Ik ben nu 32 weken zwanger en zit even een aantal weken in een hectische situatie (verhuizing). Nu merk ik dat ik veel last heb van harde buiken, maar echt pijnlijk is het niet. Nu zal dat zeker komen van het sjouwen, inpakken en opruimen, maar ik weet nu eigenlijk niet wat 'normaal' is. Ik krijg nu een harde buik als ik opsta vanuit een stoel of bed. Dus tja, zo'n 15 keer per dag ofzo? Kan dat kwaad, ook al doet het geen pijn? En is dat aantal normaal als je druk bezig bent? Wat denken jullie?
Bij mij zei de Vk dat wanneer je meerdere keren per dag achter elkaar last hebt van harde buiken, dat een teken is om het wat rustiger aan te doen. Dus niet meer te veel hooi op je vork nemen en een stapje terug doen of om hulp vragen bij karweitjes die veel energie vragen. En ja ik weet dat dat makkelijker gezegd is als gedaan.....maar alles voor de kleine.
Maar een aantal keer per dag een harde buik is in deze laatste twee maanden toch wel normaal eigenlijk? Misschien is dit aantal teveel, maar een paar harde buiken per dag kan toch wel?
Ja een paar wel per dag maar niet steeds achter elkaar. Is meestal een teken dat je te actief bezig bent geweest. Zolang ze nog geen pijn doen kan het nog niet echt kwaad.
Bedankt Jewe. Ik probeer inderdaad zo weinig mogelijk te tillen, maar ja, met een verhuizing is dat natuurlijk vrij lastig. Maar in ieder geval een beetje gerustgesteld. Thanks
Wat fijn om te lezen. Ik heb dus ook sinds afgelopen week bij het opstaan uit stoel of bed last van harde buiken. Ze blijven ook wel aanhouden maar zijn totaal niet pijnlijk. Ben je al wat meer te weten gekomen hierover??
15 is echt niet teveel. Helemaal niet als het steeds bij een beweging is. Zodra ze pijnlijk worden is het pas kwalijk. (5 tot 6 per uur is ok) Ik heb er met weeenremming minimaal 30 per dag. Maar dat is met niks doen, zonder de remming het dubbele. Pas vanaf dan grijpen ze echt in. Zo weinig mogelijk tillen, en toch een andere beweging vinden voor het opstaan. verder geen zorgen
Mijn verloskundige gaf aan dat je vanaf 20 harde buiken per dag toch echt rustiger aan moest gaan doen.
Ik had er op het laatst van mijn zwangerschap ook zoveel. Ook inderdaad met opstaan. Ik heb toen meer rust genomen en dat hielp.
Inderdaad, maar dan mocht ik de harde buiken die ik had bij het wakker worden niet meetellen van mijn gynaecoloog. Dit omdat het echt een reden had. Wakker worden en opstaan is voor je lichaam best intensief.
Je mag ong 20 harde buiken op een dag hebben, die heb je niet zwanger ook maar daar merk je niks van . Je moet er op letten dat ze niet regelmatig komen en ze mogen wel vervelend zijn maar niet echt pijn doen. Krijg je er een aantal achtereen dan een beetje rustiger aan doen. Verder kan je ook al last van indalingsweeën krijgen, ik voel die vooral onderin mn buik.
Ik heb nu ook heel erg veel harde buiken. Bij elke beweging, bij plassen etc.... Mij werd door de vk aangeraden om urine weg te brengen i.v.m. mogelijke blaasontsteking..
Urine laten onderzoeken is best slim idd.... Hier inmiddels grote kans op vroeggeboorte door een urineweg infectie. Harde buiken gewoon lekker rustiger aan gaan doen. Kwaad kan dat nooit natuurlijk!
Hele domme vraag misschien, maar heb echt geen idee of ik harde buiken heb! Hoe voelen jullie dit? En is het pijnlijk? Tja, heb ook wel eens een harde buik maar dat is dan gewoon een rug die tegen de buitenkant aan duwt!
Je voelt dat wel hoor. Dan heb je echt een baarmoeder zo hard als steen en het gevoel dat je een voetbal in je hebt. Hihi. Harde buiken horen niet pijnlijk te zijn, maar kan wel vervelend zijn hoor!