Hallo allemaal, ik heb een paar vraagjes; Jesper drinkt nog steeds niet veel anders dan de flesvoedingen. Nu worden die steeds minder en ja ik krijg er niet veel ander vocht in. Wat kan ik hem allemaal aanbieden voor drinken. Ik heb al geprobeerd: Thee, water, gewone melk (weet niet of dit al mocht), roosvicee, diksap, gewone suikervrije ranja en vandaag heb ik melk en fruit gekocht wat hij zowaar lekker vond bij het eten. Mag hij dit ook al hebben? Nou dan nog het probleem; hij drinkt niet uit een tuitbeker. Dit heeft denk ik te maken met het feit dat hij niks lekker vindt om te drinken maar misschien ook wel dat hij het niet kan. Ik heb er verschillende al geprobeerd (lees gekocht ). Iemand nog tips? Dan de vraag; Jesper heeft volgens mij extra honger als ik hem alleen maar een flesje 'smorgens geef met pap. Nu heb ik vanmorgen 1 boterham gegeven en een flesje van 180+6. Is dit te veel? Want gisteren had ie tussen de middag 2 sneetjes brood op bij de oppas en toen had ie nog honger?! De hongerlap. Toen heeft ie nog 1 extra sneetje op. Is het dan verstandigger om toch een flesje erbij te geven? Eigenlijk had ie die tussen de middag al niet meer. 's Avonds eet ie erg goed! Echt hij is een super eter. Echt heel fijn! Nu geef ik hem al van alles wat wij eten. Ik probeer het gewoon, wil ie niet kan ik altijd een potje opwaren. Nu heeft ie al risotto (van knor) gegeten. Hij heeft pasta uit de oven (familie gerecht van honig) op en vandaag krieltjes (gebakken) met zalm (met wat kruiden) en tomaatjes. Hij vond het ook lekker. Is dit allemaal niet wat vroeg? Hoeveel flessen heeft ie nog nodig eigenlijk? Want hij zat nu nog maar op 2 flesjes. 's Morgens een met 180+6+3pap en s'avonds hetzelfde. Nu dus sinds vandaag dus s'morgens fles met 180+6 en tussen de middag een flesje met 120+4 en vanavond voor het slapen gaan 180+6+3pap. Ik hoop dat het nog duidelijk is zo?!?!?!?!?! Hopelijk kunnen jullie me helpen en wat tips geven. Groetjesssssssssss
C drinkt 's middags nog een flesje verdunde diksap of thee. Maar dat gaat ook niet heel snel.. Vaak genoeg dat hij het na 80 ml opgeeft. En dan nog 2,5 fles melk (zoals bij jullie). Tuitbeker werkt hier ook niet. Maar gisteren ging het wel goed met een rietjesbeker. En eigenlijk is dat hetzelfde principe van zuigen. Beide worden soms afgeraden om lang te gebruiken. Maar nu kan het nog wel.. Drinken uit een gewone beker oefenen we met wat yoghurt. Het CB wilde dat we de melk bij de boterham ook uit een beker gingen doen, maar dan komt 3/4 in zijn t-shirt. Dus daar wachten we nog even mee. Met warm eten geven we C soms wel wat van ons, maar dan wel aangepast. Want in die pakjes zit vaak veel zout. Meestal eet hij wat wij eten, maar dan zonder de saus, of minder/aangepast. We koken sowieso altijd vers/diepvries. Er ligt altijd een voorraadje in de vriezer voor het geval we iets eten wat we niet kunnen aanpassen (zoals die risotto). Krieltjes en zalm kunnen prima, ook met wat milde kruiden..
Dat met dat drinken duurt gewoon even. Sowieso een bekertje sap wegdrinken duurt maar ook het oefenen met een tuitbeker duurt zeker ruim een maand. Je moet gewoon doorzetten. Ze hebben het nou eenmaal niet zo snel door. Fleur hield de tuitbekervast en ging dan naar voren buigen of kreeg de helft er maar uit. Toen ze het idee goed door had kon ze alleen nog niet de beker goed omhoog houden. Toen heb ik voorzichtig haar elleboogjes omhooggeduwd en toen na een paar dagen kon ze het zelf. In het begin is de beker met sap of wat dan ook gewoon te zwaar voor ze. Nu zijn we bezig zonder tuit te drinken. En dat gaat aardig. We oefenen met water zodat de vloer niet de hele tijd plakt! ha ha. Niet te snel opgeven dus. Met van die pakken van Knorr en Honig zou ik echt oppassen. Er zitten veel zouten in en dat is nog niet zo goed voor je kleintje. beter zonder zouten te koken dus meer verse groenten enzo. Beetje tartaar gebakken of wat stukjes kip of witte vis. Qua honger weet ik niet. Wij geven sochtends 200 water, 6 scheppen en dan 7 scheppen molenaars pap. maak het lekker dik en dan ligt het lekker zwaar! Voor de lunch mogen ze 2 boterhammen mar 3 is ook ok volgens mij. beter meer vast voedsel dan melk geven. Van melk worden ze op deze leeftijd zo mollig en de melk hebben ze steeds minders nodig. totaal 300 tot 500 zuivel per dag incl. yoghurt en danoontjes etc. Hier dus 1 1-2 boterham plus 160 cc diksap voor de lunch. savonds flesje van 150-5 voor het slapen gaan. Succes, M