Dag dames, Sinds een paar dagen drinkt mijn dochtertje smorgens o.a. pap niet meer zo goed. Er gaat een worsteling vooraf, totdat ze eindelijk begint met drinken. Dat gebeurde tot nu toe alleen bij pap. Maar sinds gisteren doet ze dat bij alle flessen. Uiteindelijk drinkt ze bijna alle flessen wel leeg (niet dat het perse leeg moet) maar ze wilt dus wel degelijk drinken. Nou kom ik net bij het cb vandaan en vertelde dit dus daar ook. Daar zei ze dat me dochtertje langzamerhand van de flessen af wil en gewoon wilt eten wat wij ook eten. Dus smorgens ipv pap, melk (90+3) met brood. Halverwege de ochtend fruit. 12.00 dan weer brood en weer melk (90+3). Maar nou vraag ik me af wat ik haar rond 15.00 moet geven? Voedingsschema ziet er nu zo uit: 7.30 pap 180/6 + 3 eetlepels bambix 9.30 slapen 11.30 melk 180+6 13.00 slapen 14.30 boterham + fruithap 16.30 slapen 17.30 warme maaltijd 19.30 melk 210+7 20.00 slapen Zoals jullie zien, geef ik pas rond half 3 brood. Ook zei ze dat ik wat yoghurt kan geven, weet alleen niet zo goed waar ik dat dan moet plaatsen? Na de brood van 12 uur bijv? Dat ik het fruithapje dan geef om 9.00 ofzo? Wat het drinken van de flessen betreft, herkennen jullie dit?
Wat betreft het drinken is het heel herkenbaar. Met 10 maanden dronk hij hier nog maar 2 flessen, alleen 's morgens en 's avonds. De rest van de dag uit z'n rietjesbeker, hij wilde geen flessen meer. Schema was hier toen zo: 5.00-6.00 fles 150+5 en verder slapen 8.00 1 boterham met een beker thee 10.00 rijstwafel, cracotte cracker, koekje van goodies met drinken uit rietjesbeker. Slapen ongeveer 1-1,5 uur 12.00 2 boterhammen met weer drinken uit rietjesbeker 14.30 fruit, 200gram gepureerd of 2 zachte stukken fruit geprakt met nog wat drinken Slapen 1-1,5 uur Als hij vroeg wakker was kreeg hij rond 16.30 nog wel eens een soepstengel om te knabbelen. 17.30 warme maaltijd en daarna een paar hapjes yoghurt 20.00 fles 180+6 en dan naar bed. Als ze pap wel lekker vind kan je 's morgens ook gewoon pap uit een bordje gaan geven. Je hoeft niet perse brood te geven. Mijn zoontje lustte geen pap, maar er zijn genoeg kindjes die dol zijn op pap, dus dan zou je 's morgens ook gewoon prima pap uit een bordje kunnen geven.
Je kunt in de middag ook yoghurt geven, hoeft niet per se als toetje. Of een rijstwafeltje of cracotte, of koekje zonder suiker. Natuurlijk is nog een keer fruit ook altijd prima. Succes!
Dankjewel voor de reacties. Ik zal rond het middag uur dan proberen om evt wat fruit of crackers te geven. Wat een bordje pap betreft. Aan het begin had ik het uit een bordje gegeven. Maar dan had ze het na 3 hapjes wel weer gezien. Dat is wel alweer een tijdje geleden, misschien maar weer eens proberen.
ik vind je eerder schema een beetje gek met om 11.30 alleen een fles en om 14.30 brood. Ik zou bij de fles om 11.30 een boterham geven en in de middag een tweede keer fruit, cracker, soepstengel, rijstewafel, rauwkost oid.