Buik bij de 2de groter aan het eind?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door LiToEn, 16 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi dames,

Ik lees vaak en heb het bij mijn vorige zwangerschap (helaas ma 13 weken. ) dat je buik harder groeit dan bij de eerste. Maar wat ik me afvraag, wordt je buik aan het einde van de zwangerschap ook groter? Of hoeft de snelle groei in het begin niets over de grote van je buik te zeggen?

Ik ben benieuwd :D

2. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik ben ook van de 2e zwanger was sneller zichtbaar
    maar op het einde sneller groeien nee
    wel meer klachten lichamelijk

3. MamavanNikhil

MamavanNikhil Bekend lid

16 okt 2012
    760
    1
    0
    mijn buik is in 2 weken tijd nog wel aardig gegroeid.. dacht er dus ff zonder extra striemen vanaf te komen.. helaas toch striemen erbij gekregen!

4. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja mijn buik was absoluut groter op het eind bij de tweede. Het is een wonder dat de Japanners me niet hebben geharpoeneerd toen.

5. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier ook een megabuik nu bij de tweede, pfffff
    Moet wel zeggen dat er nog extra kilo's aanzaten van de eerste dus dat speelt denk ik ook mee :)

6. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    bij mij niet. Bij mijn zoontje met 36 weken bevallen, zo groot als mijn buik toen was is hij nu nog niet (nu bijna 38 weken), maar was ook een aantal kilo lichter gestart deze zwangerschap. Nu ook nog lichter dan dat ik was bij het einde van de zwangerschap van mijn zoontje

7. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ cathelijn ik moest heel erg lachen om jou reactie.

Aan de andere dames bedankt voor de reacties ik ben benieuwd wat mijn buik gaat doen. Ik vond mijn buik bij mijn zoontje goed te handelen zeg maar. Was zeker niet klein, droeg heel erg naar voren. Ik hoop dat het niet veel groter wordt aan het eind. Ben deze zwangerschap 2 kilo zwaarder begonnen dan bij mijn 1ste.

8. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Ik ben 5 kilo zwaarder begonnen bij deze als de vorige...
    Ik was van de vorige 47 en op het eind 65. Toch 18 kilo maar een hele kleine buik.
    Ik was nu 52 en nu bij 21 weken ben ik maar 2/3 kilo aangekomen en nog een hele kleine buik.
    Alles en iedereen anders :)

9. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    bij mij was ie met de tweede kleiner en ben nu weer een beetje kleiner als bij de eerste en tweede (in het begin dan, einde kan ik nog niets van zeggen haha)

10. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    @ Tigermommy: en je begin gewicht bij de zwangerschappen? Steeds lichter of hetzelfde ongeveer?

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0

Bij de eerste woog ik 95 kilo en ben ik gegaan naar 125 ;) (mijn buik was 150 cm!!! rond)

Bij de tweede woog ik 111 kilo en aan het einde 110 kilo (en mijn buik was 130 cm rond)

en nu woog ik 85 kilo (en nu nog steeds maar ben pas 15 weken zwanger) dus ik weeg wel lichter deze zwangerschap hihi

Hier alletwee 15 weken zwanger (paars nummer 1 en groen baby nummer 2) maar aan het einde was ik van nummer 1 veel groter als baby nummer 2.

12. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wat leuk om te zien! Dus bij jou zegt je gewicht in het begin niet zoveel over de grote van je buik aan het einde vd zwangerschap.

13. Vanilla

Vanilla Fanatiek lid

10 jul 2006
    1.373
    0
    36
    Hier niet, mijn buik was nagenoeg even groot op het laatst. Gewicht ook trouwens, scheelde 1 kg.

Bij de 2e was mijn zwangerschap wel wat eerder zichtbaar.

14. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Haay Litoen!! Leuk je weer hier tegen te komen.. Gaat het goed met je??

Hier nog niet aan het eind natuurlijk, maar wel een grotere / andere buik.
    Of die ook echt groter is vind ik lastig te zeggen. Ik kan wel zien dat mijn navel nu al is geplopt en bij de 1e was die veel later pas. Ook ligt de placenta aan de bovenkant meer naar voren, dus dat kan ook uit maken natuurlijk.

Ik zie wel wat verschil

Bekijk bijlage 344668

De rechter is van de 1e met 26 weken
    De linker is van de 2e met 27 weken

15. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey friesje,

Wat een leuke foto's! Je buik lijkt nu wat hoger maar of het echt groter is is idd lastig te zien. Begin weer misselijk te worden. Het is nog wel te doen, maar ik hou mijn hart vast. Bij J heb ik me heel lang slecht gevoeld. Heb me nu wel voorgenomen aan de bel te trekken als het niet gaat. Had ik bij J ook moeten doen.

Hoe gaat het met jou? 27 weekjes alweer. Wat gaat het snel. Hihi

16. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Bij de tweede groeide hij veel sneller en op het einde was hij ook een stuk groter!
    Ons zoontje woog ook wel bijna 1kilo meer, dus daar zal ook wel een verschil in gezeten hebben. Op beide foto's 38 weken, tweede is duidelijk groter hé!

17. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    Zo he!! Wat een toeter :D
    En dan klaag ik (hou er snel mee op ;) )

Hier niet echt verschillen. Buik groeide wel sneller maar nu is de stand gelijk. Op het eind groeide de buik bij de eerste wel nog een stuk. Dus wacht het nog even af :)

18. LiToEn

LiToEn Actief lid

8 aug 2010
    483
    0
    16
    NULL
    NULL
    Zooooo lisa. Jeetje..... dat er zoveel rek in zit :p

19. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Zit ook maar net een jaartje tussen he, je buikspieren waren nog niet bijgekomen van numero uno dan zie je dat wel vaker , nog mazzel dat je geen diastase ofzo hebt overgehouden (hoop ik voor je tenminste)

En een kilo zwaarder dat is ook een heel groot verschil.

Hier ben ik na de eerste na bijna 1 jaar weer zwanger geworden van nummer 2 en dat merkte ik al, nu ik langer heb gewacht waren mijn buikspieren weer veel sterker en duurde het langer en nog is het allemaal sterker gelukkig.

20. lisa123

lisa123 Fanatiek lid

16 jul 2008
    1.410
    0
    0
    Ik dacht eerst ook dat het kwam omdat ze maar 13 maand schelen, maar volgens mijn gyneacoloog had dat daar absoluut niets met te zien!
    Gewoon een grote jongen, voldoende vruchtwater en aanleg voor grote buiken;)

Ik heb gelukkig geen diastese, nooit gedacht maar mijn buik was na een 3 maand weer helemaal plat:)

Deel Deze Pagina