Hallo, Ik wilde even wat informeren over flesvoeding. Mijn zoontje van 8 weken kreeg eerst voeding tegen darmkrampen. Vorige week bij het cb moest ik overgaan naar flesjes van 150 maar dan wel naar 5/6 voedingen per dag. Ik ben nu op aanraden van nutricia de voeding weer aan het terugbrengen naar de standaard want hij had steeds honger. Sinds ik dat doe komt ie wel om de 4 uur en snachts 4,5 / 5 uur. Sinds gister heeft ie alleen steeds weer sneller honger en hij drinkt zn fles ook veel te snel, binnen 10 minuten. Ik zit nu op 4 scheppen standaard en 1 omneo. Maar ik denk dat die omneo niet meer hoeft want de krampen zijn zo goed als over. Die standaard voeding is alleen wel dunner, vandaar dat ie het zo snel kan drinken. WAt kan ik dan het beste doen? Ik haal nu steeds zn fles even uit zn mond maar daar wordt ie echt niet vrolijk van. Ik lees op internet verschillende dingen om voeding dikker te maken, maar ik vraag me af wat het beste is. De een zegt rijstebloem kan wel, de ander zegt pas per 4 maanden. En dan las ik ook iets over johannespitmeel maar dat schijnt weer aleen tegen spugen te zijn....
Beste Stephaniev, Gebruik je al het kleinste speentje? En heb je al een flesje geprobeerd van een ander merk. Dit wil ook nog wel eens verschillen qua drink snelheid. Honger wordt ook vaak verward met zuigbehoefte. Je kunt jouw zoontje ook een fopspeentje aanbieden na zijn flesje. Rijstebloem is vanaf 4 maanden, maar dit is bijvoeding en kan niet aan iedere fles worden toegevoegd. Johannesbroodpitmeel is tegen het spugen en daar wordt de voeding inderdaad iets dikker van. Groet, Anne Groet, Anne