Hoeveel handdoeken per persoon als je 2 weken op vakantie gaat (geen wasmachine)

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door hanna76, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Het is geworden (want ik heb het nu ingepakt) voor 2 weken, 2 volwassenen en 2 kinderen:
    - 8 normale handdoeken
    - 2 grotere handdoeken/dunne badlakens
    - 7 hydrofiele doeken
    En dit alles in z'n vacuümzak die je op kunt rollen.

2. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

14 aug 2006
    4.408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Lijkt me al aardig goed zo.

Waar haal je eigenlijk zo'n vacuumzak die je op kunt rollen? Is misschien hier ook wel wat.

3. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Nou moet voldoende zijn toch?? Al zou ik blijven twijfelen of het genoeg is, maar ja wat er al gezegd wordt. Na het douchen ben je niet vies, dus is het alleen maar water. Daarnaast is het vakantie dus mag het anders dan anders, haaha. Zo'n vacuumzak da's idd wel handig, al hoop ik dit jaar meer ruimte te hebben (dat denk ik elk jaar weer...) we hoeven geen buggy, kinderwagen of campingbedje mee te nemen, dat scheelt pas een hoop ruimte! Dus hier kan best een extra handdoek mee!

4. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Heb ik ooit bij de Marskramer gehaald. Wilde er eerst babykleding in bewaren op zolder, maar dan komt op gegeven moment de lucht er weer in. Zo, voor kort op vakantie is het denk ik wat handiger. ;)

5. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Pff, die kinderwagen!! Dat is het idd. We kunnen ook voor buggy kiezen = kleiner, maar dat ding rijdt zo beroerd!! Dan ga je niet meer voor je lol wandelen. Dus toch maar de gewone wandelwagen. :)

6. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Ja dat is begrijpelijk. Wj hebben tot vorig jaar de buggy en de wandelwagen meegenomen, het was een complete volksverhuizing als we voor 2 weken op vakantie gingen :). Maar nu hoeft dat niet meer, de wintersport zat voor het eerst ook de auto niet meer volgepropt, dus hopelijk met de zomer ook niet meer.

Fjne vakantie, waar ga je eigenlijk heen??

7. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    In de buurt van Trier. Dus een rugzak waar dochterlief nog net in kan gaat ook mee. Is ook een groot ding (die rugzak!) om mee te nemen. ;)

8. din0

din0 VIP lid

14 aug 2011
    5.143
    1.834
    113
    Als je nou een handdoek gebruikt voor alleen je haar scheelt ook een hoop want die is het natste (als je lang haar hebt).
    En de rest alleen voor je lichaam ;).
    Zo doe ik het ook altijd 1 handdoek voor haar 1 voor lichaam scheelt een hoop.
    En als je echt handdoeken gebrek hebt en je wild niet te veel handwassen kun je je ook even voor drogen met een washandje die kun je makkelijker wassen met de hand.
    En daarna even afdrogen met de handdoek Het is misschien idee;)

9. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Mooie omgeving! Toevallig naar sonnenberg?? Daar hebben wij nu al enkele keren gezeten erg mooi daar!

Hier hebben we ook ieder een eigen grote sporttas op wieltjes en de meisjes hebben er ook 1 samen. Qua kleding neem ik voor hun ookk zo ongeveer de hele kledingkast mee en uiteindelijk hebben ze op vakantie vaak hetzelfde aan, tja over een luxeprobleem gesproken :(
    Nou geniet ervan en hopeli heb je mooi weer!

Groetjes kirsten

10. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Uh... geen idee. Daar ergens gewoon. En het weer... laten we hopen dat het droog blijft!! ;)

11. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Tja wij hebben als sport zo weinig mogelijk meenemen. Ik heb dan ook altijd 2 handdoeken de man bij me en voor een week kleding. Ik doe tussendoor gewoon een wasmachine huren en daarna voor 1 euro de centrifuge en dan hangen we het te drogen. Alleen de wandelsokken was ik om de dag even uit in een handwasje. Manlief wil niet dat ik steeds een handwasje sta te doen dus vandaar dat ik dan voor een paar euro een wasmachine huur. Wasmiddel neem ik gewoon vanuit nl mee.

12. misslizzy

misslizzy Bekend lid

12 sep 2008
    510
    0
    0
    amersfoort
    Wij hebben met zijn vieren ook minstens twee handdoeken per persoon mee en dan voor ieder een badlaken. Ik heb een stapel hydrofielluiers en washandjes. Ik heb zo'n Tupperware wasemmer ideaal! Neem tube handwasmiddel mee even de emmer volzettenen schudden even laten staan uitspoelen en hoppa lekker laten drogen! Let wel op welk water je gebruikt niet in alle landen is het water schoon.. zit bijvoorbeeld veel klak of zelfs chloor in het water.. heb al eens een stippelhanddoek eraan over gehouden:(

Deel Deze Pagina