hoi dames, ik ben de laatste tijd heel erg gestresst nu kan ik hier wel een heel verhaal neerzetten waarom enzo, ma ik doe t ff kort samen vatten. mijn vriend en ik zijn beide nog jong ik 19 hij 21. ma toch hebben we er wel voor gekozen zwanger te worden dus het was geen ongewenste zwangerschap.. maar we woonde in hilversum in een soort studio dus 1 hele grote ruimte met woon en slaap gedeelte. dit hebben wij opgezegd, ma we staan 2 jaar ingeschreven bij woning bouw hengelo (ov) en konden niet meteen iets krijgen, dus wij reageren nu vollop maa omdat we in hilversum per 1 feb. eruit moesten zijn we een tijdje in het ouderlijke huis van mijn vriend gaan wonen omdat zijn vader daar toh niet meer woont en het telkens leeg stond was dat geen probleem. nu heeft hij een vervelende vriendin (die vader van mijn vriend) die me vanochtend heeft aangevallen, ze waren ff om 7 uur op bezoek gekomen. ma toen dat gebeurde raakte ik hellemaal in paniek, en ging mijn hart en beebje hellemaal tekeer.. zal er nu iets mis zijn met onze kleine meid? ik moet dalijk om 3 uur na de verloskundige ma ben zo bang dat het mis is. ook heb ik al sinds 2 weken enorm veel last van me buik na het eten, zijn er meerdere dames die dat ook hebben of gehad hebben? Bedankt voor de reacties alvast! Liefs, Sandy!
Hoi Sandy, je verhaal is nogal warrig dus ik kan er niet goed uit halen wat nou je vraag is. Misschien als je dat wat duidelijker opschrijft dat iemand wel een antwoord heeft. Groeten Mamadaisy
mijn vraaf is eigenlijk meer of het mis kan gaan met mijn beebie als ik stress heb. en of het normaal is dat ik na het eten zo'n last van mijn buik heb! sorry voor het verwarrige verhaal.
Geeft niet hoor . Stress is niet supergoed voor een baby maar een kindje gaat van een kortdurende stressperiode heus niet dood. In de oorlog worden er ook gezonde kindjes geboren. Als je je naast je stress ook nog zorgen maakt om je kindje is dat alleen maar extra stress! Dus af en toe zorgen voor wat afleiding hoe moeilijk dat in jouw situatie ook is! Mijn vorige zwangerschap had ik ook erg veel stress maar er hobbelt hier een gezonde net eenjarige rond. Van stress kan je maagklachten krijgen dus het kan best zijn dat je brandend maagzuur krijgt van eten. Ook je darmen kunnen van slag zijn. Als je gewoon normale ontlasting hebt en genoeg drinkt zou ik me daar niet druk om maken. Wordt het erger bel dan de verloskundige of huisarts. Overigens kan de verloskundige je ook helpen bij stress! Soms helpt gewoon even een kwartiertje je verhaal kwijt kunnen ook al een berg! Hoop voor je dat je snel voor de volle 100% kan genieten van je zwangerschap! Groeten Mamadaisy
Langdurige stress en steeds terugkerende stress is niet geweldig voor je kindje, maar iedereen heeft echt wel eens momenten in de zwangerschap dat je even goed in de rats zit ergens over. Zo had ik tot vlak voor mijn verlof een onwijze stresstijd op mijn werk, op een gegeven moment zo erg dat ik het zelf ook amper meer trok. Toen heeft de vk me echt opgedragen om minder te werken, ben ik gaan doen, en de beeb doet het (en deed het altijd) gewoon prima. Nog even iets over je woonsituatie, zeg je nou dat die vriendin van je schoonvader je heeft aangevallen?? Woon je wel veilig daar dan? En tip voor een volgende keer: zeg nooit je huur op, voor je een nieuwe woning hebt. Dat betekent wel eens een maand dubbele huur, maar dat geeft je ook tijd om op te knappen etc.
ten eerste bedankt voor jullie helpende reacties! ik woon met mijn vriend in zijn ouderlijke huis in Hengelo. zijn vader woont met zijn vriendin in een ander huis in enschede.. en ze komen zo af en toe sochtends om 7 uur om dingetjes op te halen de spullen van zijn vader staan hier namelijk nog. maar nu heb ik net te horen gekregen dat ik morgen bij 2 flatjes kan gaan kijken waar we beide 5de staan! dus hopelijk zeggen die andere 4 nee en dan hebben wij hem! 3 slaapkamers, precies wat we wilde. maar nee als zei hier elke keer zou rond lopen zou ik niet veilig zijn! maar ik ben rustig in bed gaan liggen daarna en ff uitgehuild (die hormonen toch ook haha) echt bednakt voor jullie reacties!
Hoi Sandy, is het geen optie om een vaste dag met hem af te spreken zodat je misschien bij hem uit de buurt kan blijven? Wel fijn om snel een eigen huisje te krijgen, kan je tenminste een eigen nestje gaan bouwen... Volgens mij klopt je banner trouwens niet. Ik ben 13 weken zwanger en 10 aug uitgerekend en jij 14,5 week en in mei.. Groeten Mamadaisy
Ik hoop voor je dat je een van die flatjes kan krijgen! Je hebt je vriend toch wel verteld wat er gebeurd is vanochtend? Want ik vind eigenlijk dat hij dat aan zijn vader moet vertellen. Is dat mens wel wijs ofzo?
inderdaad 24 weekies! maar ja ik heb hem als eerste gesmst omdat die werken was en zich altijd enorm zorgen maakt. hij heeft zijn vader gebeld, en gezegd dat ik het niet pik en enorm pissig ben.. ma het scheelt dat hun niet in dit huis leven en ma heeeel soms komen.. en mijn vriend moest van zijn vader zijn welgemeende excusses aanbieden voor hem.. maar dan nog. dat mens is inderdaad niet wijs! ik hoop inderdaad zelf ook dat het wat wordt met die huisjes! ik ben overigens net terug van mijn verloskundige! de kleine ligt nog steeds eigewijs in de stuit! maar groeit super goed! en hartje klopte weer lekker ze was het er alleen niet mee eens dus ging ze schoppen en dat hoorde je super goed dat was echt mooi om te horen! verder heeft ze mij aangeraden vlees te vervangen voor iets anders, omdat ik telkens na het eten zo'n last van me buik heb! en om meer porties over de gehele dag te eten ipv alleen ontbijt en avond maaltijd. en gewoon tussendoortjes te nemen zoals banaantje enzo! verder heb ik veel last van banden pijn ma ze zei van dat begrijp ik heel goed want jij hebt een hele strakke buik! maar ach de kleine doet het goed en daar gaat het om met mama komt het wel goed hihi!
Zou ik dan ook last hebben van slecht zicht door de zwangerschap? Ik ga toch maar even bij de opticien langs!
haha nee joh. maar ik zag het eerst ook onduidelijk ma laterna zag ik inderdaad dat het toch een 2 is..