Bernhoven ziekenhuis Uden. Onderzoeken en behandeling

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door misty1984, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Ik had het onderwerp per ongeluk vanmiddag bij het topic zwanger worden geplaatst, zag ik net, maar hier lijkt me het logischer.

Wie is er ook bezig met vruchtbaarheidsonderzoeken en/of behandelingen bij het Bernhoven Ziekenhuis in Uden? Voor onze eerste zijn wij onder behandeling geweest in het Bernhoven en nu voor de tweede opnieuw bezig met vruchtbaarheidsonderzoeken en mogelijk daarop volgend weer een behandeling. Ik ben op zoek naar ervaringen van anderen... Welke onderzoeken zijn er gedaan en waarom en welke behandeling of juist geen behandeling kreeg je en waarom? Zo lees ik veel over een HSG. Deze heb ik nooit gehad en nu is hier ook niet over gesproken. Wat maakt het dat de ene arts zo'n andere weg bewandeld dan de ander? Sorry voor de vele vragen...

Groetjes,
    Misty

2. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Hoi Misty,

Ook wij zijn onder behandeling in Bernhoven. Wat fijn om te lezen dat het bij jullie tot een positief resultaat heeft geleid.

Vanaf oktober 2011 hebben wij een kinderwens, maar het wil maar niet lukken helaas. Na een jaar proberen zijn we naar de huisarts gegaan welke ons doorverwezen heeft naar het ziekenhuis.
    Hier heeft mijn man meerdere zaadonderzoeken gehad. Bij de eerste was het niet goed, maar de keren daarna wel. Ook ik heb diverse malen bloed moeten prikken om te kijken of ik een eisprong heb en hieruit is gebleken dat er met mij niets mis is. Cyclus is altijd tussen de 26-28 dagen. Geen uitschieters naar boven of beneden. Omdat het uitblijven van de zwangerschap geen duidelijke oorzaak heeft heb ik een hsg gehad en deze was ook goed. Inmiddels zijn we met het iui traject gestart waarvan de eerste 3 pogingen (in spontane cyclus) mislukt zijn. Waarom??? Resultaten zijn allemaal goed dus heel erg frustrerend.
    Nu ben ik begonnen met Clomid en heb vanmiddag de pregnyl gehad en mag ik aanstaande woensdag de 4e poging wagen. Erg spannend weer!

Ik ben erg benieuwd wat jullie stappen zijn.

Groetjes

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo silver,

Wat spannend voor jullie! Hopelijk deze 4e iui wel raak! Ik ben ook benieuwd hoe de uitslagen zullen zijn. Verwacht zelf dat ik een geworden cyclus heb met eisprong (is alleen wel wat onregelmatig, zie onderschrift) en dat de uitslag van het zaadonderzoek niet zo goed zal zijn. Beetje hetzelfde als aantal jaar geleden. Vrijdag echo. Daar zal vat nog niet veel op te zien zijn (CD 8) en hopelijk ook de uitslag van het zaadonderzoek. Succes van de week met de iui!

Groetjes!

4. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Hallo Misty,

Heel veel succes vandaag. Spannend weer zeg!

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Heel bijzonder afgelopen vrijdag de uitslag gekregen van de semenanalyse. Er zijn 46 miljoen goede zaadcellen gevonden 😳 voorheen schommelde de kwaliteit tussen de 1 en 3 miljoen. Begrijpen echt niet hoe het nu ineens zo goed is. En de grote vraag is dan natuurlijk nu, waarom ben ik dan nog niet opnieuw zwanger? Op de echo was er bij mij nog niet veel bijzonders te zien. Moet maandag terug om te kijken of er al grotere eiblaasjes zijn.. Hoe gaat het met jou silver?
    Stoor jij je ook een beetje aan het feit dat de afdeling Gyneacologie dezelfde is als die voor fertiliteit? Best rot als je al die zwangere buiken tegenkomt..

6. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Silver, hoe was de iui gegaan? Spannend weer die wachtweken... Hopelijk is het deze iui wel raak!

7. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    Ik was onder behandeling in bernhoven voor de eerste en tweede maar ze hebben daar aantal fouten gemaakt waardoor ik nu blij ben dat ik in nijmegen loop voor een tweede wondertje .. is toch veel fijner daar ... verder is bernhoven geen slecht ziekenhuis of zo maar door al die verhuizingen etc hebben ze gewoon teveel fouten gemaakt waardoor ik liever ergens anders ben zoals nijmegen radboud ... wens je veel succes.

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor je reactie Sankyra. In vind het tot nu toe ook veel rommeliger dan in het oude bernhoven ziekenhuis. Veel succes in nijmegen! Ben je tijdens de onderzoeken/behandelingen zelf overgestapt? En zo ja, hoe ging dit dan?

Groetjes,
    Misty

9. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    We hebben dat toen aangekaakt in bernhoven bij mijn gyn dat ik graag naar nijmegen wou .. omdat nijmegen goed aangeschreven staat etc ... en dat heeft wel paar mnd geduurd want wij zouden volgens bernhoven IVF/ICSI nodig hebben omdat de kwaliteit van de zwemmers bij mijn man niet goed waren volgens hun ... dus alle onderzoeken in nijmegen opnieuw gehad ... en alles was goed bij hem ... maar we hebben wel van januari tot begin sep moeten wachten tot we weer konden beginnen met i.u.i omdat ze gewoon een betere beeld wouden hebben ivb dat ze dat van bernhoven nie goed door gegeven hadden :( ... ik vond in oss ook al rommelig ... tijdens mijn bevalling in april 2011 .. en vorig jaar toen we er zaten dat we graag een tweede er bij wouden ... vandaar dat ik de afdeling gyneacologie niet echt zou aanraden daar zou dan echt voor nijmegen of denbosch kiezen ;) ...

