Wij zijn ons aan het oriënteren voor de woningmarkt, nu schrik ik best van het eigen geld dat je mee moet nemen. bijv een huis van 150.000 .9000 euro eigen gelddaarvan kun je dit jaar nog 1 procent mee financieren maar dan zit je nog op 7500 dat word dus erg lang sparen. Hebben jullie hier ervaring mee? kun je de kosten koper (eigen geld dus) ook lager krijgen zijn hier foefjes voor? mag eventueel ook via pb
Ik ben er niet meer zo heel erg in thuis, maar wat jij nu zegt hoor ik van iedereen dus ik denk dat het klopt. Ik zou niet weten hoe je die lager krijgt.
Ik zou gewoon met een hypotheekadviseur uitvogelen hoe of wat... wij hebben in 2015 gekocht... toen je nog 103% kon lenen maar heel onze kosten koper is gefinancierd +10.000 bouwdepot
Jep wij moesten vorige week ook 12000 inleggen op een huis van 170000, hebben vorig jaar heel hard gespaard!
Als je geen eigen middelen in kunt brengen maar je hebt verder geen schulden/ leningen, dan zou je ook in aanmerking kunnen komen voor een zogenaamd kosten koper krediet, maar ook hier zitten veel mits en maren aan. Succes! Er zijn altijd meerdere wegen die naar Rome leiden 😉
Wij konden kiezen tussen 1500 en 3500 euro, hebben toen het laagste gedaan, betalen per maand iets meer (nog een schijntje)
In 2014 gekocht en ik meen 4% meegefinancierd te hebben. Maar ik denk sowieso dat het verstandig is om wat eigen geld te hebben voordat je een huis koopt?
Je kan het beste met een adviseur gaan praten wij hebben in 2015 een huis gekocht en 106% gefinancierd gekregen (zonder eigen inleg)
Je mag idd maar steeds minder mee financieren.. wij moesten voor ons koophuis van 175.000 ook 8200 aan de notaris betalen, hebben eerst goed gespaard tot 18.000 om ook de meubels etc te kunnen betalen
Ik lees steeds vaker dat mensen een hoop eigen geld moeten inbrengen. Nu hebben wij vandaag de offerte ontvangen van de hypotheekverstrekker en wij brengen zelf maar 500 euro eigen geld in. Vraag me af waar het verschil inzit. Wij hebben overigens (net op het nippertje) nog gebruik gemaakt van de 102% regeling.
Je moet genoeg eigen geld hebben maar dat moet je met een eigen woning sowieso want als er iets stuk gaat moet je het zelf repareren. Wij hebben een woning gekocht die meer waard was dan wij ervoor betaald hebben dus dat scheelde wel want dat hoefde we dua minder zelf in te leggen
Wij net verhuisd en moesten 6000 euro eigen geld inleggen. Hebben het mee gefinancierd want dat hadden wij ook niet liggen. Apart kredietje afgesloten. Het is nu al bijna afgelost; heb mn 13e maand deels ervoor gebruikt en de 42% vd belastingdienst die je terug krijgt verwacht ik ook volgende week. Dan is alles weer afgelost
Goed bespreken met hypotheekadviseur. Wij hebben afgelopen maart een huis gekocht van 265000, moesten wel iets bij leggen, maar zeker niet zoveel, ook nog bouwdepot van 10.000 en een restschuld.
Ja, dit jaar nog 1 procent, volgend jaar niets meer. Als starter moet je dus een zakje geld meebrengen. Sparen is het sleutelwoord...