Is het misschien een leuk idee om hier met zijn allen lekkere zelfmaak recepten voor babyvoeding te plaatsen? Met een dikke maand wil ik gaan beginnen met groente en fruit hapjes maar ik heb geen inspiratie. Zowel groente en fruit zijn welkom. Zet het er even bij als het vanaf 4 maanden of vanaf 6 maanden gegeven kan worden. Dames kom maar op met jullie recepten.
Hoi, Op www.keukenkikker.nl kun je wat recepten vinden. Er staat bij vermeld vanaf hoeveel maanden het is, maar het minimum is 6 maanden, omdat dit het algemene advies qua bijvoeding is. Groetjes Saskia
Ik zou in het begin alleen 1 soort fruit of groente tegelijk geven. op die manier leert je kind de smaken apart kennen en weet je meteen of ze allergisch is ergens voor. Als je meerdere smaken hebt geprobeerd gewoon bij elkaar gooien. het boek opperdepop is ook echt een aanrader. daar staan allemaal makkelijke recepten in, alleen dat boek is vanaf 6 maanden.
Ik wist dat je in het begin per smaak moet proberen, geloof 2 of 3 dagen de zelfde smaak? Dit topic was meer het idee om ideeen op te doen voorals ze al wat ouder is. Bedankt voor de tip van www.keukenkikker.nl en het boek van de ah. Nog meer lekkere ideeen?
ik maak meestal gewoon oer- hollandse warme happen aardappelen met een groente, vandaag toevallig weer wat porties met brocolie gemaakt. (aardappelen en brocolie koken, en dan pureren, ik laat er nu al wel stukken in want seff is al bijna 9 maand, maar in het begin maakte ik er gewoon een papje van, met wat opvolg melk erdoor) of aardappelen met wortelen, ook een groot suc6 van die kleine dunne wortelen raspen, aardappelen, koken, daar doe ik meestal een gekookt eitje bij en pureren maar! (seff heeft nog geen vlees gehad) suc 6 ermee straks!