Mijn zoontje krijgt nu 's avonds een papfles (anderhalf schepje rijstebloem) Ik wil nu 's ochtends Bambix fijne granen pap gaan geven. Dit wil ik eerst in de fles gaan proberen omdat hij 's ochtends nog te ongeduldig is voor een bordje pap. Ik heb het gisteren geprobeerd met de 123 speen van Difrax en heb toen stand 3 gebruikt, maar de vlokjes verstopte steeds het gat. Ik had maar 2 schepjes fijne granen toegevoegd.. Iemand tips? Ik lees bij anderen dat dit prima gaat..? Heb ik misschien de opvolgmelk en granen niet goed gemengd? Oja, als je 's ochtends fijne granen pap geeft en 's avonds nog een papfles. Moet je dan eigenlijk ook nog brood geven 's 's middags?
Natuurlijk ook nog brood geven, al is het maar om te oefenen met brood eten! Je kan ook ipv de pap een boterham geven 's morgens?? Overigens rijstebloem heeft geen toegevoegde voedingswaarde, dus dat vervangt zeker geen boterham! Hier heb ik het gaatje in de speen wat groter geknipt, toen ging het goed en bleven er geen vezels meer in zitten. Helpt overigens ook goed om de pap met een vork door de melk te roeren...
@dirksmama: Dat is ook een idee ja.. Zat eerst ook al te denken om 100cc met de fles te geven en de rest op een bordje. @kristelstrijbos: Ok, duidelijk. In het CB boekje staat: 2 keer granenpap of broodmaaltijden. Dus dacht ik dat als je 2 papflessen gaf, dat je geen brood meer hoefde te geven. Brood krijgt hij wel al een week of 2. Gisteren heb ik er smeerkaas op gesmeerd en hij heeft een halve boterham zonder korst gegeten Het gaatje heb ik ook geprobeerd om iets groter te knippen, maar het is meer een streepje geworden i.p.v een gaatje. (net zo'n streepje dat je hebt bij de 123 speen) Dat werkte ook niet. Morgen maar eens proberen met halve fles en pap op bordje.
Hier wilde ze geen papfles en na de eerste keer weigeren vond ik het eigenlijk ook niet nodig om het nog een keer te proberen omdat ze de pap meteen opat. Hier krijgt ze nu al maanden eerst lekker de fles en daarna pap. Om de eerste "dorst" te lessen want ik hoef hier ook niet met een bord pap aan te komen als ze een hele nacht geslapen heeft.
Ik denk trouwens dat de pap niet goed gemengd was nee. Wij geven al heel lang een papfles en afwisselend met 123 speen of met pap speen ( met papspeen vind ik 't te snel gaan ) maar het verstopt nooit. We geven meestal 150+5 melk en 2 a 3 eetlepels fijne granen met een 123 speen van avent of kruidvat.
Wij hebben hier de L speen van difrax dat gaat prima zelfs met hele dikke pap krijgt ze het er door...heel af en toe zit er eens een graantje dwars maar over het algemeen gaat het prima! 3 standen speen van difrax werkte hier ook niet.