hallo allemaal, mijn zoontje die is druk aan het oefenen hoe hij moet kruipen maar het wil nog niet zo lukken. Hij trekt zelf zijn knieen onder zijn buik en wiegt dan heen en weer. Sinds 3 dagen gaat hij vervolgend ook nog eens op zijn tenen staan. Hij is vervolgens helemaal gefrustreerd als hij niet vooruit gaat....dit nu al zo'n 2,5 weken.... Hij wil dus zelf erg graag maar het lukt gewoon nog niet echt. Ik vind het zo zielig dat hij soms zo overstuur raakt. Ik denk dat hij zich erg bevrijd voelt als hij eenmaal kan kruipen en vooruit kan. Dus mijn vraag hoe kan ik hem helpen omhem te leren kruipen....
Misschien kun je proberen om een speeltje wat hij erg leuk vind nèt buiten zijn bereik te leggen? Dan heeft hij een stimulans om te gaan kruipen... Overigens denk ik niet dat het nog heel lang duurt voor hij kruipt... Toen Jelle echt zo begon te wiebelen op zijn knieeen was het met een paar dagen bekeken...
hihi in oei ik groei staat dat baby`s het erg interessant vinden als mama het voordoet..misschien een idee? ik denk inderdaad dat het niet echt lang meer duurt voor hij het kan!
Ik hoop het voor hem want ik vind het zo sneu dat ie soms zo gaat mopperen... Dat wiebelen doet ie alleen al een week of zo..nou ja hopelijk voor het eind van volgende week dan maar? Ik zal het eens voor gaan doen....heb het al andere kinderen voor laten doen maar helaas geen interesse hahahahaha....
Fleur wiebelt al ruim een maand. Ze laat zich dan vallen en tijgert door de kamer. Heel af en toe heeft ze het goed en doet ze haar knieen eronder maar dan kruipt ze een klein stukje en gaat vervolgens weer snel tijgeren. je lacht je dood. Die yoga houding ken ik ook, alsof ze wil gaan lopen maar ze weet niet hoe ze omhoog moet komen. Maar dat gaat nog wel even duren. Ik oefen vaak boven met haar op het tapijt. Hier beneden een te gladde vloer. Doe ook vaak haar broek uit zodat ze meer grip heeft. Succes, M
Hij -zij zal het echt zelf wel leren... Het lijkt me niet goed een kindje te pushen.. Als hij zij overstuur raakt natuurlijkk wel troosten he?
op een gegeven moment ben ik met m op ons bede gegaan en steeds een stukje speelgoed wat verder gelegd, maar ik zou m verder niet teveel pushen...het komt vanzelf..
mijn kleine kon ook pas heel laat kruipen. Als ie op zijn buik lag dan werd ie kwaad want hij wilde vooruit maar dat lukte maar niet. Toen ook met zijn voetjes onder zijn lichaam en op zijn tenen staan maar verder kwam ie niet. Voordoen had geen zin en speeltje net buiten zijn bereik ook niet. Nu pas 3 maanden later! kruipt ie. Maar niet zoals je zou denken Hij is een echte billenschuiver geworden hihihi. Hij heeft nooit gewoon gekropen Dat lukt hem nog steeds niet. Maar al zittend en met behulp van zijn handen komt ie overal
dat heb ik bij Luca ook heel vaak gedaan. Hij keek me dan echt aan van..wat ben jij aan het doen? werkte dus niet echt hier Luca vond de afstandsbediening van de tv heel erg leuk. Als ik die net buiten zijn bereik legde dan tijgerde hij vooruit.
Jep, hier ook met de afstandbediening, gaat heel erg goed. Tijgert/kruipt/yogat zo naar de andere kant haha. Wat de fysio als tip gaf om te stimuleren is je hand tegen zijn voetjes houden zodat hij zich kan afzetten.
Hmmmm de afstandbediening is wel erg favorite idd hier...misschien die eens voor zijn neus leggen. We gaan gewoon door met hard oefenen...dank jullie allemaal voor de tips....
Ik heb echt ALLES geprobeerd om Elena te leren kruipen maar het lukt gewoon niet ze kan het wel maar begint meteen te huilen en word heel kwaad. Maar Elena loopt sinds een maand helemaal alleen dus ik laat haar gewoon doen.Hier dus geen kruipertje ik zou me geen zorgen maken,gewoon blijven stimuleren...