Friso extra mengen met comfort???

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door maggie100, 21 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn docgter is zes weken oud en is 4600 gram en vorige week zijn we van 5x 150 naar 5 180 gegaan! Dit vinden we zelf eigenlijk te veel en dan nog pakt ze de fles alsof ze de hele dag nog niets heeft gehad en kan ze 3,5 uur later alweer een fles! We gaan binnenkort ook naar ka om te kijken of ze geen verborgen reflux of iets anders heeft.... Maar ik vroeg me af of we friso comfort mogen mengen met extra? En dan willen we 5x 150 aanhouden met 3x comfort en 2x extra.

Alvast bedankt!

2. Friso

Friso Voedingsdeskundige

1 sep 2009
    5.654
    0
    0
    Hoi,
    Een liter klaargemaakte flesvoeding (5 flessen van 200 ml, 180 ml water met 6 schepjes voeding) is de maximale hoeveelheid die je kunt geven. Voor haar leeftijd/gewicht is dit nog wat aan de vroege kant. 5 flessen van 165 ml zou het advies zijn. Als ze straks wat ouders is/meer weegt kun je niet meer meer dan nu (5 x 200 ml) geven.
    Je kunt inderdaad Friso Comfort mengen met Friso Extra, 3 om 2 is prima, even kijken hoe het gaat. Dosering mag je op je dochtertje afstemmen. Verder is het goed om het drinktempo in de gaten te houden, dat dit niet te snel gaat, 15-20 minuten is een goed drinktempo.
    Groetjes Angelique

Deel Deze Pagina