Zelf eten maken,waarin bewaren?

Discussion in 'Voeding' started by Kimos, Mar 5, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kimos

Kimos Actief lid

Aug 13, 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij willen straks als het mag zelf 'potjes'gaan maken. Maar waarin bewaar je dit? Kan het toch niet in 1 grote portie de vriezer in doen.

2. marsab

marsab VIP lid

Oct 6, 2006
    6,315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    in ijsblokjes bakjes
    Kun je zo een blokje ontdooien! ;)

3. hironobesh

hironobesh Bekend lid

Jul 14, 2006
    624
    0
    0
    Mama bij huis
    Drenthe
    Avent heeft ook van die bekers waarin je eten in kan vriezen en kan ondooien.
    Vind ze zelf erg handig.

4. anouk31

anouk31 Bekend lid

Nov 22, 2006
    590
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Zuid Limburg
    Ik heb kleine bakjes bij de Xenos gekocht. 4 bakjes voor €1,50 Mogen in de magnetron en in de vriezer. Er kan 200gram groenten in.
    Dat is net 1 portie.

5. Firella

Firella Actief lid

Aug 14, 2006
    201
    0
    0
    Hoorn
    Ik gebruik ook de bekers van Avent. Ze zijn wel vrij prijzig. Ik had ze aangeschaft voor de borstvoeding en inmiddels gebruik ik ze voor de groentehap.

Groetjes Firella

6. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,797
    28
    48
    noord holland
    Deze heb ik ook! Heel handig, vooral ook omdat je kan zien hoeveel gram je erin doet. En lekker goedkoop.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb altijd vers gegeven, dus nooit bewaard.

8. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

Dec 3, 2006
    2,328
    0
    0
    tukkerland
    ik heb die ronde formaat bakjes vd curver, met een blauw randje langs de deksel

9. emmie

emmie Niet meer actief

daar vraagt ze toch niet naar!

maar om even antwoord te geven op je vraag,
    ik heb ze ook van de xenos! in verschillende soorten en maten! bevallen erg goed! en je hebt ze in erg leuke kleurtjes! :D

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Goed het was een beetje kort. Langer dus.

Ik heb vanaf het begin gewoon gegeven wat ik ook at, dus eigenlijk met de (aangepaste, zonder zout gekookte) pot mee.
    Los hapjes maken en dan invriezen/bewaren vond ik veel te veel gedoe, en de smaak ging ook erg achteruit. Pureren heb ik nooit gedaan, omdat ze geen van beiden van gepureerd hielden. Vanaf het begin widlen ze gewoon stukken hebben. Later hoorde ik dat die manier van eten ook een naam heeft: Rapley.
    Als je Rapley-eten van te voren wilt bereiden, dan kun je de stukken gewoon in een vrieszakje invriezen.

11. emmie

emmie Niet meer actief

Sorry ik was ook een beetje bot! :(

12. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hmm ik zit er inderdaad aan te denken om ons eten gewoon een beetje apart te houden voor anne

enige is dat wij vaak erg gekruide dingen eten.. en nasi zonder kruiden echt nergens op slaat *grin*
    dus vanavond gaat dat al niet door

ben bang dat er ds toch af en toe een potje doorheen zal gaan
    of eten uit de vriezer...

maar geen staafmixer ofzo
    en anne eet dr fruit ook gewoon met stukejs
    dus ga er vanuit dat het hier ook gewoon geprakt eten word
    enkel met vlees is dat wat lastig

misschien dat ik in het begin maar ei neem ipv vlees
    of gewoon geen vlees

iemand daar ideeen over?

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Je kunt wat rijst apart houden voor de de nasi bakt. Dan eet ze gewoon nasi putih.

14. Saskia78

mja.. vandaag een pakje nasigroenten
    das met kool en ui en prei enzo

ik ben bang dat dat nog eventjes moet wachten

maar ga denk ik vandeweek wel even iets van boontjes of worteltjes koken

dus vandaar dat ik me afvroeg of het handig is om er meteen aardappel bij te doen.. of juist niet
    en voor vlees hetzelfde
    zodat ze kan wennen aan de losse smaakjes.. of dat dat niet zo uitmaakt

want tja.. potjes zijn toch meestal onwijs smakeloze hap voor zover ik het weleens geproeft heb

15. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Ze eet hier nu sinds vorige week vlees, bij het CB hier raden ze dat aan vanaf 7 maanden. Maar goed, wat je wanneer geeft moet je natuurlijk helemaal zelf bepalen.
    Ja, veel potjes zijn inderdaad wat smakeloos, al vindt ze hier een potje op z'n tijd ook prima. Ik kookte eerst wat groente en deed daar bijv. een schep rijstebloem door, vond ze ook wel lekker. Nu vaak wat rijst of aardappel.
    Vanavond eten we ook nasi en dan trek ik weer iets anders voor haar uit de vriezer, want ik vind haar ook nog wat te jong voor al die prei-toestanden.

16. Saskia78

vind groenten wat dat betreft stuk lastiger dan fruit

fruit is gewoon fruit tenslotte :)

17. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,064
    3,859
    113
    Ja, en wij eten vaak ook allerlei dingen waar ik voor haar niet echt een los prakje van kan maken.
    Nu kook ik eens per week ongeveer voor allerlei groentesoorten en wat aardappels en maak daar verschillende mixjes van, geef 1 portie gelijk aan haar en de rest vries ik in.
    Nou, wat fruit betreft wordt het ook wat eentonig met appels, peer, gewelde abrikozen en mango. Van banaan raakt ze verstopt, ik ben zelf licht allergisch voor kiwi's, dus dan houdt het snel op met wat er momenteel in de schappen ligt. Kan niet wachten tot de zomer, woon hier in het fruitgebied van Nederland, dus lekker vanalles vers bij de boer halen.

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Aardappel met niks erbij is een prima begingroente. Vlees deden we pas na ze jarig geweest waren.

Ikheb heel veel gehad aan het boek van Stefan Kleintjes, Eten voor de kleintjes.

19. Saskia78

@dirksmama: ik zat al te azen op "opperdepop" maar ik zal eens kijken naar jouw boek als ik in de buurt van de donner ben vandeweek :)

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ha daar ga zo heenfietsen (als het niet te hard blijft waaien :D )

Share This Page