Als je over wil stappen naar andere zh der voor kan je altijd een verwijzing vragen aan je behandelde arts of huisarts ;) ..

Groetjes
    Sankyra

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Bedankt voor het delen van je ervaringen Sankyra. Wat gek dat er zo'n verschil zat in de onderzoeksuitslagen.
    Ik ben net voor een echo geweest en er zat nu een eiblaasje van 17mm 😊 donderdag opnieuw een echo. De uitslag van mijn man was afgelopen vrijdag 46 miljoen goed bewegelijk. Dit terwijl het voorheen tussen de 1 en 3 miljoen was (2010/2011) geen idee hoe het nu ineens zo goed is. We kunnen het eigenlijk bijna niet geloven. Al is het natuurlijk super fijn zo'n goede uitslag te krijgen.

Groetjes!

11. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Hoi Misty,

Wat een goede uitslag zeg! Echt super mooi maar je vraagt je dan wel af he waarom de zwangerschap toch uitblijft. Als je al zwangere vrouwen daar ziet zitten kan ik alleen maar staren... echt zo naar!
    Ook vindt ik het vervelend dat je eerst de andere afdelingen moet langslopen. Ben al 3 maal bekenden tegengekomen op de urologie en dan loop je daar samen met je man naar gynacologie, maargoed het is voor een goed doel :)

Het gaat op zich redelijk goed. Ik denk er natuurlijk heel veel aan, maar heb altijd gedacht dat het bij ons de 4e poging raak zou zijn. Geen idee waarom. Mocht het niet zo zijn dan zal het een flinke klap worden volgende week.

Maar gaan jullie nu ook beginnen met iui? Of wordt eerst je eisprong en dergelijke in kaart gebracht?

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Spannend silver! Ik hoop dat je voorgevoel gelijk heeft. Zo heb ik altijd 2011 en 2014 in mijn hoofd gehad, waarom geen idee. Wondertje uit 2011 ligt lekker in haar bedje. En hopelijk klopt wondertje 2014 ook. Nog even geduld hebben dus hihi.

Wij zijn nu bezig met de cyclusanalyse. Donderdag laatste echo vermoed ik en dan moest ik nog bloed prikken. Uitslag semenonderzoek was dus super goed. We zijn er echt verbaasd over.

Inderdaad rot dat je eerst al die afdelingen langs moet en zo in het zicht zit en dan ook nog tussen alle zwangere buiken 😕 in Veghel was dit een stuk beter afgeschermd. Al zat je daar ook tussen de zwangere buiken. Zo kwam ik een nichtje tegen van mijn man. Die dacht al dat ik zwanger was, maar kwam toen voor het verwijderen van mijn spiraaltje...

13. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Wat gek is dat he. Nou ik ga hopen dat het in 2014 Nog eens mag lukken voor jullie :)
    Heb vanochtend te horen gekregen dat een goede vriend van mijn man vader wordt. Hij heeft nu 3 maanden een vriendin. Tuurlijk het is ze gegund maar toch vindt ik het zo oneerlijk :( als we nu maar eens wisten dat het lukte dan maakt het me niet uit al moet ik nog jaren wachten, maar die onwetendheid is gewoon het ergste.

Zie nu ook dat je vandaag weer in het ziekenhuis bent geweest? Ook alles weer goed? Prikken ze ook bloed om te kijken of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad?

Groetjes

14. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Oh bah! Dat is altijd zo rot! Hier ook veel zwangere en pasgeboren kindjes om ons heen. Als ik in februari geen miskraam had gehad was ik in september ook bevallen van ons 2e. Helaas nu nog niet eens zwanger. Wat je zegt, als je maar de zekerheid zou hebben dat het lukt... Jammer dat niemand je dit kan zeggen..

Ik was vanmorgen inderdaad voor een echo geweest. Een eiblaasje van 17 mm en bmslijmvlies van 8 mm, dus prima. Donderdag weer echo en moet hierna ook bloedprikken.

15. Silver27

Silver27 Actief lid

14 okt 2013
    276
    44
    28
    Oei jah dat is ook erg confronterend. Nou hoop voor jullie dat het snel weer mag lukken. De uitslagen zijn in ieder geval hoop gevend :)

16. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Thanks silver. Het is ook vooral rol als er mensen zijn die na een half jaar proberen al mopperen omdat het niet lukt. Hier nu al voor de 2e keer veel langer bezig en beiden keren in de mmm. En met mij waarschijnlijk velen anderen. Wat is dan een half jaar denk ik soms 😳 jij ook heel veel succes!

17. sankyra

sankyra Actief lid

5 mei 2011
    377
    1
    18
    Vrouw
    Pesaja
    HeescH
    die confertratie of hoe ik moet schrijven moeten we denk altijd aan ... van de eerste zaten we ook in de mmm .. nu weer voor 2e .... ook al weer 2 jaar mee bezig .. en mijn zus kwam vorig jaar januari lekker gezellig meedelen dat ze dwars door de pil heen zwanger geraakt was ... zo on eerlijk ik was boos op haar terwijl ze er eigenlijk niks aan kon doen ... want je verwacht immers dat die pil veilig is als je nie beter weet ;) .. en nu mijn nichtje die bijna iedere maand een ander heeft hoppa zwanger van de eerste en de beste scharrel .. ook zo oneerlijk :( ... maar ja ... wij worden straks heel erg goed beloond dames daar gaan we gewoon voor ... ;)

Misty mooie uitslagen :D ...

heel veel succes.

Deel Deze Pagina