Hoi allemaal Wij zijn inmiddels 18,19 rondes bezig (ben de tel kwijt) bij ons kunnen ze de reden dat het niet lukt niet vinden. Ik ben nieuw met vruchtbaarheidsbehandelingen Wij gaan beginnen met iui gronal f spuiten en dan een spuit om eisprong op te wekken. volgende maand krijgen we prikinstructie. Ik heb het idee dat het niet lukt omdat er iets met m’n slijm is, ik zie nooit vruchtbaarslijm of iets dus dan is iui wel een goede oplossing.. Ik ben opzoek naar ervaringen.. ze beginnen standaard met gronal f 75. ik had ergens gelezen dat als je een hoge AMH hebt dat je sneller kans heb op overstimulatie. En dat als je 4 heb dat het hoge AMH is. Ik heb 3,85. Ik ben dus bang dat ik met gronal f 75 overstimulatie krijg… maar misschien zit ik helemaal fout? hoe is dat bij jullie gegaan? Denken jullie dat ik kan vragen of ik met 50 gronal f mag beginnen? Ik mag geen iui zonder hormonen terwijl ik wel gewoon een goede eisprong van mezelf heb.. Ik heb al een dochtertje en zij is met 30 weken geboren, om deze reden ben ik dus ook bang voor een tweeling, niet omdat ik het niet zou willen, maar ben als de dood dat m’n lichaam het gewoon niet aan kan. Ik ben erg klein, de reden van de vroeggeboorte was nooit geboren, maar mijn gevoel was wel dat het ‘niet paste’. Ik heb dit ook aangegeven bij de gynaecoloog. Maar dit is gewoon een standaard procedure. Alvast bedankt!!
Ik zou gewoon overleggen met je arts of je met 50 eenheden gonal F mag beginnen. Het risico is dan wel dat er te weinig gebeurt en dat er een ronde "weggegooid" is maar dan weet je wel dat 75 dan prima kan. Ik zou het gewoon overleggen. Heb je nooit een meting van het baarmoederslijmvlies gehad?
Hi! Ik ben begonnen met 50, maar dat leverde uiteindelijk maar 1 eicel op. Bij mij redeneerde het ziekenhuis dat je liever te laag begint, omdat je dan iig altijd een inseminatie met 1 eicel hebt en niet een ronde moet overslaan ivm overstimulatie. Volgende ronde was met 62,5, en toen wel twee eicellen. Zou dus vooral in overleg en vragen wat de overweging is om met 75 te beginnen. Hoe dat met die amh zit weet ik niet, is bij mij nooit bepaald.
Bedankt!!!! Dan begin ik idd liever met 50. En als je van jezelf een normale eisprong heb dan heb je als het goed is zowieso 1 ei toch in de maand.. Sorry ben zo nieuw met dit. is je eisprong ook ‘beter’ door de hormonen die je spuit ?
Ik begon met 72,5 , was veel te hoog. Dus lager zou ik zeker voorstellen. Ik heb ook liever laag starten en dan op moeten hogen dan overstimulatie en moeten afbreken en mogelijk cystes overhouden
Ik begon met 75, uiteindelijk iets op moeten hogen naar 87,5. Had een normale eisprong en geen reden waarom het niet lukte.
Ieder lichaam is anders, en ook iedere ronde is anders. Hier geen IUI maar OI,’maar wel dus zelfde traject tot eisprong. In dit traject had ik een mooie eisprong met 1 eitje na 19 dagen spuiten met 37,5. Nu inmiddels 3 rondes verder en zit op 100 zonder dat er iets gebeurt . Succes, hoop dat ze snel een goede dosering te pakken hebben voor je!
Van onze arts heb ik begrepen dat iui met 1 eitje, als je normaal zelf wel een eisprong hebt, de kans op zwangerschap niet heel veel groter maakt dan wanneer je het zelf probeert. Dat is de reden dat ze op 2 eitjes hopen. Zelf ben ik begonnen met een lagere dosering, dus ik zou het zeker voorleggen aan je arts. Maar uit je bericht maak ik ook op dat je dat al gedaan hebt, en dit het protocol is in het ziekenhuis. Je kan er zeker nogmaals het gesprek over aangaan, maar vaak vinden artsen het lastig om van het protocol af te wijken. Ook met 1 eitje heb je de kans op een tweeling. Ik had tijdens onze poging iui 1 ei, maar met de 5 en 7 weken echo zaten er 2 vruchtjes. Een daarvan heeft het daarna opgegeven, maar je hebt geen garantie dat je met 1 ei géén tweeling kan verwachten. Wellicht een geruststelling: als je meer dan 2 eitjes hebt, sla je in principe een ronde over.
Ja precies. Je lichaam rijpt sowieso 1 eicel als je normaal ook een eisprong hebt, dus dan is het minder erg als de stimulatie te laag is. Wel heb je dan minder profijt van de iui natuurlijk. Hoe dat met de kwaliteit zit weet ik niet, maar lijkt me niet dat dat uitmaakt. Rijp is rijp denk ik.