforce gebruiken.

    Ik had ook een flinke knip, is in 3 lagen gehecht, maar 't gaat nu erg goed. Kon na een paar weken echt pijnloos zitten.

    Oh ja, wat Valhalla ook zegt: Goed erop zitten, goed luchten, goed blijven spoelen op de wc (heb dat echt wel een paar weken volgehouden), katoenen ondergoed en evt. paracetamol tegen de pijn (dat mag met bv).
     
  5. soovi

    soovi Fanatiek lid

    1 nov 2007
    2.456
    572
    113
    Ik heb er heel lang last van gehad. Had ook een flinke knip met hechtingen die ontstoken waren.
    Van die soda badjes moest ik ook doen. Wat ik op een gegeven moment deed was het iedere keer nadat ik naar de wc was geweest goed wassen met badedas.
     
  6. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik had ook een knip en van binnen en buiten hechtingen.

    De 1e week was niet fijn; moeilijk zitten en draaien in bed. Voelde me een beetje bejaard :p
    Toen gaf de verloskundige aan dat het nog niet mooi dicht was aan de achterkant; het stond een beetje van elkaar open. Toen moest ik ook luchten en sodabadjes nemen. Luchten deed ik alleen als ik 's middags een uurtje ging rusten want ik vond het helemaal niks om daar in mijn blootje te liggen terwijl ik nog behoorlijk vloeide. Ik ga niet de hele nacht in mijn eigen troep liggen zeg maar :(

    Alleen ik heb geen soda gebruikt maar detol, dit 2 weken lang. Gewoon 10 minuutjes 's avonds het badje en daarna smeerde ik er calendulazalf op van Weleda. Want het deed best zeer en ik moet zeggen dat ik na de 1e nacht na het badje al een stuk minder pijn had. Het helpt ook ontsteking voorkomen.

    Na 2 weken was bij mij de pijn aan de hechtingen volledig weg en kon ik weer gemakkelijk zitten en liggen zoals altijd.
     
  7. Tammie26

    Tammie26 Bekend lid

    18 dec 2007
    656
    0
    0
    Rotterdam
    k heb een flinke knip gehad en iets van 10 hechtingen gehad.
    In het begin verging ik van de pijn en wist niet hoe ik moest zitten of liggen.
    In het ziekenhuis zeiden ze me dat ik op een harde stoel moest zitten(doet wel zeer maar helpt echt de genezing te versnellen)
    En idd veel spoelen en deed ook tussen de middag even luchten :)
    Na 3 weken was het vrijwel weer normaal maar nu zo af en toe voel ik het nog.
     
  8. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke bedankt meiden voor de reacties .
    ik hb gisteravond voor het eerst een sodakompres er opgedaan en dat was heerlijk moet ik zeggen ....voelde me vanmorgen heel anders , ook die ene verwijderde hechtingen van gisteren lucht de boel op ....
    en ik heb vannacht dan bloot geslapen , dat vond ik minder , maar heb gelukkig niet gevloeid ....
     
  9. Zonnebeertje

    Zonnebeertje Fanatiek lid

    1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik heb nu dezelfde knip ls bij mijn eerste, maar nu veel minder last, dag 4 was het ergst, nu zitten de hechtingen al aardig los en weinig last meer. ik ben ook in 3 lagen geknipt, ong. 4 cm breed is de wond
     
  10. Bizzy

    Bizzy Fanatiek lid

    30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Ik had er na 2 weken niet veel last meer van en kon ik weer normaal zitten en lopen wel heb ik nu nog steeds soms een beetje drukkend gevoel bij het plassen
     
  11. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik moest juist in biotex inweek badjes gaan zitten. Dat was nog beter dan soda.

    Ik had een knip en een totaal ruptuur. En de wond is een beetje gaan ontsteken en iets wijken rond dag 6. Dit deed ik:
    - minimaal2a3 keer per dag in het biotex badje te zitten (dat deed ik op de po, die had ik toch nog niet gebruikt)
    - na elke toiletbeurt spoelen met water,
    - de hele dag in een katoenen rok/wijde broek lopen,
    - katoenen ondergoed te dragen,
    - 's nachts helemaal geen ondergoed aan (ik vloeide maar paar dagen)
    - en een washandje ipv kraamverband.

    En zo was het ergste na 2 dagen al weer over. In ieder geval de stekende, tranentrekkende pijnen. Het beurse en de lichte pijnen heeft tot 2 weken na de bevalling geduurd. Maar ik kon al wel redelijk rondlopen en voor de kleine zorgen.
     
  12. melloncollie

    melloncollie Niet meer actief

    Ik heb ook 3 weken lang na elke toiletbeurt gespoeld met lauwwarm water en zag er ubersexy uit met mijn wijde joggingbroeken.
     
  13. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmhh ik spoel nog wel steeds na iedere toiletbeurt (lees plast in de douche )
    tis vandaag al weer iets beter , snap alleen helemaal niks van die knip hoe dat gedaan is ....heb het gevoel dat ze mijn vagina dicht genaaid hebben .....
    gelukkig is het minder pussig als gisteren en eergisteren
     
  14. anna mamma

    anna mamma Actief lid

    8 feb 2008
    179
    0
    0
    Verpleegkundige
    Na de geboorte van onze zoon heb ik zo'n weekje, anderhalf last gehad van de knip. Was gevoelig. Nu drie weken na de geboorte totaal geen last meer van.
    Ben ook onderhuids gehecht en duurde lang voordat het klaar was. Ben blij dat het geen problemen geeft.
     
  15. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    mmh ben wel onderhuids gehecht maar de hechtngen komen er wel uit zeg maar ......ze zijn idd wel heel erg lang bezig geweest met hechten
     
  16. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    nou helaas gaat het hier niet zo goed mijn knip en vagina ...er komt enorm veel pus uit en het klinkt misschien stom maar ik weet niet waar uit .....
    heb het gevoel dat het pussirige afscheiding is , maar kan ook goed de knip zijn alhoewel ik me dat niet kan voorstellen .....
    ik houd het zo goed schoon , deed iedere keer netjes sodakompressen er op maar dat is dus niet voldoende ...moet echt een sodabadje doen .
    weet nog niet hoe ik dat voor elkaar moet krijgen maar dat vogel ik straks wel even uit ....wou dat het allemaal goed was nou ....
     
  17. deepfreeze

    deepfreeze VIP lid

    29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    misschien in een afwasteiltje, babybadje, grote bad, douchekuip of de po?

    Maar wat een gedoe zo. Ik vond het destijds ook het vervelendste van de hele kraamtijd.
     
  18. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @deepfreeze ja idd , dit vind ik nog het ergste van alles ....en heb al zo'n stomme zwangerschap achter de rug met heel veel pijn
    was het net even behoorlijk zat , zat er even doorheeen en vroeg me af wanneer het ophoudt ...
     
  19. angel23

    angel23 Actief lid

    21 nov 2007
    214
    1
    0
    Heb 6 weken last gehad :(
     
  20. moorske

    moorske Actief lid

    4 jan 2008
    479
    0
    0
    even een ander vraagje tussendoor!
    ik heb ook een knip gehad, sta er van te kijken hoe mooi het grootste gedeelte genezen is, ziet er bijna niets meer van, alleen een klein stukje dicht bij de "ingang"is nog zichtbaar! nu zie ik daar wat draadjes lijkt wel, van de inwendige hechtingen? en hoe lang duurt het voor die oplossen (en lossen die wel op of moeten die verwijderd worden)
    heb er nu na bijna 3 weken bijna geen last meer van!

    groetjes sandy
     

Deel Deze Pagina