Hallo, Ik heb een tijdje terug ook al eens een vraag gesteld over de voeding van mijn dochter maar heb nu toch nog weer een klein vraagje. Ik ben er inmiddels achter dat zij volgens mij gewoon niet zo'n grote drinker is. Tot 5 mnd kreeg zij uitsluitend borstvoeding en dan weet je natuurlijk niet hoeveel ze drinkt. Nu zit ze volledig over op flesvoeding en zie je het dus wel en dat maakt mij soms wat onzeker. Mijn dochter is nu 6 maanden. Ze is heel erg vrolijk. ontwikkelt zich prima, rolt alle kanten op, is erg druk met bewegen etc. Ze slaapt goed. Vaste voeding vindt ze ook allemaal erg lekker. Dit is haar schema: 7.00 fles 180/6 drinkt altijd tussen de 130/150 cc op 10.00/10.30 fruit ongeveer 1 stuk (of 1 potje) 12.00 fles 180/6 gaat bijna altijd op 15.30/16.00 fles 120/4 gaat op (bood eerst 180/6 aan maar drinkt ze niet op, uiteindelijk bij 120/4 gekomen, dit drinkt ze op) 17.30/18.00 warme hap ongeveer 100 gram 19.00 papfles 240 cc (200 cc water met pap) gaat helemaal op. We zijn dit weekend begonnen met brood aanbieden tussen de middag en ochtend, vind ze erg lekker, eet bijna een halve boterham op (zonder korst). We hebben pap in de ochtend geprobeerd maar dat wil ze niet, niet van de lepel en niet van de fles. 's avonds pap gaat wel heel goed. Ik heb de afgelopen week even alles opgeschreven hoeveel ze drinkt, ze drinkt tussen 650-750 cc op een dag (voeding, dus water incl. schepjes) Ze slaapt 's ochtends ongeveer 1 á 1,5 uur, 's middags 2,5 uur. Soms in de namiddag nog 45 min. plast goed. poept 1 á 2 keer op een dag Slaapt 's nachts van 19.30-6.00 Nu heb ik hier over 2 vraagjes; 1) krijgt ze genoeg voeding binnen? 2) krijgt ze genoeg vocht binnen of moet ik haar ander vocht gaan aanbieden? Alvast bedankt! Groetjes
Beste Woezel 25, Het voedingsschema ziet er goed uit. Jouw dochtertje krijgt voldoende binnen. Je kunt haar flesje van 12.00 uur vervangen door een broodje. Bij het broodje mag je water, lauwe thee of diksap aanbieden. Het flesje van 15.30 uur zou je dan weer kunnen ophogen naar 180 ml. Groet, Anne Met vriendelijke groet, Anne