Hoeveel harde buiken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door tato, 30 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tato

tato Lid

30 okt 2006
    26
    0
    0
    Hoi,

Ik ben nu 26 weken zwanger bijna en heb gemiddeld zo´n 7x per dag een harde buik. Dit gebeurt niet alleen als ik werk, maar ook als ik gewoon een dag vrij heb. Hoeveel "mag" je er hebben per dag? Wat is het gevaar van harde buiken en voelt je baby er op dat moment iets van?

groetjes, tatootje

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Tato,

harde buiken zijn oefeninigen van je baarmoeder en dat gaat de hele zwangerschap door. De één voelt ze vaak of altijd en de ander nooit. Je kunt er nooit teveel of te weinig hebben. (Behalve wanneer het weeen worden (= pijnlijke harde buiken om de 5 minuten die een minuut aanhouden en steeds sneller komen en steeds pijnlijker worden) meer dan 3 weken voor de uitgerekende datum, maar dat gebeurt meestal niet.) Tussen de 28 en 32 weken zul je er waarschijnlijk nog meer krijgen, dan komt het kindje en dus ook de baarmoeder in een groeispurt en dan kan de baarmoeder nog meer geprikkeld raken en meer harde buiken produceren. Probeer dan even rustig aan te doen of met een lekkere warme kruik er tegenaan te liggen. Het hoort erbij en kan geen kwaad.

groetjes Brigitte

3. tato

tato Lid

30 okt 2006
    26
    0
    0
    Bedankt voor je antwoord! :p

Deel Deze Pagina