Ik vraag mij even af of ik nou overdrijf of dat jullie dit ook niet zouden waarderen. Vandaag voor vaderdag naar mijn schoonouders geweest. We zaten aan tafel en aten ijs, ik keek even weg van mijn zoon en toen ik weer naar hem keek had zij haar perenijs ineens in zijn mond gedaan:x! Hij was er ook echt van aan het proeven. Hij is bijna vier maanden en heeft nog geen hapje gehad en dat weet zij ook.. Ik ben er boos en verdrietig van, nu is zijn eerste hapje ijs en gegeven door zijn oma, het voelt echt alsof dat van mij afgepakt is. Ik werd er ook zo door overvallen dat ik er niks van gezegd heb maar het zit mij toch behoorlijk dwars.
Ik kan het me helemaal voorstellen. Ik zou er ook boos van zijn... Enige idee waarom ze ineens op dat gekke idee kwam?
WoW, ik zou echt pissig zijn. Het eerste hapje geven is iets speciaals. En wij willen onze dochter zo min mogelijk suikers geven, laat staan het eerste hapje/likje een ijsje.
Zo, dat zou ik ook niet op prijs stellen nee! Je gaat toch geen baby van nog geen vier maanden ijs laten proeven Ik zou het wel nog even met je schoonmoeder bespreken, zodat ze begrijpt dat jij dit niet erg leuk vindt, en jij niet met opgekropte gevoelens blijft zitten.
Tja... vervelend en ik denk dat ik ook zou overvallen zijn. Ik snap nooit zo goed waarom mensen dat doen zonder het te vragen en al helemaal bij 3 maanden! En ook oma Als die nou 1 is oke maar alsnog vind ik dat ze het dan kunnen vragen mijn moeder zei ook bij 3 maanden van jeb die nog geen hapje gehad?...want vroeger... haha ik zeg dan altikd ja VROEGER... maar ze accepteert het wel gewoon. wat betreft je schoonmoeder Ze heeft het waarschijnlijk niet express gedaan natuurlijk. Maar zou wel als je der weer spreekt zeggen dat je niet wilt dat ze zomaar eten oid aan hem geeft zonder het te vragen. Ik zou het ook niet gewaardeerd hebben.
Baby's mogen volgens mijn ook helemaal niet zo vroeg ijs hebben. Buiten dat vindt ik het wel een klote actie. Hier ook herkenbaar van s.moeder. Ik zeg 'ik zou graag willen dat je hem dit en dat te eten geeft' en andersom doen (volstoppen met suiker bv). Het gaat me niet om het feit dat het in een ander huis ook weer anders is maar grrr.. Ja zeggen en nee doen vindt ik zo onrespectvol! En zeker wanneer ze dit moment van je afpakt. Ik wilde graag naar de eendjes met mijn zoontje voor t eerst maar dit heeft zij al gedaan. Net zoals andere talloze dingen. En dit wordt achteraf medegedeeld of tegen mijn man. Mijn tip is: gewoon zeggen dat je dit niet wilt.. Het wordt anders alleen maar erger..
Ik snap dat ook nooit zo. zij zullen het ook niet waarderen als je zomaar eten in hun mond stopt. Waarom doe je dat dan wel bij een kind (vind ik ook met dieren trouwens) Mijn schoonvader wilde mijn baby ook een lik slagroom geven toen ze 4maanden was. Ik heb gevraagd of hij wel goed bij z'n hoofd was . Toen moest ik maar rustig doen van hem. Heb gezegd dat ik niet rustig doe omdat ik het niet normaal vind dat hij z'n vinger met slagroom in de mond van mijn baby stopt en al helemaal niet omdat ze alleen nog maar melk krijgt. En of ik dat ook even bij hem moest doen. Tegenwoordig vraagt hij zelfs of ze wel fruit mag dus het heeft wel geholpen.
Ik zou helemaal flippen, wie geeft nou een baby van 3mnd ijs??? Maar ik zou echt niet denken dat je kind nu 'voor het eerst ijs heeft geproeft van oma'. Tegen de tijd dat je kindje toe is aan ijs zal die zich dat ook echt kunnen herinneren dat jullie samen voor het eerst ijs hebben geproeft.
Nee zeg dat vind ik ook niks! Wij gaven sowieso pas bij 5 maanden voor het eerst een hapje (en uiteindelijk pas echt bij 6) en was daar ook zeker niet van gediend geweest. Bovendien willen wij zoetigheid met kunstmatige suikers zo laat mogelijk en gedoseerd introduceren dus ik vind het niet bepaald grappig als iemand mijn zoontje snoep of slagroom geeft. Mijn kind, mijn opvoeding, wij bepalen. Al zal ze het vast niet onaardig bedoeld hebben hoor. Maar ik snap dat nooit zo. Mijn schoonvader zat vandaag ook te drammen om hem chocoladekoekjes te geven. Nee dus. Kind is nog heel blij met Zm krentenbol of soepstengel. En sinas mocht hij ook niet van me. Ik ben maar streng he
Ik zou dat zeker aankaarten bij schoonmoeder of anders je man dit laten doen als dat gemakkelijker is. Is ze nou helemaal van de pot gerukt? Ik vind het heel knap dat je niks hebt gezegd, ik zou waarschijnlijk mijn kind hebben gepakt en naar huis zijn gegaan. Maar ik ben ook wel extra oplettend omdat mijn zoon niks mocht hebben ivm heel veel allergieën . Dat vonden mensen ook zielig en wilden ze m steeds wat geven. Kon ik echt kwaad om maken. Heb toen gezegd : niemand geeft mijn kind eten, alleen ik en mijn man. Heel duidelijk maken dat je er niet van gediend bent want anders gebeurt t zo weer
Wat een absurde actie. Bovendien vind ik het ook nog eens onhygienisch, als je s.moeder al aan het ijsje had gelikt. Zij zal zich vast van geen kwaad bewust zijn..
