Aangezien de vorige topic verwijderd werd even een nieuwe. Let wel; ik mag geen link meer privé (of openbaar ) doorsturen! Ik had dus tips en adviezen gevraagd en gekregen. Vele verschillende opinies en de ene al bruikbaarder dan de andere. Ik neig ,mede door jullie advies, dus eerder naar een nieuwe verse start. Maar......... Met wat begin je? Bedenken van een naam? Ondernemingsplan ? Leveranciers zoeken? En hoe doe je dat?? ........ Dus weer luister ik maar al te graag naar jullie!
Als je alleen een webwinkel opent en geen lening nodig hebt, heb je niet perse een ondernemingsplan nodig. Maar het is altijd makkelijk om te hebben natuurlijk. Inderdaad een naam bedenken en kijken of deze beschikbaar is bij de KVK en geoorloofd is. Geen kopie van een andere winkel met kinderkleding bijvoorbeeld. En ja, leveranciers zoeken. Vooraf bedenken welke merken je wilt gaan verkopen, welke prijscatagorie, enz... En dan kijken of dat haalbaar is. Ik begon dus heel onwetend. Had allemaal merken in mn hoofd, die na veel telefoontjes dus helemaal niet mogelijk waren of als webwinkelier te verkopen, of er hingen grote prijskaartjes aan, en grote oplage's, wat voor mij als starter dus helemaal niet haalbaar was.
Werk alles goed uit. Er zijn al zoveel webwinkels...je moet echt iets te bieden hebben...nog een webwinkel met bijvoorbeeld kinderkleding heeft weinig kans van slagen als je je niet onderscheidt...
Ik zou het inderdaad ook zelf opzetten ( ook al is de shop erg leuk) maar wat je zelf al zei in je vorige topic, het heeft al een tijd te koop gestaan en er was weinig interesse. Dat zegt genoeg vind ik. Maar zoals hierboven gezegd word, bekijk wat je wil en probeer informatie bij leveranciers in te winnen, en dan pas verder denken over een naam en alle bijkomende inschrijvingen.
De bedoeling is vnl met fair trade kledij te werken maar evt ook wat leuke accessoires. Tips over bepaalde dingen die er "gemist" worden op de markt zijn zeker welkom!
Hihi, ik denk dat er wel meer mensen op zoek zijn naar dingen die gemist worden op de markt, als ik weer iets wist wat gemist zou worden zou er binnen een paar maanden nog een webshop bijkomen Maar inderdaad.. voor je start ga contact opnemen met leveranciers. Het viel mij vies tegen dat de vele leveranciers niet willen samenwerken met een webwinkel. Dan verkopen ze alleen maar aan de stenenwinkels. En degene die wel aan webwinkeliers verkochten zagen dat probleem, en probeerden er op die manier een slaatje uit te slaan door de producten een stuk duurder aan te bieden. En ik snap leveranciers op zich best dat ze niet aan webwinkels willen verkopen. Er zijn webwinkels bij die denken dat je klanten lokt met de laagste prijs en op die manier maken ze de hele markt kapot. Daar zijn leveranciers niet erg happig op. Je moet er dus inderdaad rekening mee houden dat je grote aantallen moet inkopen (om aan te tonen dat je daadwerkelijk serieus bent en risico wilt nemen) en dat je sommige merken helemaal niet mag aanbieden. En je hebt natuurlijk om bij veel leveranciers inzage te krijgen in assortiment en prijzen een kamer van koophandel nummer nodig. Maar laat je daar niet door weerhouden, je bent gemakkelijk ingeschreven en ook zo weer uitgeschreven als t niet lukt! Sommige leveranciers die willen ook eerst zien dat je een succesvolle webwinkel bent voor ze aan je leveren. Dus als je nu een leverancier niet binnen krijgt, probeer het dan zeker bij een succesvol 1 jarig bestaan nog eens!
Ik ben begonnen met het benaderen van twee leveranciers waarvan ik de producten zeker wilde verkopen. Toen ik van deze leveranciers een toezegging had ben ik verder gaan puzzelen (naam bedenken, uitzoeken met welk platform ik wilde gaan werken, naar de kvk, teksten schrijven, logo laten ontwerpen, etc.). Ik ben klein begonnen, met 3 merken, en had daarom geen lening nodig (met de inkomsten ben ik dat gaan uitbreiden).
Dat ligt dus heel erg aan de leverancier. Ik had een leveranvier waarbij het minimale orderbedrag 100 was en bij de andere 250. Dat zijn nooie bedragen als je starter bent, dan kan je ook nog eens nabestellen. Maar bij een andere leverancier moest ik minimaal voor 1500 bestellen. Dat was voor mij gewoon niet haalbaar. Daarnaast kon ik dus sowieso niet meer nabestellen, want dan moest ik weer voor 1500 inkopen. Kijk dus goed naar welke voorwaarden ze hanteren. En als het mogelijk is, ga dan naar de groothandel zelf toe, ipv online te bestellen.
Ik adviseer je bij het kiezen van een naam ook van te voren te controleren of de naam als web naam ook beschikbaar is. Toen ik 2 jaar geleden begon waren veel namen bij de kvk wel beschikbaar maar was de www. Al bezet.
ik zou voor meisjes maillots gaan niet duurder dan 7,50 en korte broeken die je bij een meisje onder een jurk aan kan doen vanaf maat 104.