Met hoeveel weken 'aan de grote klok'?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Hilly1980, 4 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Hallo allemaal!

Ik heb vanochtend een goede echo gehad en ben bijna 11 weken. Vanaf wanneer durfden jullie het 'aan de grote klok' te hangen?

Onze ouders en broers/zussen weten het wel al, evenals mijn beste vriendin. Dit omdat we dankzij IVF zwanger zijn geworden en zij dat traject met ons meegeleefd hebben.

Ik vind het reuze spannend om eindelijk een goed doorgaande zwangerschap te hebben, na 4 (v)mk's. En ik vraag me dus af wanneer het zo'n beetje verantwoord is om het echt bekend te maken (Facebook etc).

2. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    Als t voor jou goed voelt dan uitschreeuwen zou ik zeggen.

Je bent nu 11weken, das een mooie termijn toch. Even cru gezegd, ook na 12 wkn kan er nog iets mis gaan. Dus dan zou je t nooit kunnen vertellen.
    Maak t wereldkundig en geniet :D

Proficiat!

3. Lutty

Lutty Actief lid

26 okt 2012
    469
    0
    0
    Grote klok pas met +/- 18 weken. Voelde eerder gewoon niet goed om het aan de grote klok te hangen.
    Onze ouders en broers en zussen weten het sinds 7 weken omdat ik toen een week alleen thuis was en vriendlief me na drie miskramen niet alleen durfde te laten.
    Grootouders en naaste familie sinds 12 weken.
    Maar het grote publiek, inclusief collega's en Facebook dus pas met 18 weken. Nu kan je er niet echt meer naast kijken :p

4. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Na 11 weken hadden we een goede echo en goede NIPT en hebben we het aan vrienden en familie verteld. Na 13 weken hebben we het aan iedereen verteld. Later kon eigenlijk ook niet, want met 13 weken was het al goed te zien.

5. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    8 weken maar omdat ik het echt niet meer kon verbergen qua buik en mijn vriend het dolgraag aan zijn 6 jarige dochter wilde vertellen. En als die het weet weet ook ex loeder het en dus hebben we besloten het openbaar te maken :)

6. Loesje9

Loesje9 Actief lid

18 nov 2013
    292
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik snap je gevoel na 4x een mk. hier 2x een mk gehad en daardoor durfde ik het nu ook niet snel aan de grote klok te hangen. Echt naaste mensen weten het sinds 10 weken, rest vd vrienden/familie vanaf 13 weken en op het werk wil ik het deze week gaan vertellen

7. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hier ook met 11wk na een goede echo!

Gefeliciteerd!!

8. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hier ook een mk gehad. Hebben het daarom juist gelijk verteld aan familie en m'n beste vriendin. Vrienden vanaf een week of 11 druppels gewijd. Facebook na 14 weken omdat we toen een weekendje weg gingen met vrienden die het nog niet wisten. Dus toen we het aan hun hebben verteld kwam het ook op Facebook :D.

Maar ik sluit me aan bij Inlove: als het voor jou goed voelt, lekker van de daken schreeuwen!!!

Gefeliciteerd trouwens hihihi!!!!

9. missouri

missouri Actief lid

11 jun 2013
    365
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn ouders en broers wisten het eerder maar echt aan de grote klok was met 12 weken!!

10. flowerpower

flowerpower Bekend lid

7 feb 2011
    557
    0
    16
    Bij de eerste gewacht ot een week of 13 had toen het hartje horen kloppen bij de vk (had enkel echo gehad met 6 en 8 weken bij de gyn.) bij de tweede met 12 weken na een goede echo. de derde ook na een goede echo rond 13 weken. overigens heb ik het nooit op faceboek gezet, behalve bij de derde toen na 23 weken toen ik wat gemaakt had voor de babykamer... bij de eerste had ik niets qua internet en de tweede was er hyves, heb ik met week of 16 neergezet dat de oudste grote broer werd.
    doe wat jou een goed gevoel geeft.
    enne gefeliciteerd!

11. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.884
    2.892
    113
    Noord-Holland
    Bij mijn dochter pas met 17w uit angst na 4mks en 2ivf pogingen.
    Deze keer wordt het met 11w :)

12. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Met 11 weken na een goede termijnecho!

13. lil

lil Bekend lid

3 apr 2014
    766
    0
    0
    Arnhem
    12 weken, na de echo!

14. Humtum

Humtum Fanatiek lid

9 nov 2013
    1.046
    30
    48
    Noord Brabant
    Familie en beste vrienden wisten het bij ons na de eerste echo (met 6 weken ivm voorgeschiedenis), rest van de vrienden na termijn echo (10 weken) en FB na combinatietest gedaan omdat we toen pas echt geloofden dat het goed zou gaan

15. Nietverwacht

Nietverwacht Bekend lid

9 okt 2013
    769
    116
    43
    Tiel
    mn naaste familie wisten het met 8/9 weken (mijn vader en schoonvader al met 5) en facebook (dus ook verdere familie en vrienden) pas met 17 weken

16. Maagd

Maagd Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.683
    10
    38
    Noorden/ drenthe
    In week 8 hadden wij de 1e echo, toen langs familie geweest. Werk en overige mensen bij week 11.

17. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    bij mijn zoontje heb gemeld met 12 weken :) op hyves toendertijd, familie wist het al veel eerder, bij deze wist familie het ook veel eerder en hebben we verteld met 10 weken op facebook, met echo foto,s uiteraard, :D

18. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Bij de eerste zwangerschap, direct na de positieve test tegen mijn moeder, broers en zus gezegd.
    Pas na 12 weken tegen iedereen.

Bij deze zwangerschap direct na de positieve test mijn moeder verteld, en met 6 weken tegen broers en zus.
    Toen kon ik ook gelijk vertellen dat het er 2 waren :)
    Vanaf 13 weken tegen iedereen.

19. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Ouders/schoonmoeder direct na de eerste echo 5+6 dagen, familie rond de 12 weken en op Facebook rond de 15 weken.

20. Wintersun

Wintersun Fanatiek lid

14 jan 2014
    2.091
    0
    0
    omgeving Utrecht
    Na een goede termijnecho met ongeveer 10 weken, maar volg je gevoel hierin, er is geen goede of foute termijn om zoiets te vertellen.

Deel Deze Pagina