Straks echt geschrokken.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mama26, 10 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Wat we net mee maakte. Mijn dochter van 4 maanden was hartstikke moe. Dus ik geef haar de fles en onder de fles valt ze opeens in slaap, ze had haar ogen dicht maar dronk nog wel. Mijn man gaat op de bank langs mij zitten en daar schrikt ze van. Ze huilt en daarna loopt ze helemaal rood aan, haar mond wagenwijd open maar helemaal geen geluid!

Super eng.....dit duurde, in mijn ogen super lang, maar in het echt een tel of 2, 3 en toen blies ik haar in haar gezicht (waarom weet ik ook niet eigenlijk was een reflex) en toen kwam er melk omhoog en begon ze kei hard te huilen!

We schrokken ons allebei kapot.

Wat zou er nu gebeurd zijn? Ik vind het echt eng. Nu ligt ze lekker te slapen.

2. Jill J

Jill J Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.091
    0
    0
    Verstandelijk gehandicapten kindjes
    Valkenswaard
    Jeetje das idd even schrikken, ik denk dat je heel goed gehandeld heb (ook al was het onbewust) door in haar gezichtje te blazen....
    Gelukkig slaapt ze nu, ga straks voor je eigen gevoel nog maar lekker een keer bij haar kijken, dan slaap je waarschijnlijk een stuk geruster (tenmisten, dát zou ik hebben.... ;) )

3. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Ja ik ben al 2 x wezen kijken ;)

Echt eng.....ik denk dat ze in slaap is gevallen onder het drinken en toen wakker schrok en dat ze toen wilde huilen maar zich ook verslikte in de melk. Kan dit? Echt zo eng.....

4. babytje

babytje Bekend lid

9 jan 2007
    926
    0
    16
    ik denk dat ze zich verslikt heeft! door de schrik een hap lucht met melk waarschijnlijk verkeerd ingeslikt! goed dat je geblazn hebt, als dat niet was gelukt kon je haar ook met haar hoofdje onder de koude kraan doen, daar schrikken ze van dat ze weer reactie krigjen! mijn oudste huilde vroegervaak lang zonder adem te halen liep dan ook rood aan! hield ikhaar even een seconde onder de kraan en dan nam ze weer een hap lucht!
    gelukkig is het goed gekomen voor je! je meisje is gewoon erg geschrokken en jij natuurlijk ook!

5. toet

toet Fanatiek lid

7 apr 2006
    1.802
    0
    0
    Ik denk dat ze al in slaap gevallen was en behoorlijk schrok...ik snap dat de schrik er goed in zit...
    Sophie kan soms ook hard huilen zonder ff te ademen,vooral als ze erg moe is,ik moet dan ook regelmatig in haar gezichtje blazen...vooral toen ze nog heel klein was,bleef ze er regelmatig in.
    Ik zou me nietongerust maken ;)

6. Niet meer actief

Dit zijn breath holding spells, een kindje schrikt zo hard dat het even adem vergeet te halen. Kinderen kunnen dit ook in ernstigere vorm hebben, dat ze zo hard huilen en rood aanlopen en zelfs flauwvallen. In haar gezicht blazen is een goede reactie, daardoor nemen ze vaak een hap adem.

Op zich niks ergs hoor, zelfs mijn dochter had dat ooit en daarna nooit meer. Mocht het nu zo geweest zijn dat ze dit regelmatig heeft en flauwvalt ja dan zou ik er wel mee naar de dokter stappen. Maar breath holding spells komen voor bij de meest normale kindjes.

Op internet vind je meer info, maar die erge gevallen laat je daardoor niet afschrikken dat is bij jouw kindje niet het geval.

7. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Dank jullie wel meiden. Echt eng zo iets.

Ik had het nog nooit meegemaakt....dat jullie dit vaker mee maken zeg, moet er niet aan denken, voortaan hou ik haar echt wakker onder het drinken hoor!

8. Niet meer actief

In het gezichtje blazen was slim van je, het instinct van een moeder is toch iets bijzonders he ;)

9. Mama26

Mama26 Bekend lid

29 okt 2007
    786
    0
    0
    Nou echt wel! Ik weet echt niet waarom ik dat deed, eigenlijk ook heel bizar!

Bah ik wil er niet meer aan denken, ik hoop echt dat het nooit meer gebeurd!

10. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Nicky had dit vorige week ook. Ze was echt overstuur en ik zat zelf ook met tranen in m'n ogen.
    En in het gezichtje blazen is inderdaad een goede reactie!

11. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Julian had dat ook laatst. wij zaten te eten hij lag lekker te spelen in de box, springt de kat op de vuilnisbak en daarbij schoot de deksel eraf met een boel kabaal. de kat viel half in de vuilnisbak en dat zag er wel grappig uit :) . maar dat vond Julian niet, ik heb hem nog nooit zo hard horen huilen, arm ventje.hij was helemaal rood en hij nam pas weer een hap lucht toen ik hem oppakte om te troosten.
    de andere 2 katten kwamen ook pas een uur later weer naar beneden van de schrik... :confused:

12. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Mijn zoontje van inmiddels 19 maanden heeft het soms nog steeds hoor.
    Loopt dan rood tot donkerrood aan omdat hij vergeet lucht te happen.
    Idd blazen wij hem hier ook even in het gezicht en dan ademt hij weer.
    Dat is als je het voor het eerst meemaakt idd enorm schrikken, dat hadden wij ook! Maar het kan dus vaker gebeuren en dan weet je dus wat je te doen staat. Prima gehandeld dus! ;)

13. nachtvliinder

nachtvliinder Fanatiek lid

20 sep 2006
    2.823
    0
    0
    Mijn 2 Grote liefdes...hubbie en ukkie
    schiedam
    Ik had in het begin echt een huilbaby, nou ja hij had echt temprament en dat heeft hij nog steeds.

Hijliep blauw aanals hij huilde!
    Mij is idd verteld dat je even in het gezichtje moet blazen zodat zij evenschrikt en naar adem gaat happen!

Je heb goed gehandeld hoor meid!

Misschien verslikt ze zich en het eerste wat je doet als je schrikt is inademen. Misschien dat ze evenniet meer wist wat ze daarna moest doen. Maar meestal trekt het wel weer bij!

Blijf maar lekker kijken, wantd at deed ik ook altid schrikken he is dat dan!

Deel Deze Pagina