Hoeveel groente/fruit

Discussie in 'Voeding' gestart door Gentle, 2 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik baal er een beetje van dat mijn dochter zo weinig eet... Ze eet gemiddeld een paar hapjes fruit, maar ik maak ongeveer 30-40 gram per keer. Minder is bijna niet te doen, maar nog gooi ik echt heel veel er van weg :( Groente eet ze soms wel beter, ligt er aan wat het is, maar dan nog vindt ze het vaak niet lekker genoeg om echt alles (= 40-50 gram) op te eten.

Ik zie dan die potjes staan in de winkel, maar die hoeveelheden (zelfs van de 4mnd potjes) krijgt ze echt nooit op! Ik vind het jammer voor haarzelf, dat ze er niet zo van kan genieten, maar ook voor mezelf dat ik steeds alles maak en weg kan gooien...

Wie heeft er nog meer dit probleem? Hoe maak je groenten en fruit voor je kindje alstie maar zo weinig eet?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.423
    447
    83
    Limburg
    Hoezo zou je het weggooien? Als je dan een portie maakt dan verdeel je het in 2en en heb je voor 2 dagen fruit en hoef je niet zoveel weg te gooien, 1 a 2 dagen bewaren in de koelkast gaat prima.

Je kindje is net 6 maanden dus dan eten ze ook nog niet zoveel, dat wordt als het goed is steeds meer wat ze gaan eten. Zou me er in ieder geval nu nog niet echt druk om maken.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Joh, ze is nog maar 6 maanden! Dan is een paar hapjes al goed hoor, ze moet er nog aan wennen toch?
    Fijn dat ze groente beter eet, groente is namelijk voedzamer en het geeft minder kans op reacties dan fruit.

Weggooien is natuurlijk zeker bij fruit nergens voor nodig: gewoon de rest zelf opeten! Jij hebt ook fruit nodig!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Als ik het opgewarmd heb, mag je het dan nog een keer opwarmen? Ik heb fruit vaak in de koelkast liggen (vanuit de vriezer) en doe het dan even kort in de magnetron zodat het niet zo koud is. Mag ik het dan nog bewaren? Ik dacht dat dat niet mocht... Zo wel, dan heb ik er idd meer aan!

Ik walg zelf van fijngemaakt fruit... ;)

5. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik weet niet of je het nog een keer mag opwarmen, maar je kan toch ook gewoon kleinere porties invriezen? Ik heb ook mijn halve vriezer vol met bijna lege potjes.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ja, het is al zo weinig... 4-5 babylepeltjes ongeveer in een bakje...

Ach, het gaat ook niet per sé om die bakjes, want ik kan ook ijsblokjes fruit/groente invriezen. Ik vind het gewoon jammer dat ze het bijna nooit gewoon lekker opsmikkelt...

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat met smaak eten komt wel, ze heeft nog tijd zat totdat ze met de pot mee hoeft te eten.. Nog 5,5 maand ;)

8. meow

meow Bekend lid

21 aug 2008
    998
    0
    16
    docent
    Zuid Holland
    Dat komt nog wel hoor
    Ik ben ook begonnen met de hoeveelheid van 1 a 2 ijsblokjes. En elke keer brullen, zeker als het groente was.
    En nu stuitert ze bijna dr kinderstoel uit als ik een bakje voor haar neerzet. Qua hoeveelheid eet Anoek nog niet veel, maar wat ze eet, eet ze wel met smaak. Ze eet nu ongeveer 100gr groente en 1,5 a 2 stuks fruit

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    meow, dat klinkt hoopvol! Ik zit op een ander forum met allemaal moeders die met 4 maanden begonnen zijn, en die eten zo een heel potje leeg! Daar word ik dan een beetje onzeker van, zeker omdat ik een van de weinigen ben die zo "laat" ben begonnen. Dan lijkt het alsof ze slechter eet, maar ze is het gewoon niet gewend.

Bedankt!

10. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

In dat onzekere kan ik me helemaal vinden. Hoor alleen maar verhalen om me heen van kindjes van 4 of 5 maand die al brood eten, hele potjes, roosvice....

En mijn kleine man heeft nog steeds 4 flessen (zijn aan het afbouwen) en begint nu pas met 6.5 maand echt goed van de groentehapjes en fruit te genieten.

Zo zie je maar weer hoe dat kan verschillen he! Ik heb ook wel eens gedacht dat ik iet sfout deed omdat die andere kindjes al zoveel aten. Maar die gedachte heb ik gauw laten varen gezien ie er toen gewoon nog geen zin in had. Tis af en toe net een wedstrijd ;)
    Eentje waar ik maar niet aan mee ga doen :p

Groetjes Marieke

11. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Komt vanzelf goed hoor! Mijn dochtertje at met 6 maanden ook maar een paar hapjes. Met 7 maanden veranderde dat ineens. Ineens vond ze het lekker. Ze eet nu nog niet veel, drie kwart appel of peer of een stukje banaan. Groente eet ze denk ik 100-150 gram.
    Ook brood eet ze nog niet echt. Ze likt alleen de boter ervan af en sabbelt op het stukje brood.
    Maar het belangrijkste is dat ze het lekker vindt. Ze weet nu precies wanneer het 17.00u is, want rond die tijd begint ze al te jengelen dat ze groente wil. :D Ik moet dan echt zorgen dat ik het klaar heb om die tijd want mevrouwtje wil dan meteen eten.:)

Deel Deze Pagina