Hoeveel handdoeken per persoon als je 2 weken op vakantie gaat (geen wasmachine)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door hanna76, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Hoeveel handdoeken nemen jullie per persoon mee als je 2 weken op vakantie gaat en je hebt géén wasmachine ter beschikking?
    Ik zit hier al te rekenen en te bedenken dat ik wel heel veel handdoeken mee moet nemen! Pff! Zuinig aan doen, 1 handdoek per 3 dagen? Dus 5 per persoon x 2 = 10 handdoeken. Plus 2 reserve, of zo... :(
    Voor de kinderen ga ik denk ik gewoon hydrofiele doeken meenemen. Die zijn dunner en kleiner.... ;)

Groetjes,
    Hanna

2. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Waar ga je naartoe?

Wij waren vorig jaar zomer in Italië en mijn man gebruikte het zwembad als douche... Die heeft gewoon in een week lang maar 1 keer gedoucht... En dus maar 1 handdoek gebruikt! Tsja, ik weet ook nog niet of ik dit nou zo fris vind, maar zou het gewoon ook even met je medereizigers bespreken!

En ik doe meestal 1 grote en 1 kleine voor 1 week per persoon (en dan nog een strandlaken), dus dan valt het wel mee.

3. zustertje

zustertje Niet meer actief

Is er ook geen wasserette in de buurt? En anders zou je ook nog een handwasje kunnen doen.
    Ik zou niet langer dan 2 dagen met 1 handdoek doen en hydrofielen is wel een heel goed idee voor de kinderen.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Eerlijk? Op vakantie doe ik een hele week met een handdoek. Dus voor 3 weken zou ik dan 6 handdoeken voor mezelf, 3 voor mijn man en 3 voor de kinderen mee moeten nemen. Veel te veel, dus ik zorg altijd dat ik ergens sta waar ik kan wassen (en drogen) in de machine... ;)

Maar als dat geen optie is (het wassen en drogen) zou ik een zo'n tube handwas spul bij het kruidvat halen zodat je tussen door een keer op de hand kunt wassen. O ja, en een wasrekje meenemen is dan ook wel een idee misschien. Is sowieso wel handig met 2 van de klauterapen erbij.. ;)

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    We zitten in een huisje. Geen camping met wasserette/wasmachine in de buurt. En zwembad zit ook niet in de buurt, dus áls we gaan zwemmen is dat misschien 1 of 2 keer in totaal.

6. Rooibosje

Rooibosje Bekend lid

16 jun 2010
    572
    104
    43
    Je kunt de handdoeken ook in een sopje uitspoelen op vakantie. Doe ik wel anders zou ik wel veel handdoeken moeten voor 3 weken. Dus ik neem 5 handdoeken en 2 strandlakens mee.
    Suc6 met je keuze

7. Kyra73

Kyra73 Niet meer actief

Wij zijn vorige jaar 3 weken naar Frankrijk geweest en ik had 6 handdoeken en 6 hydrofiele doeken meegenomen. Ze hadden daar wel een wasmachine, maar dat kostte € 5,- per wasbeurt :$, dus ik heb een fles wasmiddel gekocht en de handdoeken op de hand gewassen. Wij gebruikten ze 2 dagen voor ik ze ging wassen.

8. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    ik weet niet of dit mogelijk is, maar ik zou tussendoor gewoon een handwasje doen als ik jou was! voor ieder 5/6 handdoeken zou ik denk ik meenemen :)

9. bloemetje1

bloemetje1 Fanatiek lid

13 apr 2009
    1.298
    132
    63
    ik gebruik zeker 2 handdoeken per dag! eentje s,morgens met wassen en 1 s,avonds met in bad gaan,zo ook 2 washandjes,2 onderbroek enz. dus met mijn kinderen maal 4. ik heb bijna per dag 1 machine met alleen handdoeken ondergoeg sokken enz. vind 2 keer de zelfde handdoek gebruiken zelf niet fijn misschien inderdaad met 1 handwasje ze uitspoelen.
    ik ging altijd als we met vakantie gingen meerdere keren naar de wassarette.

10. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In de vakantie neem ik 1 handoek per week. Je bent immers schoon als je je afdroogt. Het is voor ons anders niet te doen met z'n vijven. De laatste keren zijn we gaan vliegen en hadden we zelfs bij het zwembad handdoeken service.

11. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Ik neem aan dat er waar jullie naartoe gaan wel stromend water is om de afwas te kunnen doen? Zo ja, dan is het aantal handdoeken geen probleem. Neem waspoeder mee en eventueel wasverzachter als jullie dat gebruiken en was het op de hand. Is wel wat meer werk, maar dan hoef je er per persoon niet zoveel mee te nemen.
    De handdoek(en) even in gloeiend heet water met waspoeder laten weken, dan goed uitspoelen onder de kraan. Gebruik je wasverzachter, dan ook heet water en wasverzachter in een bak of emmer of wat dan ook doen, ook een 15 a 30 minuten laten weken, weer goed uitspoelen, uitknijpen en ophangen.
    Toen ik nog geen wasmachine in mn nieuwe huis had, deed ik het ook zo en werkte prima. Krijg je ook gelijk wat spierballen van haha.
    Succes!

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Belachelijk idd die wasmachinemunten. Ik zou dat alleen in uiterste noodzaak doen!

Hier neem ik 14 handdoeken mee voor mij en mijn man voor 2 weken en voor de kids ieder 5. En voor ieder een groot badlaken en voor de meisjes ook ieder nog zo'n badponcho. Ben altijd zo bang dat ik te weinig heb :) dus heel de auto zit ook altijd volgepropt, gek he :p

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou, ik was eigenlijk niet van plan om handdoeken met de handwas te gaan doen. Ik heb nogal veel last van m'n handen (gewrichten), dus vandaar...
    Maar ik heb net iets bedacht. Zo'n vacuümzak die je op kunt rollen. Doe ik gewoon een zak met opgerolde handdoeken. Scheelt vast! :)

14. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    Dan hoop ik wel dat je met de auto gaat als je én ongeveer elke dag een schone handdoek wilt, geen zwembad hebt én geen handwas wilt doen ;)
    Ik zou dan gewoon al je handdoeken meenemen, weet je zeker dat je genoeg hebt :p

Zonder gekheid; als je op vakantie bent mag het wel iets anders zijn dan thuis? Dus een dagje langer met je handdoek moet kunnen dan toch?

15. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    eerlijk? Ik neem meestal voor ieder 2 bad/strandlaken (die krijg ik niet gewassen op de hand!!) Die gebruik ik dus niet voor douchen..worden meteen na zwemmen uit gehangen. (voor de kids een iets kleinere bad/strandhanddoek)

Verder stuk of 2 hydrofielen voor elke dag...en dan voor ons zelf 2 grote handdoeken en 2 kleine pp. Die was ik op de hand na 2 keer gebruiken.....

Succes!

16. Bri

Bri Niet meer actief

Ik doe rustig een week lang met één handdoek per persoon.
    En dan voor elk een strandlaken, en dan misschien 2 reserve voor het hele gezelschap.

Dus als je met z'n vieren voor twee weken weggaat, kom ik op 10 handdoeken en 4 strandlakens.

17. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Elke dag een schone handdoek. Maar ben nogal een zeikerd wat dat betreft!

18. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Als ik 2 weken op vakantie ga heb ik 6 handdoeken nodig, man ook. Voor de kinderen neem ik inderdaad ook hydrofielen mee, scheelt echt veel ruimte, per kind 7.

Ik was op vakantie nooit, daar heb ik echt geen zin in. De was zie ik wel weer als ik thuis kom.

19. Bri

Bri Niet meer actief

Als je erop gaat zeiken heb je inderdaad wel na iedere douchebeurt een schone handdoek nodig :D
    Ik zit er niet mee om 'm meer dagen te gebruiken: na het douchen ben ik behoorlijk schoon, dus het is alleen maar water in die handdoek. Ben wel blij dat ik hiermee wat makkelijker ben, scheelt een hoop kofferruimte op vakantie (want ik ga ook zéker geen handdoeken wassen op vakantie, behalve als ik meer dan 4 weken van huis ga - maar dan gaan ze gewoon in de wasmachine; handdoeken op de hand wassen vind ik hélemaal niks)

20. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Hier hadden we voor 1 week voor de jongste 3 hydrofielen bij, 2 voor het douchen en 1 voor zwembad.

Voor de oudste 2 had ik voor allebei een badlaken bij voor het zwembad en voor ieders 2 voor het badderen, dus nog 4 erbij + 2 badlakens dan.

Voor onszelf hadden we daar handdoeken gehuurd (landal huisje). We zaten met ruimtegebrek haha. Dan maar iets meer kwijt maar minder gezeul.

Deel Deze Pagina