Baby zes maanden bijvoeding

Discussie in 'Voeding' gestart door ZomerBloemen, 12 mei 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ZomerBloemen

    ZomerBloemen Actief lid

    11 jan 2023
    120
    103
    43
    Vrouw
    Onze zoon is drie dagen geleden zes maanden geworden. Wij hebben hem vanaf vier maanden oefenhapjes gegeven, maar nu is het tijd voor bijvoeding. Op internet wordt je overspoeld met adviezen, waardoor ik door de bomen het bos niet meer zie, dus ik wil graag wat advies van moeders.

    ik geef nu volledig borstvoeding. Hoe ziet een dagschema eruit? Welke producten kan ik geven? En hoe klaargemaakt?Welke beker kan ik gebruiken om bv thee uit te geven?

    En ook een handige. Wat kan ik hem aandoen dat zijn kleding enigszins schoon blijft?
     
  2. Nova1986

    Nova1986 Actief lid

    25 mei 2020
    223
    83
    28
    Vrouw
    #2 Nova1986, 12 mei 2023
    Laatst bewerkt: 12 mei 2023
    Bij de eerste heb ik het boek "Eten voor de kleintjes" gebruikt. Hier staan schema's in, en voedingsmiddelen die ze mogen hebben (en vanaf welke leeftijd). Vond ik erg handig, goed boek ook i.c.m. borstvoeding.
    Het boek is wel toe gespitst op de Rapley methode (stukken eten), en je kindje zelf laten eten met z'n handjes. Dit moet jij ook een fijne methode vinden uiteraard.
    Vies worden ze er dus wel van! Ik gebruik (ook bij mijn jongste), de slabben met mouwen van Silly Billyz, deze kunnen in de wasmachine en zijn goed waterdicht.
    Las verhalen dat sommige ouders ook een zeil onder de kinderstoel legde voor de opvang van stukken voedsel. Maar ga ervan uit dat je vaak moet stofzuigen/vegen en een doek over de kinderstoel moet halen ;)
    Qua bekers is het net als flesjes, kijken welke het prettigst werkt. Hier gebruiken we de "Munchkin" bekers, ze sabbelen dan aan het randje waardoor er water uit komt. Lekt niet, tenzij hij op de grond terecht komt...:confused:
    En maak het vooral niet te groot. "Food under 1 is just for fun". De borstvoeding is nog altijd het belangrijkste. De jongste begint nu met 9 maanden pas echt meer vaste voeding te eten, merk dat ik langer met de pakken flesvoeding doe:D
     
    ZomerBloemen vindt dit leuk.
  3. ZomerBloemen

    ZomerBloemen Actief lid

    11 jan 2023
    120
    103
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je heldere uitleg. Ik ga kijken naar het boek en producten die je noemt.
     
    Nova1986 vindt dit leuk.
  4. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik kan me hier bij aansluiten, echt een aanrader!
     
    ZomerBloemen en Nova1986 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina