Geven jullie je dreumes wel es sap uit een pak, zo'n multivitaminen ding? Het lijkt mij veeeeeeeeeeeeel te zoet en slecht voor de kleine maar ik zie dat oma dat wel es uit een beker geeft, dus niet elke dag, maar hoe slecht zal dat zijn? Ik doe het zelf dus niet maar vraag me dus af of jullie dat sporadisch ook wel es geven..............
Dan ligt het er ook nog eens aan wat voor sap. Sap met toegevoegd suiker: Niet doen. Light: Helemaaaaal niet doen, zoetstoffen zijn puur vergif voor die kleine lijfjes. Puur vruchten sap geef ik zelf heel soms weleens, bij gebrek aan diksap krijgt ze bv wel puur appelsap gemengd met water. ( Van de boerderij hier of bv appelaere, troebel appelsap )
Als het puur sap is zonder toevoegingen kun je het best geven, je geeft toch ook fruit? Als er allerlei toevoegingen inzitten zou het niet mijn keus zijn, maar daar krijgen ze er heus niks van als je het sporadisch geeft, dus zou me niet zo druk maken
Inderdaad sap zonder toevoegingen geef ik gewoon....niet elke dag maar als het zo uitkomt krijgt ze het gewoon. In 'standaard' sinaasappelsap zit over het algemeen alleen sinaasappelsap
Dat laatste is zeker niet waar! Er zit vanalles in, lees het pak maar eens. Ik zou het niet zo heel erg vinden als Ratababy over een paar maanden een keertje een glaasje sap krijgt. Ik zou het wel verdunnen denk ik.
Ik lees het pak en wat staat daar? sinaasappelsap uit geconcentreerd sinaasappelsap, dus ingredienten: geconcentreerd sinaasappelsap en water.
En appelsap gewoon is dan wel zonder toevoegingen? Lees je dan gewoon de achterkant, hoe weet je wat er aan toevoegingen in zit dan? Het is sowieso geen light wat hij bij oma krijgt, dat weet ik wel zeker.
Onze dochter krijgt weleens sap uit een pak van roosvicee (spongebob), half sap en half water in de beker...
aapje krijgt het hier wel maar dan aangelengt met water dus 40 cc water 40 cc sap en heb navraag gedaan bij cb dit was prima.
Hmm misschien moet ik toch iets minder spastisch doen, ik zal es achterop de pakken kijken om te zien hoeveel verschil er tussen zit.
De vruchtensappen die ik in huis heb, bevatten doorgaans ook niets dan vruchtensap, of vruchtensapconcentraat (zeg maar diksap) en water. Ik had er geen probleem mee om dat te geven, max eens per dag. Meestal lengde ik het wel een beetje aan met nog wat water. 2 tips: laat ze het niet langere tijd een beetje drinken (bijvoorbeeld een anti-lek-beker waar ze tijdens het spelen steeds een slokje uit nemen), maar een beker of flesje ineens; en wacht minimaal een half uur met tandenpoetsen na het drinken van vruchtensap. De combinatie van zuur en suikers is riskant voor het gebit.