gewone of hypoallergene voeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by Nienke27, Nov 4, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nienke27

Nienke27 Lid

Aug 8, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste voedingsdeskundigen,

In verband met medicijngebruik wordt mij afgeraden om borstvoeding te geven. Ik ga daarom na de geboorte meteen flesvoeding geven.
    Nu heb ik zelf last van allergieën en ik vraag mij af of ik dan gewone of hypoallergene flesvoeding moet geven. Het lijkt me zo onnodig om hypoallergene voeding te geven als er misschien niets aan de hand is. Wat adviseren jullie?

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Wanneer je zelf last hebt van allergieën, wordt er geadviseerd om de eerste 6 maanden een hypo allergene voeding te geven aan je kindje.

Groeten Eveline

3. Nienke27

Nienke27 Lid

Aug 8, 2010
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste Eveline,

Bedankt voor de reactie. Is dat dan voor het geval dat het kindje allergisch reageert, of juist om allergieën te voorkomen?
    En wanneer kun je dan over op gewone voeding?

4. Friso

Friso Voedingsdeskundige

Sep 1, 2009
    5,654
    0
    0
    Hallo,

Hypo-allergeen is inderdaad bedoeld om de kans op een koemelkallergie te verkleinen. (Koemelkallergie gaan kindjes als eerste ontwikkelen vandaar deze term. Bij andere allergieën bij ouders, broertjes of zusjes wordt de kans groter dat uw aanstaande kindje een koemelkallergie ontwikkeld). Landelijke richtlijnen (voedingscentrum Den Haag) geven aan dat in dit geval de eerste 6 maanden hypo-allergene voeding de voorkeur krijgt. Daarna mag je gewoon weer over op de standaardvoeding.
    groeten Femke

Share This Page