Hoeveel grond hebben jullie, en wat doe je ermee?

Discussie in 'De lounge' gestart door Mayon, 11 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ons huis staat op een perceel van 248 m2. Na aftrek van je huis houden we een leuk tuintje over. Niet heel groot, maar ben dik tevreden.

2. Yupgup

Yupgup Fanatiek lid

18 mrt 2011
    3.745
    0
    36
    Onze grote beer en kleine welpje!
    Gelderland
    Hier een balkon van 8 m2... 2 loungestoelen, 4 plantenbakken met klimop tegen de afscheiding met de buren, 1 voetenbank/tafel van steigerhout en een steigerhouten tafeltje met daarop een grote strakke lantaarn met kaarsen. Dus 4 plantenbakken met grond hahaha.

3. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    het totale perceel is 585m2
    Woonopp is 75m2
    De rest dus tuin en terras.

4. Flipske

Flipske Fanatiek lid

25 mrt 2011
    1.330
    0
    36
    overijssel
    Wij hebben ongeveer 650m2, maar de bulldozer moet er nog eens doorheen, want het is een groot oerwoud! Ik wil een deel met veel kleur een stuk gras, een terras achter het huis en een overdekt stuk terras met vaste haard/bbq verder achterin (tuin is 40m diep ongeveer). En vriendlief wil een vijver, Al ben ik daar nog niet een groot voorstander van.

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    onze tuin is 18 bij 5 dus best flink voor een tussenwoning in de binnenstad :). was ook de doorslag met het kopen van het huis

er stond een grote schuur en een kleintje op met 2 terrasjes en dat is allemaal plat gegaan.
    nu staat er een klein schuurtje, een terras van 5 bij 6 denk ik en de rest is over het algemeen gras waarop een speeltuin is gebouwt voor de kids. speeltoestel met 2 schommels en glijbaan, kleine glijbaan, huisje en zanbak.

6. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    We hebben een behoorlijk stuk grond voor ons huis maar daar lopen nu nog schapen op, zodra het keukenraam is vervangen voor tuindeuren gaan we een terras en speeltuin maken maar dat zal nog wel even duren voor dat klaar is.

7. madelief

madelief Fanatiek lid

18 mrt 2006
    3.125
    204
    63
    Vrouw
    fokker van Rottweilers en PRT
    Schopp, Duitsland
    5000m2 alleen de tuin, hierop staat mijn hondepension en een heel afgeschermd gedeelte voor de kinderen en ons terras :) erg mooi moet ik zeggen :)

8. Meisjesmama

Meisjesmama Niet meer actief

Wij hebben bijna 2 hectare grond. Een deel hiervan is siertuin + terras, een ander deel is speeltuin voor mijn dochter (omheind), dan nog een stuk weiland (lopen de koeien van de buurman), en tot slot nog een stuk bos. We genieten er intens van :)

9. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    600... staat een huis op, garage, schuur, moestuin, terras, net gedeelte van de tuin, gedeelte waar de kids spelen met trampoline, schommels, glijbaan en evt. zwembad, fruitbomen en dan nog een stuk van dik 100 m2 wat wildernis is en we nog eens iets van moeten maken...

owja onze tuin loopt ook af, heeft hoogteverschil van bijna 4 meter tussen hoogste ne laagste punt en grenst aan het water.

op zn zachts gezegt een uitdaging om bij te houden en het mocht best wat minder.

10. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Volgens mij is onze tuin van het huis wat we net hebben gekocht 8x20m. Aan huis een terras (komt een veranda op), 2 schuurtjes en een lap gras. Wil het leuk voor de kids maken dus een trampoline en schommel enzo maar wil er geen speeltuin van maken. Wil bijvoorbeeld een schommel met een grote pergola eromheen die we laten begroeien. En dan nog een een zandbak met een dakplataan er boven. Dat soort dingetjes:)

Achter de tuin ligt nog een stukje grond wat van de buren is. Is misschien een mogelijkheid om te kopen. We willen er dan of een oprit met garage van maken of een gewoon pad en de rest gras en stalletje voor 2 shetlandpony's:)

11. Arti13

Arti13 Niet meer actief

160 m2
    Waarvan 48m2 begane grond huis. Totale woonoppervl. 110 m
    Rest voor- en achtertuin, waar we blij mee zijn.

12. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

350m2 waarvan er op zo'n 100-120m2 gebouwd is.

tuin is voornamleijk gras met rondom een border. en hebben bij de tuindeuren een groot terras van 6x6

13. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.027
    1.851
    113
    Provincie Groningen
    150m2
    Niet groot..maar groot genoeg, ben ook niet zo'n tuin mens.

14. amberliek

amberliek Bekend lid

10 okt 2010
    951
    0
    0
    een gewone normale achtertuin...tja was normaal hahaha zeg maar van een rijtjeshuis dus hoeveel zal dat zijn...Maar goed we hebben gras, veel planten, zandbak, schommel, een eethoek en achterin een heuze "verwarmde" skihut met bar die manlief zelf gebouwd heeft/ waar al menig feestje gegeven is...incl oud en nieuw gevierd met vrienden....is toch wel ons grote trots van de tuin. ;)

15. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Wij hebben 590m2, het huis staat in het midden erop, de garage achteraan los ervan en de rest is tuin en oprit. Héél veel tuinieren dus en gras maaien :cool: maar ook veel speelruimte en een groot terras, ik ben er heel blij mee in ieder geval ondanks dat het veel werk is.

Deel Deze Pagina