Hoeveel gezonde jonge mensen overlijden er op dit moment nog aan corona?

Discussie in 'Corona forum' gestart door Mien30, 21 dec 2022.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.344
    113
    Ik denk dat dat mensen zijn die een Corona vaccinatie gekregen hebben.
    Dus op welk punt in hun leven ze overlijden, het zal altijd na de vaccinatie zijn ;)
     
    Neuzeke en jannanas vinden dit leuk.
  2. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.906
    15.344
    113
    Maar je geeft hierboven aan dat dat niet door de vaccinaties kwam, dus ik snap je opmerking dan nog steeds niet.
     
    jannanas vindt dit leuk.
  3. jannanas

    jannanas Fanatiek lid

    10 nov 2007
    1.797
    1.653
    113
    Omdat ervoor niet meer lukt.
     
    Zuul, Dubbelgeluk, maartje84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  4. Lindy92

    Lindy92 Bekend lid

    5 okt 2020
    641
    323
    63
    Whahah! Denk dat ik al half aan t slapen was :roflmao:
     
    maartje84, spruitje80 en jannanas vinden dit leuk.
  5. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    899
    1.507
    93
    Vrouw
    Ik weer niet of hier statistieken van bijgehouden worden.
    Vandaag exact een jaar geleden is mijn, gezonde neefje van 8 jaar overleden aan de gevolgen van Corona. Hij woonde in Canada, wat een geregeld was dat om er naar toe te kunnen. Maar het is dus wel gebeurt, gelukkig komt/kwam het weinig voor.
     
  6. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.945
    12.419
    113
    Vrouw
    Oja dat weet ik nog is dat alweer een jaar geleden
     
    puzzelstukje vindt dit leuk.
  7. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    899
    1.507
    93
    Vrouw
    Ja, het jaar is voorbij gevlogen. Ben nog nooit zo vaak in Canada geweest als afgelopen jaar, daardoor is het ook voorbij gevlogen voor mijn gevoel.
     
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.945
    12.419
    113
    Vrouw
    Kan ik me heel goed voorstellen fijn dat je ervoor ze kan zijn ergste wat er is je kind verliezen
     
    Villa Kakelbont vindt dit leuk.
  9. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.718
    1.354
    113
    Vrouw
    Bij ons is er geen Covid afdeling meer. Opnames door covid gaan ip naar de longafdeling. Patiënten met corona naar de afdeling waar ze horen volgens opnamereden.
    We gaan wel volledig in pak naar binnen. Familie mag erbij volgens bezoekregeling van de afdeling. Die gaan ook in pak naar binnen.
     
  10. lindajl

    lindajl Fanatiek lid

    25 jan 2016
    1.718
    1.354
    113
    Vrouw
    Die ontsteking kun je ook krijgen door covid en andere virussen.
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.821
    14.154
    113
    Niet veel anders dan RS op de kinderafdeling denk ik? (Dochter heeft die smurfen ook gezien destijds, wel verstandig overigens de hele afdeling lag al vol)
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  12. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Ik ben eigenlijk vooral benieuwd hoeveel mensen met een volledig ontwricht leven thuis zitten na een Corona besmetting.

    Dat zijn volgens mij niet alleen mensen die in het ziekenhuis hebben gelegen en mensen van alle leeftijden.

    Post-COVID komt volgens mij veel meer voor dan de meeste denken en is echt ontwrichtend op elk vlak van het leven.
     
    Trirani en Mamafiets vinden dit leuk.
  13. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.918
    113
    Vrouw
    Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
    Ik ken er 1 bij wie het echt heel heftig is. Was gezond, en zonder risicofactoren (dat hij wist). Werd flink ziek (als in paar weken koorts en ellende in bed/op de bank. Geen opname).
    En heeft nu allemaal neurologische problemen en kan amper nog lopen (stok of rollager nodig).

