Ei-allergie?

Discussion in 'Voeding' started by Toke, Dec 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Mijn 9-maanden oude zoontje is een paar keer na het eten van gekookt ei goed over zijn nek gegaan. Niet gelijk, steeds pas als hij in bed lag dan kwam het er in etappes uit. Het duurde even voordat we het verband dachten te zien met het ei.
    Maar nu realiseer ik mij dat hij pasta (macaroni of spaghetti) en tarwebrood wel gewoon binnen houd. Van brood weet ik het niet zeker, maar op het pastapak staat dat er eiwit in zit. Kan hij dan wel allergisch zijn voor ei? Ik zie er tegenop om het weer eens met gekookt ei te proberen. Zo zielig als hij weer zo naar is en steeds het bedje verschonen is ook niet echt mn hobby. Iemand een idee? Misschien iemand die zelf een ei-allergie heeft?

2. Elvira

Elvira VIP lid

Oct 6, 2005
    7,494
    0
    36
    Het zoontje van een vriendin van mij bleek voor eigeel allergisch te zijn. Ze hebben toen allerlei testen in het ziekenhuis gedaan, daar hij zo'n erg reactie had, dat hij per trauma helikopter is opgehaald.

Ze kunnen dit dus gewoon testen in het ziekenhuis.

Succes.

3. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Zo heftig was zijn reactie gelukkig niet. Ik vind het een beetje te vroeg voor zo'n test. In zijn menu zit eigenlijk geen ei, behalve misschien die pasta en het brood. Ik dacht: als mensen met een ei-allergie nou beweren dat zij echt geen pasta of tarwebrood kunnen eten, dan heeft het overgeven misschien toch aan iets anders gelegen. Een gekookt eitje missen is nog niet zo'n ramp, maar in zo vreselijk veel produkten zit ei verwerkt, dat wordt dan een stuk lastiger.

4. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

Mar 17, 2010
    3,406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Mijn dochter had een melk, ei en soja allergie. Zij ging ook flink spugen van ei.

Weet je zeker dat er bij de ingrediënten van de pasta echt stond dat er ei in zit? Keek je niet per ongeluk bij de voedingswaarde? Want in normale pasta zit meestal geen ei (tenzij in eiermie en verse pasta).

In brood zit toch ook geen ei?

5. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Eiwit hoeft niet van ei te zijn dat zit in alle voedingsmiddelen dan moet je letten op kippenei/kippeneiwit en scharrelei. Kan heel goed hoor hier verdraagt ze ook geen ei.

6. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Dan haal ik dat waarschijnlijk door elkaar... Wat zijn van die producten waar ei in zit? Het schijnt in vreselijk veel te zitten, maar ik kan alleen maar op cake komen. Dat wil ik hier nog niet uittesten.

7. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Koek, beschuit, nijntje koekjes, lange vingers

8. PippiMax

PippiMax Actief lid

Mar 15, 2011
    153
    0
    16
    Onze dochter is ook allergisch voor ei. Ze heeft 9 maanden borstvoeding gehad terwijl ik ook ei at nooit geen reactie. Wij waren na 3x spugen er gelukkig al achter dat het door ei kwam. Ze spuugt dan net zolang totdat ze helemaal leeg is, verder geen koorts ofzo.
    Laatst een potje gegeven die mn vriend had gehaald, spuugde ze weer, ik kijken zat er ei in.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

Mar 10, 2009
    4,320
    238
    63
    Dit dus!
    In pasta zit zelden ei en in brood zit ook geen ei.
    Mijn zoontje heeft een ei allergie. Dit is uit bloedonderzoek gebleken. Echter ei verwerkt in pannenkoek, cake etc kan hij gewoon verdragen. Vermoedelijk reageert hij dan alleen op puur ei of eigeel. Echter ga ik dat niet thuis uit proberen gezien de ei allergie sterk aanwezig was, volgens de test.

Het kan dus goed zijn dat jou kindje op gekookt ei reageert.

10. Toke

Toke Fanatiek lid

Sep 9, 2009
    1,000
    2
    36
    Ik hoop inderdaad dat het alleen gekookt ei is waar hij niet tegen kan. Daar is makkelijk rekening mee te houden, ook voor hemzelf als hij wat groter is. Al het andere zal ook wel wennen, maar zou fijn zijn als het niet hoeft.

Bedankt voor jullie reacties! Ik ga binnenkort eens een beschuitje proberen.

11. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Kroepoek! Verse pasta. Koekjes.

Mijn zoontje had een ei-allergie! En daardoor een afkeer tegen alles waar hij ooit ziek van was voordat wij het wisten. Die eet geen pannenkoek meer! We maken samen beslag, we bakken samen en als ze dan op tafel staan trekt hij wit weg. Spugen met bogen heeft hij alleen gedaan na het eten van ei en hij had de meest vreselijke darmkrampen, verschrikkelijk!

Hij is er sinds kort overheen gegroeid, gelukkig!

Share This Page