Wennen aan smaken

Discussie in 'Voeding' gestart door Ennas86, 21 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    Hoelang duurde het bij jullie voordat jullie kindje gewend aan de smaak van een groentehapje? Want Finn trekt nog steeds een vies gezicht als hij groentehap krijgt. Ik geef hem worteltjes of sperziebonen (die potjes vanaf 4mnd) Ik doe juist maar 2 smaken zodat ie er sneller aan went, Hij krijgt 2 dagen achter elkaar het zelfde..

2. debsje1977

debsje1977 Niet meer actief

hier ook een klein meisje die nog steeds haar neusje optrekt...krijg het er met moeite in..vandaag alleen groente geprobeerd ( wij maken het zelf) zonder aardappeltje of rijst..en dat ging stukken beter..heeft bijna haar bordje opgegeten...nog niet van harte maar zonder uit te spugen in iedergeval en dat is al heel wat ;)

3. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Hier een hongerige vreetzak die het volgens mij geen eens proeft wat er naar binnen gaat! Hahaha!

Haha...nee...de eerste keer kijkt hij moeilijk, maar hij eet alles gewoon op! We zijn nu 9 dagen bezig en hij heeft wortels, bloemkool en sperziebonen op...we geven alles 3 of 4 dagen ivm met zijn KMA....misschien dat dat ook wel helpt..

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Ik geef vers, hier vindt hij wortels niet lekker, heeft hij nu 3 x gehad, hij eet het wel op, maar niet van harte, al trekt hij er iets minder vieze gezichten bij. Zelf vind ik wortels ook gestoomd of gekookt nog steeds goor, ik lust ze alleen rauw, dus wie weet lijkt hij op zijn moeder ;).
    Pompoen vindt hij wel lekker, daar smikkelt hij aardig wat van op. Misschien kun je dat eens proberen. En soms lusten ze weken lang een bepaalde groente niet en dan opeens weer wel.
    Mijn dochtertje vond eigenlijk alles vanaf het begin al lekker, behalve worteltjes, haha, zal wel in de familie zitten.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ie het na 2x 3 dagen proberen niet wil, gewoon even een week of 3 wachten en dan opnieuw proberen.

Hier was al heel snel duidelijk wat lekker gevonden werd en wat niet. Aardappel ging meteen fantastisch, broccoli ook, maar courgette? Blch...

Deel Deze Pagina