Mijn schoonmoeder (echt een schat van een mens) wilde dochter slagroom geven toen ze 4/5 maanden was. Ik was not amused. Zij schrok van mijn reactie en vond het wat overdreven. Maar ze heeft nooit meer iets dergelijks gedaan dus dat is fijn. Het is een geweldig mens dus ik schaar het maar onder vlaag van verstandsverbijstering
Het gaat er vooral om wat jij wil, dus als jij het heel vervelend vindt is dat je goed recht... Of het kwaad kan/ vroeger anders ging etc. maakt daarbij niet uit. Ik hoop dat je je s.moeder erop aan durft te spreken? Belangrijk omdat het je dwars zit en ook zodat zij weet dat ze dit niet nog eens doet. Succes
Bedankt voor jullie reacties, ik ben blij dat het dus niet aan mij lag. Wat ze gedacht heeft weet ik niet. Sinds de bevalling heb ik sowieso meer moeite met haar omdat ze te gefocust is op onze baby. Ik denk dat het haar gewoon leuk leek ofzo? Ik vind dat ze haar impulsen wat beter onder controle moet houden. Zelf haar erop aanspreken vind ik moeilijk maar ik ga het er nog wel met mijn vriend over hebben, we hebben ook afgesproken dat als ze weer zoiets doet dat hij er dan gelijk wat van zegt.
Heb ik ook meegemaakt en nee, je overdrijft niet!! Mijn sm (met wie ik echt uitstekend overweg kan hoor, een schat) past een dag in de week op. Toen zoon 4 maanden was bracht ik hem weg en vertelde haar notabene die ochtend dat we het aankomende weekend voor het eerst met een hapje gingen beginnen. Zit ik op m'n werk krijg ik doodleuk een appje dat zoonlief z'n eerste fruithapje (van zijn nicht van 3 maanden ouder) heerlijk vond! Pislink was ik! Savonds bij het ophalen hebben mijn vriend en ik op rustige maar zeer duidelijke toon aangegeven dat wij hier absoluut niet van gediend waren! Ze gaven aan dat het een hapje was van niks wat ze hadden gegeven, eerder een likje, en dat het echt niets voorstelde. Maar toch, zij hadden ons dat aller eerste moment ontnomen terwijl ik notabene die ochtend nog had gezegd dat we dat weekend voor het eerst een hapje gingen geven! Dus nogmaals, nee je overdrijft zeker niet! Direct jouw grenzen hierin aangeven is heel belangrijk. En wat bezield iemand om notabene een ijsje aan te bieden aan een baby van 4 maanden!!
Ik zou er wel wat van zeggen hoor en niet wachten tot het weer gaat gebeuren. Schoonmoeder verkeert nu waarschijnlijk in de veronderstelling dat jullie het wel prima vinden. (Als het niet zo'n lieve schoonmam was, had ik trouwens de eerstvolgende keer dat ze het weer zou doen, gezegd dat ze het beter kan laten. Als ze dan vraagt waarom, omdat je kindje het volgens haar de vorige keer ook zo lekker vond, zou ik zeggen dat ie er flink van aan de dunne is geweest. Als ze dan zegt "hoe kan dat nu, het was maar een hapje", had ik gezegd "kun je zien hoe slecht 1 hapje kan zijn!" Dan laat ze het voortaan vast wel achterwege!)
Het is niet leuk maar om er nu zo'n drama van te maken vind ik zwaar overdreven. Misschien nemen de hormonen een loopje met je. Het is geen sigaret die ze aan hem geeft. Veel reacties vind ik hier dan ook zwaar overdreven. Het is geen misdaad
Als jij het een probleem vindt en het niet wil, dan heb je alle recht om er wat van te zeggen. Jouw kindje, jouw regels. Ik ben daar zelf nogal los in, dus kwaad zou ik niet worden, maar ik ben op dat vlak misschien een ontaarde moeder. Mijn zoontje is nu al wat groter, maar heeft eigenlijk redelijk snel van alles mee beginnen proeven. Een lepeltje ijs, een beetje boursin, hij likt de kruiden van een lays oven baked... Uiteraard niet elke dag, laat staan elke week, maar met feestjes gebeurt dat al eens. Hij is vanaf dat hij ene paar maanden oud was altijd geïnteresseerd geweest in wat een ander eet... ik kan me er niet druk in maken eerlijk gezegd. 99% van de tijd eet hij toch gewoon zijn gezonde fruit- en groentenprakjes (of flesjes toen hij kleiner was natuurlijk).