Ik ben op 4 september bevallen van een zoontje, heel de bevalling verliep prima,tot de uitdrijving. Hij bleef haken met zijn schouders achter het schaambot., oftewel schouderdystocie. Uiteindelijk na 4 minuten hebben ze hem eruit gekregen dmv mij in allerlei posities te drukken door 4 man sterk, daarnaast stond een vk op mij buik te drukken en de gyn en andere vk te draaienen te trekken aan mijn zoon. Hij is er goed uitgekomen, alleen hoorden ze een enorme knak. Eeerst dachten ze aan een sleutelbeen breuk bij zoon, dit bleek niet zo te zijn, dus het was bij mij. De eerste dagen dacht ik dat ik verschrikkelijk veel naweeen had, tja liep over van de adrealine, totdat ik door mijn benen zakte. Ik had voor de bevalling al last van bi, dus fysio opgebeld. Die kwam die middag langs, toevallig kwam onze huisarts ook langs. Ze hebben me nagekeken en zijn bij 8 kneuzingen aan mijn bekken opgehouden met tellen en ze verdenken dat er een scheur in mijn schaambot zit. Ik was fanatiek aan het paracetamol aanhet slikken, maar deze bleken niet afdoende te zijn. Kreeg van mijn huisarts teamadol, deze heeft 3 dagen gewerkt en de pijn komt er weer doorheen. Indertussen ben ikgekluisterd aan bed, schuivel rond op de boven verdieping en kom zo nu en dan voor een uur of 2 beneden en dan niks. Al met al, wat een rotsituatie Wie heeft er ook zoiets meegemaakt?
Allereerst gefeliciteerd! Ik heb geen ervaring met jouw situatie, maar wil je veel beterschap wensen. Een kneuzing kan lang pijnlijk blijven, hopelijk ben je in ieder geval snel weer een beetje mobiel.