Hoeveel groente kreeg jullie kindje met 9 maanden? Onze dochter krijgt nu ongeveer 200gram groente/aardappel/vlees en daarna nog wat yoghurt, maar ik heb het idee dat ze daarna nog wel wat lust. Geven jullie meer? Of is dat een beetje teveel voor zo'n kleintje. Ze krijgt 's avonds ook nog een fles, maar de laatste tijd gaat deze vaak niet meer op. Bedankt!!
Finn krijgt meestal 1 potje groente, dus ook 200gram, als Finn vers eet weeg ik het meestal niet en kijk ik gewoon wat hij wil. Als toetje yochurt, danoontje enz...soms iets extra toetje, om zn buikje helemaal te vullen Finn krijgt ook nog een fles officieel savonds, maar gaat ook vaak niet meer op.
Ik heb werkelijk geen idee, hier krijgen ze gewoon zoveel ze willen, heb het eten nog nooit afgewogen. Hebben ze na 5 hapjes voldoende op is dat prima en is dat na 20 hapjes dan is het ook prima ! Als ze hier dus na de eerst opgeschepte groenten nog meer trek hebben kunnen ze altijd gewoon wat extra groenten krijgen. Voor de rijst/pasta geldt hetzelfde, gewoon eten waar je trek in hebt ! Aardappels helemaal geen idee, die eten wij hier thuis nooit ! Vlees krijgen ze af en toe, als het ergens doorheen zit bijvoorbeeld in de vorm van kip tandori, wraps, sausje voor de pasta, etc dus kan ik ook geen gewicht van maken. Toetjes na het eten doen wij nooit, je zit immers na het eten al vol, yoghurt geven we af en toe als tussendoortje maar zeker niet elke dag. Zou haar dus gewoon lekker nog wat groenten geven als ze na het geen ze gekregen heeft nog trek heeft. Liefs, Hanneke!
gewoon geven zoveel ze willen denk ik. (behalve toetje) hier maak ik het meestal vers, en wat hij eet hangt helemaal af van hoe moe hij is en hoeveel trek hij heeft. en of hij het lekker vindt natuurlijk. vandaag wel een potje, daar heeft hij de helft van op. dat is wel gemiddeld denk ik. dus ongeveer 100 gram. normaal gesproken doen we geen toetjes maar omdat hij de fruithap vandaag niet op at heb ik die bewaard en als toetje gegeven. yoghurt of zuivel kan je beter niet na het eten geven omdat dan het ijzer uit het eten veel minder goed wordt opgenomen. beter kun je dan fruit na geven. (vit c bevordert de ijzeropname juist)
Bedankt voor jullie reacties! Weeg het ook niet af hoor, maar toevallig staan er op de zijkant van haar "bordje" hoeveelheden vandaar dat ik denk dat het rond de 200 gram is In de supermarkt zag ik dat potjes van 8 maanden tot 10 (? ofzo) allemaal 200 gram hebben, dus ik dacht dat het misschien de max was omdat die kleine maagjes nog niet veel meer aankunnen.... Gewoon wat extra geven dus! Yoghurt krijgt ze trouwens ook niet elke dag.