Heeft iemand tips voor dit schema van baby bijna 7 mnden??

Discussie in 'Voeding' gestart door jufmaris, 6 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jufmaris

jufmaris Lid

25 feb 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal,
    Er zijn al genoeg topics over geschreven maar ik heb er nog geen 1 gevonden waar de baby's heel kort slapen overdag.
    Wij houden nu met onze zoon van bijna 7 maanden dit schema aan;

7:00 Wakker.... Papje 130ml water en 7 eetl. Van bambix
    8:45 Slapen
    9:15/9:30 Wakker....Fruithap ongeveer 100/125 gram
    11:00 Fles 180/6
    11:30 Slapen
    13:00 Wakker...Half broodje met niks erop en diksap
    14:30 Fles 180/6
    15:00 Slapen
    15:30/15:45 Wakker...Diksap en soms een stukje liga
    17:15 Groentehap ongeveer 100gram groente en 50gram aardappels/rijst/pasta
    en daarna yogolino
    18:45 Fles 180/6 of 210/7 als hij over de hele dag veel melk heeft laten staan.
    19:30 Slapen...

Hij wordt 's nachts nog regelmatig wakker maar krijgt geen voeding meer
    Wat vinden jullie van dit schema?
    Heeft er iemand nog tips of veranderingen? Ons zoontje kan 1,5 Tot 2uur wakker zijn. Bedankt alvast!!!.

2. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het brood zou ik besmeren met een dun laagje roomboter, hier groeit hij ook van.

Het tussendoortje zou ik vervangen door een fles, van 150/5 bijvoorbeeld, hij heeft daar met 7 maanden veel meer aan dan wat diksap en een koekje. Tussendoortjes kan je nog lang genoeg geven. Je kan er ook een tweede fruitmomentje van maken.
    Ook zou ik hem geen yogolino geven als toetje, daar zitten vaak onnodige suikers in. Beter is gewone volle (Griekse) yoghurt, daar groeit hij ook van en het is gezond.

Heeft hij als hij 's nachts wakker wordt niet gewoon behoefte aan een voeding? Dat is op zijn leeftijd echt heel normaal, veel kinderen beginnen weer om een nachtvoeding te vragen als ze vast voedsel krijgen.

3. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Ik zou een baby van 7 maanden echt nog geen yoghurt geven, daar zitten bacteriën in waar het darmkanaal nog echt niet aan toe is.

Verder vind ik jouw schema er verder wel goed uitzien hoor, alleen zou ik inderdaad ook geen yogolino geven vanwege de toegevoegde suikers. Waarom zou je zo'n kleintje al een 'toetje' geven? Wat ze niet kennen missen ze niet;). En als je dat dan toch wilt, dan liever nog een stukje fruit o.i.d. Als je je zorgen maakt om de hoeveelheid melk die hij binnen krijgt, kun je ook in plaats van diksap een beetje melk geven bij de boterham.

Onze zoon is 6 maanden en wij doen dit:

7.00 180 fles met Bambix rijstebloem Vanille
    9.30 / 10.00 één heel stuk vers fruit of 125 gram uit potje
    12.00 180 fles
    15.00 180 fles
    17.30 125 gram groente/maaltijd (vers of uit potje)
    20.00 180 fles met rijstebloem naturel

4. ml0605

ml0605 Lid

3 nov 2013
    66
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,
    Dit is ons schema en mijn zoontje is 6,5 maand.

7/7.30 - 200ml melk
    9 - fruithap (banaan, appel, pruim, aardbeien etc)
    11.30 - brood met boter en 200ml melk
    14.00 - warm eten (groentehap ong 200gr en af en toe een stukje zalm)
    17.00 - klein flesje a 120ml melk
    19.00 - 200ml melk + 4 schepjes biobim rijstemeel+boekweit
    Tussendoor water.

Ik maak hem om 23u niet meer wakker, hij wordt zelf wakker en dan krijgt hij nog een fles van 200ml. Soms is dat om 1u soms 2u en soms 3u.

Hij slaapt overdag na zijn fruithap, lunch en groenthap.

5. Nescio

Nescio Niet meer actief

Het wordt juist aangeraden om vanaf 6 maanden al een beetje yoghurt te geven. En vanaf 9 maanden mogen kinderen in principe al koemelk drinken. Ik vind dit ook vrij vroeg, maar heb begrepen dat dit wel wordt geadviseerd. En ik zou gewone yoghurt altijd kiezen boven een 'kindertoetje'.

6. jufmaris

jufmaris Lid

25 feb 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het tussendoortje vervangen door een fles lijkt mij niet heel slim. Hij krijgt om half 3 namelijk een fles van 180/6...dus dan om half 4 weer wordt een beetje Veel... denk ik. Hij heeft rond die tijd ook niet echt honger hoor.
    Dat van yoghurt is en goede tip!
    Hij heeft geen voeding nodig 's nachts. Op 1 of andere vage manier slaapt hij niet meer Door sinds ik met de bv gestopt ben. (3 maanden gestopt nu) We hebben al van alles geprobeerd... Maar de voeding hebben we afgebouwd nu. Soms is het een slokje water en soms zijn speen. Af en toe is hij ook helemaal overstuur maar even in mijn armen valt hij dan in slaap.
    Bedankt voor je reactie in ieder geval.

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ja dat is inderdaad te kort op elkaar. Ik zou het dan zo houden, met water of diksap of misschien nog wat fruit.

8. jufmaris

jufmaris Lid

25 feb 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Alle andere ook bedankt voor jullie reactie.
    De avondfles wad hij al snel vanaf. We hebben een periode hem nog wakker gemaakt daarvoor maar hij werd evengoed wakker tussen 3 en 5 uur.
    Verder hebben we ook sinds 3 dagen pas een toetje gegeven maar ik geef jullie wel gelijk. Ik dacht er staat 6 mnden op dus dat mag hij!
    Hij zit verder boven het gemiddelde hoor qua groei en gewicht dus daarover niks te klagen.
    Maar het is onze eerste en we hebben geen idee of we te snel gaan met het vervangen van de fles voor vaste voeding.
    Ons zoontje lijkt er tevreden mee maar ik dacht het is altijd fijn als andere mensen even mee denken.

9. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Oh echt?? Pffff wat verwarrend allemaal zeg! Bij mij op het CB zeggen ze vanaf 1 jaar yoghurt en koemelk. Waarom kunnen ze niet allemaal 1 lijn trekken? Zelfde met brood. Ik lees hier dat veel al met 6 maanden met brood beginnen. Bij mij zeiden ze pas starten vanaf 7 maanden:(

10. jufmaris

jufmaris Lid

25 feb 2014
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de yoghurt hebben ze bij mij niks gezegd maar brood werd specifiek genoemd. De cb arts zei kleine stukjes in zijn wang stoppen om te oefenen. Hij eet ondertussen een heel broodje weg!
    Ik vind het ook erg onduidelijk wat nou wel goed is en wat niet. Volgens mij weten ze het zelf niet eens...ik vertrouw maar op mijn eigen gevoel.(En van de ervaring op het forum;).

Deel Deze Pagina