1 April heb ik een miskraam gehad. Omdat ik na 9 weken nog steeds positieve testen had ben ik doorverwezen naar de gyn en werd er om de week HCG geprikt om de daling in de gaten te houden. Op 17 juni was deze waarde nog 19. Besloten is toen om nu over 2 weken opnieuw te prikken, aanstaande donderdag dus. We moesten er wel rekening mee houden dat ik met deze waarde weer een eisprong zou kunnen hebben. Aanstaande vrijdag heb ik mijn nod en omdat ik zaterdag een paar druppels bloed ben verloren dus een test gedaan: licht positief. Geen heel duidelijk streepje, maar hij staat er wel. Nu is mijn vraag, kan je met een HCG van minder dan 19 positief testen of zou dit een nieuwe zwangerschap kunnen zijn?
Als het goed is krijg je als je hcg helemaal weg is eerst een menstruatie en daarna een nieuwe cyclus. Ik denk dus dat het nog rest hcg van de miskraam is, maar hoop voor je dat het stiekem toch een wonder is.
Wat ontzettend naar voor je miskraam. Ik heb 2 weken geleden een curretage gehad die zondag erop dus exact 7 dagen na curretage was kruidvattest licht positief gelijk 2 dagen later bloed geprikt op hcg en was deze 7. (9dagen ma cur dn 2 dagen na mijn positieve kv2 test.) ik denk dus dat kruidvat afslaat bij 18 hcg ongeveer. Mijn hcg is nu bijna een week onder de 5, zit 17 dagen na mijn curretage maar ben ook nog niet ongesteld geweest. Wilde je dit vertellen misschien heb je er wat aan.
Lees nu dat je dus 2 x ongi bent geweest dan denk ik dat het heel goed mogelijk is dat je opnieuw zwanger bent. Zeker omdat het 2 weken geleden al 17 hcg was.
Hier een bloedtest van 8 op dezelfde dag dat kV een licht maar duidelijk roze streepje gaf.kv smorgens,en bloedtest ongeveer een uurtje erna.Dus hij wordt al duidelijk positief bij 8.
Een vergelijkbare situatie gehad. Bij mij was de kruidvat test (2 voor 5euro) met een bloedmeting van 7.9 HCG nog zeer licht positief. Wat je zou kunnen doen is nog een keer de test doen (paar dagen na de eerste test) en de kleur vergelijken met de eerste test. Is de kleur donkerder geworden: zwanger!
Ik had ook na mijn miskraam al een eisprong en menstruatie gehad, hcg was nog rond de 10 en test licht positief....geen nieuwe zwangerschap Maar hoop natuurlijk dat het bij jou anders is. Ik vond het toen heel raar dat ik een eisprong kon hebben terwijl er nog hcg zat (na eerste menstruatie stond het nog op 24) en de gyn vond het ook raar maar heb er toen een topic over geopend en er waren meer mensen die dit hadden.