    Maar tegelijkertijd. Deze man en ook soortgelijke via via verhalen waren allemaal in het eerste jaar ziek.
    Wat is de impact van omikron? Ik ken niemand of hoor geen verhalen over recente besmettingen waarbij deze restklachten veel voorkomen. En ik hoop heel hard dat dat komt doordat ze er (bijna) niet zijn.

    Iemand een idee?
     
  14. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    Nee want ze zijn niet door corona komen te ove
    Ik ken er 1 maar die is niet ziek geworden van de omikron versie maar van de eerste versie. Ze werd in de eerst weken ziek en kan nu nog niet werken.
    Zij was toen in de 50 en had wel al wat lichamelijke problemen. En daarnaast was ze ook te dik. Iets wat volgens mij toen ook een risico factor was. Ze heeft nooit in het ziekenhuis gelegen maar is wel flink ziek geweest. Kon na 2 maanden 1andet was vouwen op een dag en de rest van de dag was ze kapot.
    Maar eerlijk gezegd is dit ook de enigste waarvan ik het gehoord heb. Ken verder niemand met long covid en ook mn familie en collega's kennen niemand.

    En zeker nu niet met huidige versiem. Die is vergelijkbaar met een verkoudheid tot een flinke groep. Diverse ouderen met onderliggend lijden die het hebben gehad maar er gewoon goed uitkomen.
     
  15. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Ik heb post COVID, kan niet voor mezelf of mijn kinderen zorgen, kan mezelf alleen verplaatsen in een scootmobiel.
    Ben revalidatie gestart maar dan hebben we het over 3x 2 minuten fietsen en 3 dagen kapot zijn.

    Tevens is mijn man ook ziek thuis met, iets minder heftige, maar ik vrij zware post-COVID klachten.

    En dat was geen eerste versie Corona
    Dus helaas het gebeurd nog steeds.

    Maar ben dus heel benieuwd bij hoeveel mensen dat zo is, volgens arts en revalidatiearts veel.
    Helaas weet ik de exacte cijfers niet
     
    Mamafiets en Trirani vinden dit leuk.
  16. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Volgens ministerie van VWS kunnen we cijfers van VK extrapoleren. Nederland houdt het niet bij, de meeste van onze buurlanden (langzaam aan) wel, inclusief speciaal ingerichte post covid klinieken.
    Kuipers zei dat er dan zo'n 600.000 à 700.000 mensen met post/Long Covid zijn. (Deels) invaliderend bedoel ik dan. Niet 'Ik ruik nog minder na 3 maanden', wat ook naar is, maar niet invaliderend, waar deze cijfers over gaan.

    Ik denk dat we veel van deze mensen weinig zien; ze komen niet meer buiten, en verdwijnen uit beeld. Vreselijk.

    Dit post-virale beeld (als ME/CFS) is overigens niet nieuw, maar omdat we symptomatisch en a-symptomatisch zéér vaak/veel Covid krijgen, nu op veel grotere schaal problematisch. Zeg maar post-Q-koorts, alleen dan op wereld-schaal.
     
  17. Trirani

    Trirani Fanatiek lid

    6 aug 2013
    1.260
    1.090
    113
    Vrouw
    Waar ik ben
    Heel veel sterkte, ik heb zelf lichtere klachten, maar ben niet de oude na mijn besmetting in maart 2020.
     
  18. Moppiemuis

    Moppiemuis Fanatiek lid

    6 okt 2014
    1.996
    231
    63
    Ergens in het midden
    Dankjewel!
    Ook heftig vind ik dat hoor! Dat is bijna 3 jaar geleden!
     
  19. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.918
    113
    Vrouw
    Die leuk knop klopt niet. Want het is natuurlijk niet leuk.
    Heftig zeg, dat het bij jullie zo hard is aangekomen. Wanneer waren jullie ziek? Als ik t mag vragen.
     
  20. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.819
    25.918
    113
    Vrouw
    Heftig.
    Dit drukt ook wel echt op de werkvloer denk ik. Veel langdurig zieken. Weinig vervangers.
     

Deel Deze Pagina